Wijziging in de KPN Prepaid-voordeelbundels

Reputatie 7
Badge +16
We willen het iedereen zo makkelijk en overzichtelijk mogelijk maken, ook onze Prepaid-klanten. Daarom wijzigen we volgende maand de voordeelbundels voor Prepaid. Hieronder lees je wat er gaat veranderen.

Wat gaat er veranderen?

Op 12 februari stoppen met de verkoop van een aantal bundels en we introduceren enkele nieuwe. Er blijven in totaal acht bundels over. Daarbij wordt het gebruik van data over de gehele lijn voordeliger.

Met welke Prepaid-bundels stoppen we?

Klik om te vergroten

Per 12 februari worden deze bundels niet meer verkocht. Heb je voor deze datum één van deze bundels geactiveerd, dan kun je deze bundel uiteraard gewoon blijven gebruiken. Daarna zal de bundel echter niet meer te bestellen zijn.

Wat betekent dit voor mij?

Klik om te vergroten

Voor deze vier bundels is geen goed alternatief. Als je één van deze bundels gebruikt en je het niet eens bent met deze wijziging kun je je Prepaid-nummer kosteloos opzeggen. Het overgebleven beltegoed wordt dan binnen 6 weken teruggestort op je rekening. Op deze pagina vind je de FAQ en het formulier dat je tot 19 februari kunt invullen om een kosteloze opzegging te regelen.

Welke nieuwe bundels komen er bij?

Klik om te vergroten

Vanaf 12 februari zijn deze bundels beschikbaar. Ze zijn voordeliger in het gebruik, eenvoudig te bestellen en je kan er vanaf die datum hier meer over lezen.

36 reacties

Badge
Goedendag.

Als je alles in 1 zorgeloos prepaid opwaardeerd dus met 120 bel minuten en 1GB aan internet... Betaal je na de 1GB aan internet dan per MB..? Of wordt de snelheid omlaag gebracht, zodat je kunt blijven internetten..?

Met vriendelijke groet.
Rahoel.
Reputatie 7
Badge +26
Hoi Rahoel, nadat de bundel op is betaal je weer per MB (en minuut/sms) voor je verbruik. Je kunt dan, als je wilt, weer een nieuwe bundel activeren.
Reputatie 4
Badge +5
Bij prepaid is het de bedoeling dat je kan bellen en internetten ook zonder bundel,
dan betaal je het normale tarief. Ik zou het raar vinden als je bundel op is, dat je
dan niet terug zou vallen op het standaard tarief en snelheid.

Overigens vind ik het nu wel overzichtelijker geworden met de nieuwe bundels.
In de oude situatie heb je heel wat uren studeer werk nodig om te begrijpen hoe de
tarieven in elkaar zitten, en dan nog bleef het vaag.

Wel jammer dat er maar 1 hybride mogelijkheid is, ik zou voor basis in één ook
liever gezien hebben dat deze automatisch te verlengen is.

De nieuwe bundels zijn in ieder geval nu concurrerend met de andere providers
Reputatie 3
Badge +3
Gaat de snelheid van de onbeperkt data bundel ook omhoog? En van de andere bundels? En kunnen Kpn prepaid klanten vanaf die datum ook gebruik maken van het 4G netwerk? En hoe zit het met toegang tot VoLTE?

@WimC Concurrerend zou ik het niet willen noemen, maar het is in ieder geval wel wat met de tijd mee. €16 voor 1GB 3G data is wel erg duur hedendaags.
Reputatie 4
Badge +5
Ik zit even bij de pakketten te kijken en zie bij een sim met onbeperkt online dit staan.
"*Met de Onbeperkt Online bundel kan je 31 dagen lang onbeperkt appen, mailen en internetten. Voor zwaardere apps en streamen, raden wij een Wi-Fi punt of de 1 GB databundel aan."

Waarom?
Reputatie 7
Badge +25
@Digitimes, goede vragen! De snelheid gaat vooralsnog niet omhoog, 4G (en daarmee dus VoLTE) zit er ook nog niet in. Zodra dit wel komt, lees je dit natuurlijk op ons forum!

