Updates

TV+ Box: Update naar KPN menu 1.89.2

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN menu 1.89.2

KPN TV+ Update februari 2023 #1

KPN menu 1.89.2

 

Wat zit er in?

Nieuw in deze release:

  • Verbetering in zaptijden
  • Viaplay in de zoekresultaten en in de Sport sectie
  • Aanbevolen apps waren steeds alleen die apps die ook voorgeïnstalleerd aanwezig waren. Vanaf deze versie kunnen dit ook anderen zijn.
  • Algemene verbeteringen in de Google Assistent
  • Meer films zichtbaar in de Films sectie als je in een subcategorie zit (grid view).
  • Je kunt nu makkelijker opnames verwijderen. Als je op een opname staat kun je met wat langer op OK drukken een snelmenu tevoorschijn halen. Hierin zit de optie ‘opname verwijderen’. 
  • Plus: de box kon tot op heden nog buiten het KPN netwerk gebruikt worden. Dat is nu niet meer zo.

 

Bugfixes in deze release:

  • Voorkomen van grijze (lege) tegels in de Nu op TV tegelrij in het hoofdscherm
  • Het punt waar je was gebleven bij Terugkijken wordt beter bewaard
  • Verschillende fixes voor crashes en het verlies van focus (dat je cursor ineens verdwijnt en je op wat pijltoetsen of Home moet drukken om hem weer terug te krijgen).
  • Bij een factory reset moet je de installatie opnieuw doorlopen. Het kon gebeuren dat er rondom afstandsbediening dan schermen ontbraken. Dit is verholpen.

 

Wanneer komt ‘ie?

De nieuwe software is beschikbaar vanaf 21 februari. Hij zal in de meeste gevallen binnen 24 uur automatisch geïnstalleerd worden. 

Heb je het na een dag of wat nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Aanvullende systeemupdates de KPN Menu update downloaden.

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Het kan zijn dat je momenteel issues ervaart rondom geluid en eventueel herstarts van de TV+ Box. Hier wordt op het moment nog met de hoogste prioriteit aan gewerkt en zit dus niet in deze release. Houd dit Product Updates gedeelte in de gaten, voor elke update maken we een topic.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De Android OS build is de kern. Het KPN menu is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De Android OS build is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN Menu begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de OS build verderbouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

Doe dan ook de testers die al overgestapt zij naar een ander abonnement  wand ik krijg geen updates meer binnen  ook niet hand matige 


Bij mij binnen, zojuist gekeken, automatisch gebeurd.

 


Vind dit echt geweldig mis alleen een ding dat je geen lijst kan maken van zenders die je zelf kijkt je moet nu steeds de lijst van alle zenders doorlopen om bij een zender te komen .je kan geen eigen menulijst maken . voor de rest beter dan inact TV :)


Op dit moment is de rode knop nog niet gemaakt,waar zou deze voor kunnen gaan dienen?


Ik heb geen tv


@JanD gaat het zappen nu sneller? Ik heb TV+ nog niet maar wel geïnteresseerd, zeker als de HD+ zenders beschikbaar komen.


Vraag: in de 5202 kon je nog instellen dat er naar een andere zender, dus een andere dan waar je op het moment naar kijkt, geschakeld kon worden als je dat had ingesteld. Geregeld mis ik nu net het beginstuk van dat programma omdat ik zelf vergeet tijdig naar die andere zender over te schakelen. Dat was een verdraaid fijne functie.

Verder steun ik Marabunta in het (nog?) niet kunnen samenstellen van zenderlijst van favorieten (zoals in de app KPN- iTV wél kan). Een overzicht van ALLE zenders in de gids is niet handig. Immers, kijk JIJ naar die tientallen zenders? Nee toch?. Een ieder heeft toch een soort van zendervoorkeur, lijkt me. Dus veel handiger is de mogelijkheid tot het maken van een favoriete zenderlijst. Zeg b.v. 15. Dan heb je écht overzicht in de Gids.

Misschien is er een andere mogelijkheid, maar ik vind het lastig om b.v. een andere dag te kiezen in de Gids. Ik moet éérst naar bovenin naar Zender 1 scrollen om daarna ERBOVEN naar ‘Nu’ en ‘Vandaag’ te komen om dáár een andere dag te kiezen.  Of is het veel eenvoudiger…. :-) 


@JanD gaat het zappen nu sneller? Ik heb TV+ nog niet maar wel geïnteresseerd, zeker als de HD+ zenders beschikbaar komen.

Ja, het zappen gaat nu vind ik zoals het hoort (gelukkig want het was ietwat grrrr). Nog nauwelijks vertraging is mijn mening.


....

Misschien is er een andere mogelijkheid, maar ik vind het lastig om b.v. een andere dag te kiezen in de Gids. Ik moet éérst naar bovenin naar Zender 1 scrollen om daarna ERBOVEN naar ‘Nu’ en ‘Vandaag’ te komen om dáár een andere dag te kiezen.  Of is het veel eenvoudiger…. :-) 

Probeer de dubbele pijlen (waarmee je normaal voor- of terug spoelt) eens @ElbersHJ . In de gids kun je hiermee 24 uur vooruit of terug gaan.


Het zappen gaat wellicht vlot, maar schakelen naar de gids vind ik nog steeds niet zoals het hoort. Het beeld verdwijnt volledig, voordat het opnieuw in het klein verschijnt bovenin. Vervolgens nog het issue dat het geluid eerst geheel wegvalt. Dan komt het geluid weer even terug en bij het kiezen van een kanaal wederom geluid weg en wachten op het geluid.

Wat mij betreft behoort het beeld gewoon netjes 'live' door te schakelen naar het kleine beeld rechtsboven en zonder geluidsonderbreking. De geluidsonderbreking wordt opgelost in de androiduodate? Of gaat het om andere geluidsproblemen die in onderzoek/behandeling zijn? (zoals de issues bij het kiezen van passthrough)?


