Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.93.1

KPN TV+ Update maart 2023 #1

KPN TV+ app 1.93.1

 

Wat zit er in?

We blijven het nieuwe TV+ product verbeteren met regelmatige updates van de software. In deze nieuwe software 1.93.1 verbeteringen naar aanleiding van klantfeedback.

Zapsnelheid!

We zijn met hoge prioriteit mee bezig om dit te verbeteren. Ook deze nieuwe software levert daar een bijdrage in, door het zappen te versnellen als je met de P+/- knoppen binnen 5 secondes weer zapt, en door sneller te zappen na invoer cijfers.

Disney+ ook bij zoekresultaten

We willen apps steeds meer integreren in TV+. Na deze update zul je ook de resultaten van Disney+ zien bij het zoeken via het ‘vergrootglas’. Als je een bepaalde film zoekt, hoef je niet meer te weten welke app deze titel heeft. Wij presenteren dit dan automatisch voor je.

 

Verder nieuw:

  • Sport: hier worden nu ook wedstrijden getoond die je los kunt kopen pay per view).
  • Sport: Viaplay programma's worden hier nu ook getoond.
  • Ondertiteling voor buitenlandse zenders zoals BBC en de Belgische zenders.
  • Meerdere opnames verwijderen kan nu ook binnen een serieopname. Ook kan de gele knop gebruikt worden om de multi-select modus te openen om meerdere opnames tegelijk te verwijderen.
  • De tegelrij voor Nu populair op het hoofdscherm wordt sneller ververst.

Verbeterd/Opgelost:

  • Erotiek is nu standaard geblokkeerd als je een TV+ Box nieuw installeert. Je kunt er tijdens de installatie voor kiezen dit te deblokkeren. We hadden al een vorm hiervan, door Kinderslot standaard aan te zetten, maar dit is beter.
  • Per vorige update is het niet meer mogelijk om de TV+ ontvanger te gebruiken op een Netwerk dat niet van KPN is. Wat we nu hebben veranderd daarin is dat je dan nog wel toegang hebt tot Apps. En je kunt de instellingen openen om eventueel het netwerk te wijzigen als je per abuis met een niet-KPN hebt verbonden.
  • Het kon gebeuren dat je een rode balk met foutmelding kreeg als je op de groene knop drukte terwijl je al aan het Terugkijken was, of een opname keek. Dit is opgelost.
  • Arte zal nu weer steeds Duits als audiotaal geven en niet meer af en toe naar Frans schakelen.

 

Wanneer komt ‘ie?

De nieuwe software is beschikbaar vanaf de loop van de ochtend op 6 maart. Dit zal in eerste instantie voor een testgroep zijn. Als alles volgens plan gaat dan zal in de loop van 8 maart de update voor iedereen beschikbaar komen. De update wordt automatisch geïnstalleerd.

Heb je hem na 8 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Opgelost in deze update:

  • Erotiek standaard geblokkeerd voor nieuwe klanten, met keuze bij de installatie om dit te wijzigen

Dit gaat een hoop klachten bij de servicedesk schelen vanuit de nieuwe klanten 😁

Ik lees niets over oplossingen voor krakende geluiden bij het zappen. Dat is al een stuk beter geworden maar nog niet top. Hopelijk valt dit onder overige bugs. 

 


Wanneer komt de optie dat je de rode knop kan gebruiken op de kanalen 201,202,203,204,205 ?

Staat netjes op scherm druk op rode knop maar de rode knop heeft geen functie op deze kanalen.


Wanneer komt de optie dat je de rode knop kan gebruiken op de kanalen 201,202,203,204,205 ?

Staat netjes op scherm druk op rode knop maar de rode knop heeft geen functie op deze kanalen.

Ik denk dat dit te maken heeft dat dit streaming app kanalen zijn? Die mag je licentie technisch niet opnemen of zo? Wellicht is het dan wel handig/beter om de scherminfo rode knop aan te passen of weg te halen.


Wanneer gaat de ontvanger live naar een zender als je de ontvanger aanzet? 


