Updates

TV+ Box: Update naar Android OS build 0.14.0 & KPN menu 1.87.2

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar Android OS build 0.14.0 & KPN menu 1.87.2

KPN TV+ Update januari 2023

Android OS build 0.14.0 & KPN menu 1.87.2

 

Wat zit er in?

Android OS build 0.14.0

  • Oplossing voor het niet zichtbaar zijn van live beeld in de Viaplay app
  • Verbetering in de zapsnelheid
  • Verbeteringen rondom lipsync
  • Verbeteringen op het gebied van glitches in geluid

 

KPN Menu 1.87.2

Nieuw:

Mogelijkheid om een serie opname in te plannen bij live tv.
Als je een live programma wilt opnemen, open dan de Infobalk (met OK of pijltoets naar beneden). Navigeer met de pijltoetsen naar het opname icoon (de cirkel) en druk op OK. Als het een serie is krijg je nu een pop-up met de vraag of je een enkele aflevering of de hele serie wilt opnemen.

Verbeterd/Opgelost:

  • Soms kreeg je het laadicoon in beeld als je van pauzeren terug ging naar live tv. Dit is opgelost.
  • Het kon voorkomen dat de HBO tegelrij op het hoofdscherm zwarte tegels met een laadicoon liet zien in plaats van afbeeldingen. Dit is opgelost.
  • Bij sommige programmategels werd onterecht het kindersloticoon getoond als je dit aan had staan. Dit is verholpen.
  • Verbeteringen bij het starten van Terugkijken/Begin Gemist
  • Bij het navigeren kon het voorkomen dat je de cursor/selectiekader ineens kwijt was. Je moest dan eerst met pijltoets omhoog of naar beneden deze terug in het zicht brengen. Dit fenomeen noemen we focus loss, en daarvoor zitten er oplossingen in deze firmware

 

Wanneer komt ‘ie?

De nieuwe software is beschikbaar vanaf 31 januari. Hij zal in de meeste gevallen binnen 24 uur automatisch geïnstalleerd worden. 

Heb je het na een dag of wat nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op updates.

Dit download en installeert de Android OS build update. Daarna kun je vervolgens in hetzelfde menu via Aanvullende systeemupdates de KPN Menu update downloaden.

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De Android OS build is de kern. Het KPN menu is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De Android OS build is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN Menu begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de OS build verderbouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

 

 Bedankt voor de update.

Wel vreemd dat de Androidversie niet bijgewerkt wordt, we zijn al bij versie 13 bezig en versie 14 is al weer in ontwikkeling?

 


En is er al een datum wanneer de glas HD zeker komen?


Wel vreemd dat de Androidversie niet bijgewerkt wordt, we zijn al bij versie 13 bezig en versie 14 is al weer in ontwikkeling?

Op dit moment voldoet deze versie voor de Box @JanD. Als het later wel een keer wordt bijgewerkt zal je dat in een nieuwe Product Update zien 🙂

 

En is er al een datum wanneer de glas HD zeker komen?

Dat is nog niet bekend @Bassman77, dat is voor ons ook nog afwachten. Als we het weten delen we het natuurlijk.


Wanneer komen de HD glas kanalen op de box?

En komen die meteen vanaf 1?


helaas werkt bluetooth audio nog niet i.c.m. multicast….


hoe is de zappsnelheid na deze up-date, wij moeten een aantal seconde wachten waardoor het beeld bevriest.


hoe is de zappsnelheid na deze up-date, wij moeten een aantal seconde wachten waardoor het beeld bevriest.

in multicast nog steeds niet best


Updates bij mij goed verwerkt.

 


hoe is de zappsnelheid na deze up-date, wij moeten een aantal seconde wachten waardoor het beeld bevriest.

in multicast nog steeds niet best

Dus de zappsnelheid is niet verbeterd, me wederhelft erg ze eraan kapot.

 


Updates bij mij goed verwerkt.

 

Hoe is bij jou dan de zappsnelheid, bevriest het beeld een paar seconde of zo...