Op dit moment is de rode knop nog niet gemaakt,waar zou deze voor kunnen gaan dienen?

Voor opnemen was die vroeger dacht ik...


Zal mij nu ook gaan benieuwen wanneer de pop-up tijdens het zappen gaat verdwijnen.

Wat mij betreft weg ermee.


Zappen duurt op dit moment weer gewoon een goede 7 seconden trouwens.... 


Zappen duurt op dit moment weer gewoon een goede 7 seconden trouwens.... 

Ik heb er net nog naar zitten kijken: 2 tot 3 seconden. 


Vind dit echt geweldig mis alleen een ding dat je geen lijst kan maken van zenders die je zelf kijkt je moet nu steeds de lijst van alle zenders doorlopen om bij een zender te komen .je kan geen eigen menulijst maken . voor de rest beter dan inact TV :)

Je kunt het hartje gebruiken om een zender favoriet te maken, vervolgens ga je  in  de kopregel naar Nu op tv, in de regel daar weer onder staan dan de favorieten.

Gr


Zou ook fijn zijn dat je geplande opnames kan verwijderen. En het geluid krijg ik niet synchroon met het beeld. Had gevonden hoe op te lossen maar dan loopt de ontvanger vast. 

En de gids weer als keuze horizontaal of verticaal. 


Beste, gaat het ook mogelijk zijn dat "aanbevolen door KPN" gewoon weg te halen?

Voegt vrij weinig toe vind ik.


Zou liever willen zien dat laste bekeken zender dat daarop terug valt, als KPN TV+ box uit is en volgende keer aan doet, net zoals als vorige GEN IPTV decoders, en snap best dat allemaal nieuw is, ben heel benieuwd naar plus 14MB's Tv streams (passeren zonder re-decoding, Betekend dit ook dat Audio kwaliteit omhoog gaat ook direct ? Zonder re-decoding?Want 5.1 en of Dolly Plus is wel beetje vlak bij sommige zenders en of vekeerd aangestuurd…

Maar veder goed bezig KPN in iedergeval innoverend nu nog next GEN Glasvezel internet 


@Atari os 198.2, durf ik nog niet te zeggen. Zodra he er is wordt dat duidelijk.


Het KPN TV+ kastje geeft het geluid niet goed door naar een soundbar. De ene keer wel de andere keer niet of dubbel geluid dan hoor je de TV speakers en de soundbar soms gaat dit nu een minuutje weg en staat die weer op de soundbar maar soms gebeurd dit ook niet en heb je nul geluid.

Als het geluid niet door komt op de sound bar moet ik nu op de soundbar even van bron switchen daarna pakt hij hem wel op. Maar het is wel vervelend was nooit met het 4K kastje die zette je aan TV aan en gelijk zonder problemen ging het geluid over op de soundbar. Zo doet me Apple TV dat ook ook nul problemen. 

Heb ook nog even me oude 4K kastje terug gezet om te kijken, en die deed het gelijk goed zonder probleem geluid gelijk op de soundbar zonder iets te hoeven doen. Het zit dus in het nieuwe kastje i.c.m. software wat nog niet helemaal lekker praat met elkaar.

Las hierboven ook dat er issues zijn omtrent het geluid en dat het jullie hoogste prioriteit heeft.


wat een gedoe allemaal. ik heb heel lang google tv totaal geen problemen en

een stuk goedkoper dan de tv+ box van kpn..  dat is gewoon een kopie van google tv

en daar betaal je ook nog een maandelijks bedrag voor..

groet gerard

 

 


wat een gedoe allemaal. ik heb heel lang google tv totaal geen problemen en

een stuk goedkoper dan de tv+ box van kpn..  dat is gewoon een kopie van google tv

en daar betaal je ook nog een maandelijks bedrag voor..

groet gerard

 

 

Daar kies je zelf voor    ik heb totaal geen problemen meer  


Zaptijden zijn soms beter, soms alsnog hangen. 
Het geluid naar de soundbar tikt iedere keer bij wisselen van zender. Was voorheen niet het geval.

Het bekijken naar zenders valt soms weg, hapert…

 

Verbaasd me telkens weer hoe zulke grote aanbieders er een ongeloofelijk tv frustratie van kunnen maken. Echt jammer weer dit.

 


@JanD gaat het zappen nu sneller? Ik heb TV+ nog niet maar wel geïnteresseerd, zeker als de HD+ zenders beschikbaar komen.

Nee, bij mij sorteert deze update nul effect.

Het zappen is echt te traag! ZIe dat filmpje op youtube van ben even kwijt wie, sorry.

Dat is bij mij nog steeds zo.

Maar het verschil bij mij? Mijn balk onderin beeld, die aangeeft hoe lang een programma duurt? Die moet bij iedere zap actie aangepast worden en verschoven worden, dat neemt tijd in beslag. Daarna komt het beeld erbij en dan pas het geluid. En dan zijn we 7 tot 9 seconden verder, afhankelijk van hoeveel de balk verschoven is.

Heb vanochtend de eerste foutmelding ook alweer gehad. En bij vlagen loopt het beeld nog steeds niet synchroon met de mond en geluid. Baal enorm dat ik dit pakket heb.


Vorige week twee (vierkante)  KPN TV+ kastjes ontvangen en ben nog flink aan het wennen.

Inmiddels update van KPN menu 1.89.2 geïnstalleerd in de hoop dat het zappen niet meer zo tergend langzaam gaat. Maar helaas blijkt ook dat na deze update ik gemiddeld 7 seconden moet wachten als ik van de ene naar de andere zender zap. Hier raak ik toch echt niet gewend aan.