@HTS Als je net als ik heel ongeduldig bent als het om internet gaat, is het goed om een snellere bundel dan de Onbeperkt Online te nemen. Je kunt daar prima mee whatsappen en mailen, maar voor bijvoorbeeld Netflix en spelletjes, zal je af en toe flink geduld moeten hebben. Wil je dat dat vlekkeloos en zonder continue bufferen werkt, dan raden we de snellere bundel aan. Maakt het je niet zoveel uit, neem dan de Onbeperkt Online.
Ik kreeg een SMS van KPN dat de bundels zijn veranderd. Ik citeer : "De nieuwe bundels zijn voordeliger in gebruik". Alleen zie ik dat de prijs van onbeperkt online van 7,50 naar 8,99 gegaan. Dat noem ik dus niet netjes. Is NIET voordeliger.
Onbekende Nederlander schreef:

Ik kreeg een SMS van KPN dat de bundels zijn veranderd. Ik citeer : "De nieuwe bundels zijn voordeliger in gebruik". Alleen zie ik dat de prijs van onbeperkt online van 7,50 naar 8,99 gegaan. Dat noem ik dus niet netjes. Is NIET voordeliger.

En ik maakte regelmatig gebruik van de bundel 50 Mb voor 2,50. Nu is de goedkoopste optie voor mij 3,99 geworden (100 Mb, die ik niet nodig heb). Op z'n zachtst gezegd: waardeloze actie van KPN. En dit ook nog zonder vooraankondiging, de nieuwe bundels gaan vandaag direct in. Bedankt KPN. Overweeg sterk om een andere provider te zoeken.
Ik gebruik al lange tijd de KPN onbeperkt online bundel. Deze werkte voor mij prima en was precies wat ik wilde. daarom vraag ik me af wat de reden is voor het feit dat er nu ineens 30 min/sms bij deze bundel komen gepaard met extra kosten. Ik was juist tevreden met deze bundel omdat ik er geen sms of belminuten bij hoefde te nemen.
Ook heb ik nog een onbeperkt online bundel lopen. Wat gebeurt er hiermee na deze nieuwe veranderingen?
En ik mis ineens ca. 5 € beltegoed.
Heb ik nou automatisch een of ander nieuwe bundel van KPN gekregen?

groetjes
Wat overigens ook "leuk" is, die wijzigingen worden hier op internet van te voren gemeld, maar NIET even per SMS. Goeie aktie kpn. ( not ). Als ik het eigenlijk goed begrijp, de bonus die ik altijd kreeg bij het opwaarderen kon ik gebruiken voor SMS. Niet voor de bundel. En nu MOET ik dus 30 SMS'jes per maand versturen, en dat gaat van mijn normale tegoed af, niet van de bonus. Kortom allesbehalve voordeliger.
Wat kan ik met 30minuten/ sms.
Kan ik dan 30 minuten bellen ?
Het zit nu in het nieuwe onbeperkt online bundel!
DD-SR schreef:

En ik mis ineens ca. 5 € beltegoed.
Heb ik nou automatisch een of ander nieuwe bundel van KPN gekregen?

groetjes

En weer 2 € weg.
Kan aub. iemand van KPN mij uitleggen wat met mijn beltegoed aan de hand is?!?!?
Opgelost. Met gewoon telefoontje naar KPN.

Mijn fout...sorry.

😊
@M.vanasten "Ook heb ik nog een onbeperkt online bundel lopen. Wat gebeurt er hiermee na deze nieuwe veranderingen? "

Alle bundels die nog gekocht zijn voor 12 februari behouden hun geldigheid. Daarna is de bundel niet meer te bestellen.

@Wauw "Wat kan ik met 30minuten/ sms. Kan ik dan 30 minuten bellen ? Het zit nu in het nieuwe onbeperkt online bundel!"

Klopt. Je kunt met de nieuwe Onbeperkt Online bundel - 31 dagen onbeperkt online EN 30 minuten bellen of 30 sms'jes versturen.
@M.vanasten Het klopt dat bundels die nog gekocht zijn voor 12 februari hun geldigheid behouden en dat daarna de bundel niet meer te bestellen is.

Echter geldt dit niet voor de Onbeperkt Online bundel. Die is WEL opnieuw te bestellen alleen is de prijs anders en kan je naast 31 dagen onbeperkt online ook 30 min. bellen of sms'en.
Lyn schreef:

@M.vanasten Het klopt dat bundels die nog gekocht zijn voor 12 februari hun geldigheid behouden en dat daarna de bundel niet meer te bestellen is.

Echter geldt dit niet voor de Onbeperkt Online bundel. Die is WEL opnieuw te bestellen alleen is de prijs anders en kan je naast 31 dagen
onbeperkt online ook 30 min. bellen of sms'en.