Hoe zit het dan met Android OS zelf hiervoor is geen optie om naar een update te zoeken gebeurt dit automatisch want hij zit nu op versie 11 terwijl 13 actueel is en 14 in het vooruitzicht Mvg 


hoe is de zappsnelheid na deze up-date, wij moeten een aantal seconde wachten waardoor het beeld bevriest.

Het zappen is vergelijkbaar met de VIP5202. Merk weinig verschil tussen de vorige versie en deze update.

Wat wel soms opvalt, als de box niet de Multicast stream kan vinden van een TV zender tijdens het zappen (dan blijft het zeker minimaal 3 seconden zwart) dat hij overschakelt naar de unicast stream. Dan ben je Dolby geluid kwijt en schrik je beetje een hoedje, want dan is het geluid ineens een stuk harder (stereo geluid)


Hoe zit het dan met Android OS zelf hiervoor is geen optie om naar een update te zoeken gebeurt dit automatisch want hij zit nu op versie 11 terwijl 13 actueel is en 14 in het vooruitzicht Mvg 

De box blijft eerst draaien op versie 11. Als de ondersteuning stopt vanuit Google of als wij updates willen doen die niet op Android 11 kunnen, dan zal ook de Android versie een update krijgen. 


hoe is de zappsnelheid na deze up-date, wij moeten een aantal seconde wachten waardoor het beeld bevriest.

Het zappen is vergelijkbaar met de VIP5202. Merk weinig verschil tussen de vorige versie en deze update.

Wat wel soms opvalt, als de box niet de Multicast stream kan vinden van een TV zender tijdens het zappen (dan blijft het zeker minimaal 3 seconden zwart) dat hij overschakelt naar de unicast stream. Dan ben je Dolby geluid kwijt en schrik je beetje een hoedje, want dan is het geluid ineens een stuk harder (stereo geluid)

Nou sorry, het schakelen van de ene zender naar de andere was bij het vorige systeem van kpn (blauw groen scherm) veel sneller zoals je gewoon televisie kijkt. Bij inhoud van deze update staat dat de zappsnelheid wordt verbeterd.

mijn vraag is dit ook zo


@Woumar Die blauw/groene scherm heb ik niet meegemaakt dus daar moet een andere maar over oordelen. ik heb sinds een jaar KPN met de VIP5202.

 

Aanvullend nog even info over de update (in verkeerde topic geplaatst):

Wat mij opvalt is dat de lokale radiozenders er ook niet tussen staan. Ik kan de kanaalnummers ook niet invoeren. Dan gaat hij naar de eerst volgende zender. Dat is dan een lokale TV zender. De lokale TV zenders staan wel in het overzicht, maar als ik die selecteer heb ik zwart beeld en geen geluid. Ook nog een probleem dat opgelost moet worden?

Ook valt mij op bij het zappen, dat als het te lang duurt (meer dan 3 seconden) dat de multicast stream niet meer wordt gebruikt en overgeschakelt wordt naar de  unicast stream van de zender. Dit heeft nadelige gevolgen dat de beeldkwaliteit iets achteruit gaat, Dolby geluid niet meer aanwezig is en je eigen een hoedje schrikt, omdat je dan alleen stereo geluid hebt.


Hoe zit het dan met Android OS zelf hiervoor is geen optie om naar een update te zoeken gebeurt dit automatisch want hij zit nu op versie 11 terwijl 13 actueel is en 14 in het vooruitzicht Mvg 

Hallo @Mike2165 zie mijn reactie in het begin van dit topic.

 


Hoe zit het dan met Android OS zelf hiervoor is geen optie om naar een update te zoeken gebeurt dit automatisch want hij zit nu op versie 11 terwijl 13 actueel is en 14 in het vooruitzicht Mvg 

Hallo @Mike2165 zie mijn reactie in het begin van dit topic.

 

en de reactie van Jasper, even verderop.

 


Ik merk nu opeens dat ik mijn pas geplaatste tekst niet meer kan bewerken, ik zie alleen nog maar staan ‘link naar reactie’

KPN, s.v.p. even aandacht hiervoor.

 


Na de update kan ik amper nog fatsoenlijk tv kijken. Geluid hapert namelijk continu en valt soms zelfs helemaal weg.