De update KPN TV+ app lijkt een lastig probleem voor 2 van mijn 6 boxen op te lossen, namelijk het vastlopen/bevriezen van de zender RTL4.  Ik houd dat nog ‘strak’ in de gaten de komende tijd, maar ik ben voor nu al wel voorzichtig superblij!


Wanneer komt de optie dat je de rode knop kan gebruiken op de kanalen 201,202,203,204,205 ?

Staat netjes op scherm druk op rode knop maar de rode knop heeft geen functie op deze kanalen.

Durf ik niet te zeggen. Neem aan dat hier wel aan gewerkt wordt, maar de “wanneer” vraag is vaak moeilijk te beantwoorden.

 

Wanneer komt de optie dat je de rode knop kan gebruiken op de kanalen 201,202,203,204,205 ?

Staat netjes op scherm druk op rode knop maar de rode knop heeft geen functie op deze kanalen.

Ik denk dat dit te maken heeft dat dit streaming app kanalen zijn? Die mag je licentie technisch niet opnemen of zo? Wellicht is het dan wel handig/beter om de scherminfo rode knop aan te passen of weg te halen.

Weghalen is geen optie vermoed ik. Dan is het ook voor de iTV klanten foetsie. Maar het is in de groep gegooid.

 

Wanneer gaat de ontvanger live naar een zender als je de ontvanger aanzet? 

Of/Wanneer dit komt weet ik niet. Zoals ik ook tegen Menno zei; de “wanneer” vraag is vaak lastig te beantwoorden. 


Betreft het hier de DIW 7022 box? Als dat waar is spring ik een gat in de lucht (figuurlijk)! 😀


Betreft het hier de DIW 7022 box? Als dat waar is spring ik een gat in de lucht (figuurlijk)! 😀

Ja, Henrik1: Het betreft hier de DIW7022. Ik heb er 6 waarvan er 2 onwillig zijn/waren. Het lijkt met de app-update verholpen te zijn. Maar juich niet te vroeg. Over enkele dagen weet ik 't zeker. Maar jij dus ook, begrijp ik. Ik had 't gevoel dat ik de enige met dit drama ben/was.


Betreft het hier de DIW 7022 box? Als dat waar is spring ik een gat in de lucht (figuurlijk)! 😀

Yes sir. Dus zodra je deze update hebt werken de ondertitels op BBC! Nog heel even afwachten.


Ik heb de update binnen en vroeg me het volgende af. Het betreft alleen de tv+ app en niet de firmware. Nu lees ik in de verbeteringen dat de zapsnelheid beter is geworden. Betekent dit dan ook dat de zapsnelheid niet wordt beïnvloed door de firmware? Ik had eerlijk gezegd dat alles onder de motorkap daarop ook wel invloed op zou hebben.

Ik vroeg eerder of er ook verbetering voor geluid was maar in moment van bezinning vermoed ik dat dit een firmware aangelegenheid is en daarmee niet betrokken is in deze update. Of sla ik de plank mis?


Betreft het hier de DIW 7022 box? Als dat waar is spring ik een gat in de lucht (figuurlijk)! 😀

Uiteraard, dat staat in de topictitel: TV+ @Henrik1 


Ik heb de update binnen en vroeg me het volgende af. Het betreft alleen de tv+ app en niet de firmware. Nu lees ik in de verbeteringen dat de zapsnelheid beter is geworden. Betekent dit dan ook dat de zapsnelheid niet wordt beïnvloed door de firmware? Ik had eerlijk gezegd dat alles onder de motorkap daarop ook wel invloed op zou hebben.

Ik vroeg eerder of er ook verbetering voor geluid was maar in moment van bezinning vermoed ik dat dit een firmware aangelegenheid is en daarmee niet betrokken is in deze update. Of sla ik de plank mis?

Zoals is beschreven komt de firmware nog. Eerst wordt de testgroep voorzien. voorzien. Vandaar blijkbaar nu de update voor de app. Later, maar uiterlijk 8 maart is de 'rest’ aan de beurt.


