Beantwoord

Wordt tariefvorm 'KPN 15/15' nog gebruikt voor prepaid bellen?

  • 21 December 2019
  • 12 reacties
  • 308 keer bekeken

Voor mobiel bellen gebruikte ik tot voor kort: prepaid sim-only, via Telfort.

Een paar maanden geleden is dat automatisch overgezet naar KPN. Nu zie ik in het profiel van ‘Mijn KPN’ dat mijn tariefvorm heet: ‘KPN 15/15’. Klopt die informatie?

icon

Beste antwoord door Noordzee 22 December 2019, 16:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Leopold5 

Ja, dit tarief wordt nog steeds gebruikt. Je kunt het nu alleen niet meer afsluiten.

Hier staan de voorwaarden van prepaid 15/15:

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=1e4c9f84-beea-4a37-9130-4d00aa1fd326&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=36545&mode=incontext

Bedankt Noordzee. Een KPN-medewerker vertelde me pas, dat deze informatie in ‘Mijn KPN’ over mijn tariefvorm niet zou kloppen, omdat ‘KPN 15/15’ een oud tariefplan betreft.

Ik krijg dus tegenstrijdige informatie. En welke versie is waar?

Reputatie 7
Badge +28

Het is wel een oud tariefplan, maar dit tarief wordt nog wel door KPN gehanteerd voor bestaande klanten Nieuwe klanten kunnen dit tariefplan niet afsluiten. 
 

Wat jouw tariefplan is, weet allen jijzelf. Normaliter mag je er vanuit gaan dat Mijn KPN de juiste info geeft.

Het is wel een oud tariefplan, maar dit tarief wordt nog wel door KPN gehanteerd voor bestaande klanten Nieuwe klanten kunnen dit tariefplan niet afsluiten. 
 

Wat jouw tariefplan is, weet allen jijzelf. Normaliter mag je er vanuit gaan dat Mijn KPN de juiste info geeft.


Ik ben sinds enige maanden geleden automatisch overgegaan van Telfort naar KPN met mobiel bellen, en ben dus min of meer ook een nieuwe klant bij KPN.

Bedankt voor je hulp. Dat waardeer ik erg. Maar hoe weet ik of ik jou moet geloven, of de KPN-medewerker waar ik pas contact mee had? Want die beweerde stellig het tegenovergestelde van wat jij zegt.

Werk jij ook bij KPN, en heb jij meer autoriteit dan de service-medewerkers van KPN?

Reputatie 7
Badge +28

Nee, ik werk niet bij KPN. Ik kan jouw gegevens dus ook niet inzien. Ik baseer mij slechts op de  website van KPN (zie link) en de door jou gegeven informatie wat jij zelf ziet in Mijn KPN.

Het is goed mogelijk dat KPN voor de oud Telfort klanten een gunstiger tarief hanteert, dan voor hele nieuwe klanten. Want tenslotte was/is Telfort een dochtermaatschappij van KPN.

 

Dit was beloofd aan de oud Telfort-klanten:

 Vanaf 15 juni wordt jouw Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. We sturen je een sms zodra je over bent. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zoals altijd. Natuurlijk behoud je je beltegoed en blijven je tarieven gelijk. Heb je een bundel aanstaan, dan krijg je bij KPN een soortgelijke bundel.

Nee, ik werk niet bij KPN. Ik kan jouw gegevens dus ook niet inzien. Ik baseer mij slechts op de  website van KPN (zie link) en de door jou gegeven informatie wat jij zelf ziet in Mijn KPN.

Het is goed mogelijk dat KPN voor de oud Telfort klanten een gunstiger tarief hanteert, dan voor hele nieuwe klanten. Want tenslotte was/is Telfort een dochtermaatschappij van KPN. 


Bedankt voor je antwoord. Het lijkt me inderdaad best mogelijk, dat KPN voor de voormalige Telfort-klanten nog wel het ‘KPN 15/15’ tarief hanteert.

Ik hoop dat een medewerker van KPN hierover aan mij meer zekerheid kan geven, op dit forum.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Leopold, welkom op het forum. 

Zou ik eerst even met je mogen kijken naar je prepaid nummer? Kan kan ik hier ook duidelijkheid over verschaffen. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 

Hi Leopold, welkom op het forum. 

Zou ik eerst even met je mogen kijken naar je prepaid nummer? Dan kan ik hier ook duidelijkheid over verschaffen. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

Ik hoor graag van je. 