Na de update kan ik amper nog fatsoenlijk tv kijken. Geluid hapert namelijk continu en valt soms zelfs helemaal weg.

Had ik ook last van. Door de TV+ box even 10 seconden van de spanning af te halen was het bij mij verholpen nadat hij weer was opgestart.


Na de update kan ik amper nog fatsoenlijk tv kijken. Geluid hapert namelijk continu en valt soms zelfs helemaal weg.

Had ik ook last van. Door de TV+ box even 10 seconden van de spanning af te halen was het bij mij verholpen nadat hij weer was opgestart.

Het ergste is daarmee opgelost maar het geluid is verre van vlekkenloos. Bij zappen heb ik al beeld en dan na x aantal sec komt er pas geluid heb jij dat ook?


Na de update kan ik amper nog fatsoenlijk tv kijken. Geluid hapert namelijk continu en valt soms zelfs helemaal weg.

Had ik ook last van. Door de TV+ box even 10 seconden van de spanning af te halen was het bij mij verholpen nadat hij weer was opgestart.

Het ergste is daarmee opgelost maar het geluid is verre van vlekkenloos. Bij zappen heb ik al beeld en dan na x aantal sec komt er pas geluid heb jij dat ook?

Na de update valt het geluid steeds weg. Van de spanning afhalen helpt bij mij niet.

Ik had de geluidsinstelling op Passthrough staan. Nadat ik de instelling weer naar Automatisch heb gezet is, is het geluid weer goed.


Na de update kan ik amper nog fatsoenlijk tv kijken. Geluid hapert namelijk continu en valt soms zelfs helemaal weg.

Had ik ook last van. Door de TV+ box even 10 seconden van de spanning af te halen was het bij mij verholpen nadat hij weer was opgestart.

Het ergste is daarmee opgelost maar het geluid is verre van vlekkenloos. Bij zappen heb ik al beeld en dan na x aantal sec komt er pas geluid heb jij dat ook?

Na de update valt het geluid steeds weg. Van de spanning afhalen helpt bij mij niet.

Ik had de geluidsinstelling op Passthrough staan. Nadat ik de instelling weer naar Automatisch heb gezet is, is het geluid weer goed.

Hpe gaat het met zappen naar een andere kanaal, moet je wachten een paar seconden of gaat dit gelijk?


Na de update kan ik amper nog fatsoenlijk tv kijken. Geluid hapert namelijk continu en valt soms zelfs helemaal weg.

Had ik ook last van. Door de TV+ box even 10 seconden van de spanning af te halen was het bij mij verholpen nadat hij weer was opgestart.

Het ergste is daarmee opgelost maar het geluid is verre van vlekkenloos. Bij zappen heb ik al beeld en dan na x aantal sec komt er pas geluid heb jij dat ook?

Na de update valt het geluid steeds weg. Van de spanning afhalen helpt bij mij niet.

Ik had de geluidsinstelling op Passthrough staan. Nadat ik de instelling weer naar Automatisch heb gezet is, is het geluid weer goed.

Hpe gaat het met zappen naar een andere kanaal, moet je wachten een paar seconden of gaat dit gelijk? Ik bedoel met het beeld.

 


Na de update kan ik amper nog fatsoenlijk tv kijken. Geluid hapert namelijk continu en valt soms zelfs helemaal weg.

Had ik ook last van. Door de TV+ box even 10 seconden van de spanning af te halen was het bij mij verholpen nadat hij weer was opgestart.

Het ergste is daarmee opgelost maar het geluid is verre van vlekkenloos. Bij zappen heb ik al beeld en dan na x aantal sec komt er pas geluid heb jij dat ook?

Na de update valt het geluid steeds weg. Van de spanning afhalen helpt bij mij niet.

Ik had de geluidsinstelling op Passthrough staan. Nadat ik de instelling weer naar Automatisch heb gezet is, is het geluid weer goed.

Hpe gaat het met zappen naar een andere kanaal, moet je wachten een paar seconden of gaat dit gelijk?

Duurt bij mij 2 a 3 sec