Beantwoord

Wat is geschikte MB bundel voor GPS tracker

  • 10 March 2021
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik reageer even in een bestaand topic omdat ik met hetzelfde zit. Ik heb een KPN prepaid SIM die in een tracker in een auto zit, en dus alleen data (tussen de 5 en 10MB/maand) verbruikt. Bij aankoop zat 2048 MB, maar dat is slechts een maand geldig. 
Gechat met een medewerker, die net als hierboven aangeeft dat 1GB à € 10,- per maand het minimum is. Via de KPN prepaid app kan ik echter ook kiezen voor 100MB/maand voor € 3,99. Nog steeds veel meer dan ik nodig heb, maar het kost een stuk minder.

Het vreemde is dat je met een Kruidvat prepaid sim (die ook het KPN netwerk gebruikt) alleen betaalt voor wat je gebruikt. Enige voorwaarde is 1x per jaar opwaarderen.

Wat kan ik het beste doen? De optie van € 3,99 of is er nog een alternatief (naast overstappen op Kruidvat)?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 10 March 2021, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Ja die is er zeker, en dat is gewoon helemaal geen Bundel activeren, maar gewoon betalen per verbruikte MB.

Ik ga van jou verhaal uit dat er ongeveer max 10 mb per maand verbruikt gaat worden, bij kpn prepaid kost 1 mb 0,15 cent, dus dat betekent dat 10 mb je max 1,5 euro per maand kost.

Maar er is nog een manier om de kosten te kunnen laten dalen,en dat is de bonus prepaid tariefplan gratis te activeren: https://www.kpn.com/service/mobiel/prepaid-opwaarderen/bonustariefplan.htm

1 mb kost dan nog steeds 0,15 cent, maar doordat je per opwaardering een aanzienlijk bedrag aan gratis bonus beltegoed krijgt,zal je dus nog een stuk minder (netto) betalen.

 

Bedankt voor de reactie Misja! Maar hoe activeer ik die optie? Als ik bel of chat wordt alleen de 1GB/maandoptie geboden, en in de app zie ik als laagste optie de 100 MB/maand staan.

Reputatie 6
Badge +6

Die optie staat standaard geactiveerd, je hoeft dus niets te doen, alleen beltegoed op de simkaart zetten en klaar.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Theedooz, welkom hier. 

Ik haak ook even snel in. Het tarief van € 0.15 per Mb is inderdaad juist. Het bonustarief kun je zelf instellen. Dit zal voor het tarief per Mb niets uitmaken. 

Kleine kanttekening: je moet zeker weten dat je max 10 Mb per maand verbruikt, anders zal het snel gaan met je beltegoed. Maar zo te lezen ben je zeker van je zaak. :relaxed:

Heren, dank voor de tips. Ik heb het via de app omgezet. Ik ga even kijken hoe hard het gaat, en wanneer ik moet opwaarderen (zo nodig zet ik dat op automatisch).

Reputatie 7
Badge +24

Graag gedaan!