Beantwoord

Wil liever ingesprekstoon horen dan meldtekst

  • 30 March 2021
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Ik gebruik mijn Simm niet om gesprekken te voeren, maar om een elektrische poort mee te bedienen.

Mensen die de poort willen openen bellen het nummer van de SIMM. Ik wil dat ze dan de ingesprekstoontjes te horen krijgen. Maar nu krijgen ze “Wil liever ingesprekstoon dan meldtekst "Het nummer wat u belt wordt u niet beantw....."

Heb voicemail al uitgeschakeld via 1233. En ook gebeld naar 12339. Nog steeds de stem in plaats van het toontje.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 31 March 2021, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Dik Tennis . Welkom op het forum.

Ik snap het nog niet helemaal. Als mensen het nummer bellen gaat het nummer gewoon over, neem ik aan. Als er dan niet opgenomen wordt, komt de melding: “Het nummer wat u belt wordt niet beantwoord” .. Dat is toch wat anders dan ingesprektoon? Kun je het nader toelichten?

Een andere Simm van een andere provider zit een zelfde soort kastje waarmee een poort wordt geopend. Als je daarnaartoe belt, hoort hij de bel eenmaal overgaan, en meteen daarna de tuut-tuut-tuut wat betekent dat het kastje de lijn naar "in gesprek” alias  “bezet” heeft gezet. Tegelijk met het veranderen van de toon schakelt het kastje de poort naar open.

Bij KPNprepaid simm krijgt de beller al binnen paar seconden "Het nummer wat u belt wordt niet beantwoord...”   .  Die seconden zijn erg kort en ik hoor in die tijd geen oproeptoon.  En wordt gelukkig wel de poort open geschakeld. Toon of tekst maakt in principe weinig uit, maar ik vermoed dat de meldtekst wel gesprekskosten veroorzaakt bij de beller. Bij die andere provider zijn er gaan belkosten voor de inbeller.    Meer over het kastje:https://www.hbopeners.nl/a-39137951/accessoires-hekopener/hb-gsm-module-met-app/#description

Als dat je zorg is, kan ik je denk ik geruststellen. Bij zo'n tekst worden er geen kosten gerekend. De teller gaat dus niet lopen.

Ik wil het met liefde voor je dubbelchecken. Dan heb ik het nummer en de rest van je gegevens nodig. Kun je je profiel aanvullen en mij dan hier een seintje geven? 

Met 12339 bellen zou voicemail écht helemaal uit moeten zijn; ook de doorschakeling naar de vm-box.

Uitzetten via menu 1233 resulteert alleen dat de beller na 20 sec. een melding krijgt en de verbinding wordt verbroken.

Let je er wel op het prepaidnummer geldig te houden?

Dit kan door:

Een uitgaand gesprek te voeren of sms te sturen (beiden gebeurt niet via het hek denk ik). Steeds na 1 van deze handelingen is het nummer weer 180 dagen geldig. Dus binnen die tijd weer eens….

Of éénmaal binnen de 180 dagen opwaarderen met minimaal € 10. Dan blijft ie ook geldig.

Beste Erwin,

Als er geen kosten zijn voor de inbeller, laat ik het maar zo.

Beste Peter G.

Dank voor de uitleg over verschillende Voicemails.

Ik ben we heel bewust dat er elke 179 dagen een SMS moet uitgaan vanuit het kastje. Is geregeld en staat in mijn agenda.

 

Deze discussie kan gesloten worden.