Beantwoord

Wat voor impact heeft permanent overgaan naar bundel Alles-in-1 Zorgeloos op het beltegoed?

  • 18 January 2022
  • 4 reacties
  • 90 keer bekeken

Badge

Ik heb een prepaid tegoed van € 30.

Ik wil naar Alles in een Zorgeloos voor 31 dagen op proef. Wat gebeurd er met mijn tegoed wanneer ik permanent naar Alles in een Zorgeloos ga?

Karel T.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 21 January 2022, 10:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @KarelPN ,

Het rare is dat ik de term "Alles in een Zorgeloos" niet bij KPN kan thuisbrengen. 

Maar OK : 

Als je overstapt van Prepaid naar een mobiel abonnement bij KPN, dan wordt het Prepaid tegoed aan jou uitgekeerd.   

Als je overstapt van Prepaid naar een mobiel abonnement bij een andere provider, dan ben je jouw saldo kwijt als je het niet hebt opgemaakt voor de overgang. 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @KarelPN,

Het gaat hier dus om een prepaidbundel die wij leveren en wel de volgende:

Alles-in-1 Zorgeloos

  • 120 minuten/sms
  • 1 GB internet (25 Mbit/s)
  • NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland

Stopt automatisch na 31 dagen, hierdoor zal je als je deze bundel elke maand wil gebruiken, deze steeds opnieuw aan moeten vragen. Er is echter wel een andere bundel die wel automatisch verlengt met in de naam Zorgeloos:

Zorgeloos Online

  • 30 minuten/sms
  • Onbeperkt internet (128 Kbit/s)
  • NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland
  • Verlengt automatisch na 31 dagen

Als je besluit deze te nemen, dan worden de kosten van die bundel betaald uit jouw Prepaid tegoed. Na elke 31 dagen wordt er dan €8,99 van jouw tegoed afgetrokken. Het is dus bij deze bundel wel zaak om steeds voldoende tegoed voor de bundel te hebben. 
 

Alles-in-Zorgeloos neem je via *114# (kiezen, intoetsen, beltoets) en dan betaal je die 14,99 van je huidige beltegoed. Let op: bonustegoed wordt hierin niet meegenomen; het dient écht betaald tegoed te zijn.

Na 31 dagen stopt de bundel weer en kom je op het “oude patroon”. Tenzij je 'm opnieuw neemt.

Ben je van plan om deze bundel voortaan elke maand te nemen? Dan ben je mogelijk voordeliger uit met een abonnement.
Deze bundel: 120 min/sms en 1 GB per maand voor ~€ 15
Abonnement: 150 min/sms en 3 GB met onbeperkt min/sms voor € 15 (met onbeperkt min/sms € 16)

Zorgeloos Online, wat @Jeroen_dB benoemt, is niet aan te raden. De tranen schieten in je nek van de traagheid van maar 128 Kb/s (tegen 25 Mb/s voor de andere bundels). 128 Kb/s had ik 20 jaar geleden toen internet net een beetje voor algemeen gebruik in zwang kwam….
Bovendien is Zorgeloos Online, die automatisch verlengt, erg lastig stop te zetten.
Met 128 Kb/s valt zelfs muziek niet live te streamen. De radio van npo is 320 Kb/s bijvoorbeeld. Een videostream (Netflix) is 1,5 Mb/s tot 5 Mb/s.

@Noordzee

Het is een prepaidbundel. Zie MAAND COMBINATIE “uitklap”:

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm

Reputatie 7
Badge +19

Goedemiddag @KarelPN,

Het gaat hier dus om een prepaidbundel die wij leveren en wel de volgende:

Alles-in-1 Zorgeloos

  • 120 minuten/sms
  • 1 GB internet (25 Mbit/s)
  • NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland

Stopt automatisch na 31 dagen, hierdoor zal je als je deze bundel elke maand wil gebruiken, deze steeds opnieuw aan moeten vragen. Er is echter wel een andere bundel die wel automatisch verlengt met in de naam Zorgeloos:

Zorgeloos Online

  • 30 minuten/sms
  • Onbeperkt internet (128 Kbit/s)
  • NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland
  • Verlengt automatisch na 31 dagen

Als je besluit deze te nemen, dan worden de kosten van die bundel betaald uit jouw Prepaid tegoed. Na elke 31 dagen wordt er dan €8,99 van jouw tegoed afgetrokken. Het is dus bij deze bundel wel zaak om steeds voldoende tegoed voor de bundel te hebben. 
 

Alles-in-Zorgeloos neem je via *114# (kiezen, intoetsen, beltoets) en dan betaal je die 14,99 van je huidige beltegoed. Let op: bonustegoed wordt hierin niet meegenomen; het dient écht betaald tegoed te zijn.

Na 31 dagen stopt de bundel weer en kom je op het “oude patroon”. Tenzij je 'm opnieuw neemt.

Ben je van plan om deze bundel voortaan elke maand te nemen? Dan ben je mogelijk voordeliger uit met een abonnement.
Deze bundel: 120 min/sms en 1 GB per maand voor ~€ 15
Abonnement: 150 min/sms en 3 GB met onbeperkt min/sms voor € 15 (met onbeperkt min/sms € 16)

Zorgeloos Online, wat @Jeroen_dB benoemt, is niet aan te raden. De tranen schieten in je nek van de traagheid van maar 128 Kb/s (tegen 25 Mb/s voor de andere bundels). 128 Kb/s had ik 20 jaar geleden toen internet net een beetje voor algemeen gebruik in zwang kwam….
Bovendien is Zorgeloos Online, die automatisch verlengt, erg lastig stop te zetten.
Met 128 Kb/s valt zelfs muziek niet live te streamen. De radio van npo is 320 Kb/s bijvoorbeeld. Een videostream (Netflix) is 1,5 Mb/s tot 5 Mb/s.

@Noordzee

Het is een prepaidbundel. Zie MAAND COMBINATIE “uitklap”:

https://www.kpn.com/prepaid/bundels.htm