Zonder bellen prepaid tegoed afgeschreven

• 2 oktober 2014
  • 7 reacties
  • 10931 keer bekeken

Er is de afgelopen dagen tussen de 8 en 10 EUR van mijn prepaid tegoed afgehaald. Wat moet ik doen om er achter te komen waarrom dit gebeurt en hoe kan ik dit stoppen?

7 reacties

Hoe kunnen wij zien waar het aan verbruikt is? Het is nu al twee keer "verdwenen". Dit lijkt een bodemloze put en ik wil niet nog een keeropwaarderen voordat dit opgehelderd is.
Reputatie 7
Badge +12
De klantenservice zal het sowieso kunnen controleren waar het aan opgemaakt is. Afhankelijk van het type toestel is wel na te kijken of de internetverbinding in ieder geval aanstaat sinds dit vaak een reden is dat prepaid tegoed 'verdwijnt'.

Beste Shugosha,

Hartstikke bedankt voor uw reactie.

Eén van mijn kinderen heeft ondertussen gekeken, en inderdaad de internetverbinding stond aan.

Dit is inmiddels weer aangepast met de opmerking, dat ik er met mijn vingers van af moet blijven.:@

Heb sindsdien mijn saldo regelmatige gecontroleerd. Gelukkig zijn er geen rare afschrijvingen meer.

Conclusie: Probleem is nu verholpen.

Groetjes,

Dick_11

Hetzelfde is mij gebeurd en wel 2 keer 20 euro van mijn prepaidsaldo.

Nu blijkt dat ik steeds 5588 sms-jes gekregen heb zonder het mijn inziens te hebben gevraagd.

Heb 5588 afmelden gedaan via internet en hoop nu dat ik verschoont blijf van afschrijvingen.

Ben benieuwd.

Betsy

Is het niet zo dat het afgeschreven wordt via betaalde SMS diensten. Check de SMS berichten eens op onbekende telefoonnummers. Op deze nummers kun je je afmelden.

Voor de zesde keer op rij vliegt mijn prepaidtegoed er door heen. Mijn Iphone is al door verschillende mensen nagekeken op internetverbindingen en daar waar ik ze nodeloos gebruikte zijn deze uitgezet, zoals de site HERE (routeplanner). Nu draait niets meer op de achtergrond mee. Check, check dubbel check door derden.

Elke dag controleer ik mijn tegoed van € 21,10 vanaf het moment van opwaarderen vorige week. Nadat ik zojuist weer een ongewenste informatie via  berichten heb ontvangen (en meteen verwijderd zonder gegevens even op te schrijven) van een of ander gamecenter ben ik saldo gaan controleren en zie dat saldo nu ineens staat op € 8,79. Kostte dit bericht mij € 12,49? Ter informatie: ik speel alleen WordFeud op mijn telefoon.

De frustratie zit nu hoog en ik wil erg graag van deze ongewenste situatie af.  Het bericht dat vermoedelijk mijn saldo leeg haalt, heb ik verwijderd. Is er en manier waarop ik terug kan zien waar dit bericht vandaan komt? Of wat kan ik anderzins doen om van dit probleem af te komen.

Bvd.

Met grote dank aan een KPN Forum adviseur en bellen met KPN is geconstateerd dat een smsdienst met nummer 7090 sinds half november door mij niet verstuurde en niet ontvangen sms'jes ad. € 3 per sms in rekening brengt. Als dit 4 x per dag gebeurd, is het saldo zo verbruikt. Schurken zijn het!:@

Via de site Payinfo.nl heb ik smsdiensten laen blokkeren.

Reageer