Oke bedankt. Wat ik me wel nog afvroeg is waarom die 30 belminuten zijn toegevoegd aan de onbeperkt online bundel. Dit was namelijke de enige bundel die puur gefocust was op internet zonder dat je daar belminuten bij kreeg. Zo had je de keuze tussen bundels met en bundels zonder belminuten. Nu word je gedwongen belminuten te nemen bij elke bundel. Dit lijkt me voor de klanten van kpn niet echt een voordelige verandering.
Ook ik heb altijd onbeperkt internet voor € 7,50 per 31 dagen, nu moet ik van KPN opeens 30 min bellen of smssen??? Nou KPN dan bel ik alleen nog maar met de GSM, want ik ga echt geen € 8,99 betalen om online te zijn. En geef de volgende keer even een smsje als jullie veranderingen doorvoeren, nu moest ik dat op de gsm van mijn schoonmoeder lezen die alleen maar belt. Ik denk dat ik toch maar overstap naar Vodafone/ziggo 6GB internet en onbeperkt bellen voor 16 euro + het HBO pakket gratis.
Het komt erop neer dat de bonus die je krijgt bij opwaarderen nu dus niet veel meer waard is als je alleen onbeperkt online wilt zijn ( tenzij je dus meer dan 30 SMS-jes per maand stuurt ). Want die bonus was alleen te gebruiken voor SMS'jes, niet voor bundels. Een simpele prijsverhoging dus ( 7,50 - 20% bonus naar nu 8,99 ). , Wat mij het meeste stoort is dat ze glashard in de SMS zeggen dat het goedkoper is. En verder dat er nu geen moderator van KPN eens dat uitlegt hier. Ik denk dat ik inderdaad eens bij andere providers ga kijken.
Reputatie 7
Badge +25
Beste @Hans_trudy en @Onbekende Nederlander, welkom! Het is inderdaad iets duurder geworden, zoals eigenlijk alle diensten die je in Nederland af kunt nemen. Ik kan me voorstellen dat jullie er van balen, maar ik kan er helaas niets anders van maken 😞. Wel neem ik de feedback over onze communicatie mee. Als dit verbeterd kan worden, is het goed dat we hier van op de hoogte zijn!
Tja, helemaal bovenaan staat dus " Daarbij wordt het gebruik van data over de gehele lijn voordeliger. ".
In de SMS die ik kreeg staat "De nieuwe bundels zijn voordeliger in gebruik".
Nu staat er dus eindelijk zwart op wit dat het iets duurder is geworden.
En sorry, niet "iets", maar een heleboel ( van 7,50 - 20%bonus naar 8,99 ).
Aan die bonus heb ik dus eigenlijk niets meer, dus 20% al hoger, plus dan nog die 7,50 naar 8,99.
Samen grofweg 40%.........
En dit alles was echt wel bekend bij kpn, dus die feedback is overbodig.
( overigens niet persoonlijk bedoeld, wel naar kpn ).
Reputatie 7
Badge +25
Jaaa ik ben het zeker met je eens dat dit niet superhandig is.. Daarom heb ik het doorgegeven, hopelijk wordt dit in de toekomst iets beter verwoord.
16.02 maand onbeperkt online bij prepaid door kpn bevestigd
17.02 kpn : u heeft nog 2 dagen onbeperkt internet
18.02 uw onbeperkt internet afgelopen
Marcia Zegt
Beste @Hans_trudy en @Onbekende Nederlander, welkom! Het is inderdaad iets duurder geworden, zoals eigenlijk alle diensten die je in Nederland af kunt nemen. Ik kan me voorstellen dat jullie er van balen, maar ik kan er helaas niets anders van maken ?. Wel neem ik de feedback over onze communicatie mee. Als dit verbeterd kan worden, is het goed dat we hier van op de hoogte zijn!

Hans_trudy zegt
Beste Marcia, alles is niet duurder geworden, alleen KPN is duurder geworden. Als ik nu overstap naar Simpel.nl krijg ik 5GB 75 Mbps en een upload snelheid van 10 Mbps internet en onbeperkt bellen en 1000 SMSjes voor € 10,00
Als ik bij KPN blijf krijg ik 30 min bellen of 30SMSjes en onbeperkt internet 128kbps KPN moet zich schamen.
En geloof mij als het niet terug gebracht word naar € 7,50 stap ik toch echt over voor 28 feb. punt uit.

Gr Hans

Reageer