 

Beste Alex,

Ik stel het erg op prijs dat je me wilt helpen namens KPN. Ik begrijp dat de informatie in mijn forumprofiel niet publiekelijk zichtbaar is. Maar ik wil via dit KPN-forum beslist anoniem blijven, ook voor KPN-medewerkers.

Ik begrijp dat ik dan geen specifiek antwoord kan krijgen van KPN over mijn specifieke persoonlijke situatie. Maar ik ga er vanuit, dat er veel meer KPN-klanten zijn met dezelfde situatie als ik. En ik heb mijn situatie nauwkeurig beschreven in deze forumdiscussie.

En er zijn denk ik veel andere KPN-klanten in dezelfde situatie als ik, die ook hun tariefplan beter willen leren begrijpen, door deze forumdiscussie te lezen.

In ‘Mijn KPN’ staat letterlijk: "Mijn tarief: KPN 15/15. Voor als je goedkoper wil bellen. geen starttarief, 15 cent per minuut, 15 cent per sms".

Is die tarieftekst in ‘Mijn KPN’ normaal voor de mobiele prepaid klanten, die een paar maanden geleden automatisch zijn overgegaan van Telfort naar KPN?

En kloppen die tarieven voor deze groep klanten?

Ik maak bij KPN uitsluitend gebruik van mobiel telefoneren, dus niet van een vaste internet-aansluiting of kabel-tv.

Bij voorbaat bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is geen probleem. De klanten die het al hadden blijven dit houden, nieuwe klanten niet. Zo te zien geldt dit ook voor jou. Waarom ik het specifiek wilde nakijken is omdat je van Telfort komt, daar zat de twijfel in of het bij jou wel of niet actief staat omdat het nog met de interne overstapdatum te maken kan hebben, dat is in batches gegaan. Maar nogmaals, op basis van wat er in Mijn KPN staat ga ik ervan uit dat dit ook voor jou zo is. Laat het me weten mocht ik het toch specifiek voor jou na kan kijken. 

Dat is geen probleem. De klanten die het al hadden blijven dit houden, nieuwe klanten niet. Zo te zien geldt dit ook voor jou. Waarom ik het specifiek wilde nakijken is omdat je van Telfort komt, daar zat de twijfel in of het bij jou wel of niet actief staat omdat het nog met de interne overstapdatum te maken kan hebben, dat is in batches gegaan. Maar nogmaals, op basis van wat er in Mijn KPN staat ga ik ervan uit dat dit ook voor jou zo is. Laat het me weten mocht ik het toch specifiek voor jou na kan kijken. 


Bedankt voor je antwoord Alex. Ik heb de welkomst-SMS van KPN ontvangen op 18 juni 2019. Daarin staat: “Vanaf nu bent u KPN Prepaid klant.”

En zoals ik eerder in deze discussie beschreef, zijn dus kennelijk niet alle service-medewerkers van KPN op de hoogte van deze tariefregeling. Dat wil zeggen van deze tariefregeling voor de prepaid gebruikers, die afgelopen jaar zijn overgezet van Telfort naar KPN.

Ik hoop dat er in deze discussie ook andere prepaid gebruikers reageren, die zijn overgezet van Telfort naar KPN.

Ik heb nog een andere vraag: Kan ik met mijn mobiel prepaid tariefplan ‘KPN 15/15’ ook internetten, van het zelfde prepaid-tegoed?

Reputatie 7
Badge +28

Ja, je kunt ook internetten met KPN 15/15 

Het tarief per MB is ook 0,15 
Mobiel internet wordt per 1 kB verrekend.
Het tegoed is als u 1 keer in de 6 maanden belt, smst, mobiel internet of opwaardeert onbeperkt houdbaar.

Bron : https://www.kpn.com/prepaid/tarieven.htm

En wat betreft de andere oud-Telfort klanten. Zoals eerder geschreven zijn die ingelicht middels dit bericht (De datum kan varieren): 

Vanaf 15 juni wordt jouw Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. We sturen je een sms zodra je over bent. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zoals altijd. Natuurlijk behoud je je beltegoed en blijven je tarieven gelijk. Heb je een bundel aanstaan, dan krijg je bij KPN een soortgelijke bundel.

 

Reputatie 7
Badge +24

Internetten kan inderdaad uit je tegoed, afhankelijk van je verbruik kun je ook overwegen om een KPN bundel te nemen.