Wanneer komt de optie dat je de rode knop kan gebruiken op de kanalen 201,202,203,204,205 ?

Staat netjes op scherm druk op rode knop maar de rode knop heeft geen functie op deze kanalen.

Ik denk dat dit te maken heeft dat dit streaming app kanalen zijn? Die mag je licentie technisch niet opnemen of zo? Wellicht is het dan wel handig/beter om de scherminfo rode knop aan te passen of weg te halen.

Dit heeft niets met opnemen te maken ;)

Met de rode knop link je door naar de APP alleen hebben ze dit nog steeds niet gefixed.

op oude ontvanger werkt dit wel.


Ik heb de update binnen en vroeg me het volgende af. Het betreft alleen de tv+ app en niet de firmware. Nu lees ik in de verbeteringen dat de zapsnelheid beter is geworden. Betekent dit dan ook dat de zapsnelheid niet wordt beïnvloed door de firmware? Ik had eerlijk gezegd dat alles onder de motorkap daarop ook wel invloed op zou hebben.

Ik vroeg eerder of er ook verbetering voor geluid was maar in moment van bezinning vermoed ik dat dit een firmware aangelegenheid is en daarmee niet betrokken is in deze update. Of sla ik de plank mis?

Zoals is beschreven komt de firmware nog. Eerst wordt de testgroep voorzien. voorzien. Vandaar blijkbaar nu de update voor de app. Later, maar uiterlijk 8 maart is de 'rest’ aan de beurt.

Dat is helemaal duidelijk en dat ze onafhankelijk kunnen worden voorzien van update is ook helder. Maar mijn vraag ging meer over de inhoud. Wat zit er in welk soort update dus. Zapsnelheid zal zeker met de tv+ app te maken hebben maar wat ik graag zou willen weten of dit ook niet met de firmware kan worden beïnvloed.


Wanneer komt de optie dat je de rode knop kan gebruiken op de kanalen 201,202,203,204,205 ?

Staat netjes op scherm druk op rode knop maar de rode knop heeft geen functie op deze kanalen.

Ik denk dat dit te maken heeft dat dit streaming app kanalen zijn? Die mag je licentie technisch niet opnemen of zo? Wellicht is het dan wel handig/beter om de scherminfo rode knop aan te passen of weg te halen.

Dit heeft niets met opnemen te maken ;)

Met de rode knop link je door naar de APP alleen hebben ze dit nog steeds niet gefixed.

op oude ontvanger werkt dit wel.

Dank je. Ik merk dat ik nog steeds gewend ben aan de oude ontvangers. Daarom kan ik nog steeds niet helemaal wennen aan de tv+ interface. Ik merk dat om me heen ook. Maar dat heeft wat tijd nodig.


Ik heb de update binnen en vroeg me het volgende af. Het betreft alleen de tv+ app en niet de firmware. Nu lees ik in de verbeteringen dat de zapsnelheid beter is geworden. Betekent dit dan ook dat de zapsnelheid niet wordt beïnvloed door de firmware? Ik had eerlijk gezegd dat alles onder de motorkap daarop ook wel invloed op zou hebben.

Ik vroeg eerder of er ook verbetering voor geluid was maar in moment van bezinning vermoed ik dat dit een firmware aangelegenheid is en daarmee niet betrokken is in deze update. Of sla ik de plank mis?

Zoals is beschreven komt de firmware nog. Eerst wordt de testgroep voorzien. voorzien. Vandaar blijkbaar nu de update voor de app. Later, maar uiterlijk 8 maart is de 'rest’ aan de beurt.

Dat is helemaal duidelijk en dat ze onafhankelijk kunnen worden voorzien van update is ook helder. Maar mijn vraag ging meer over de inhoud. Wat zit er in welk soort update dus. Zapsnelheid zal zeker met de tv+ app te maken hebben maar wat ik graag zou willen weten of dit ook niet met de firmware kan worden beïnvloed.

Ja, zou je denken. Lijkt ook logisch. Ik had ook niet verwacht dat het bevriezen van beeld zou worden verbeterd, opgelost met de update van de app. Overigens bevriezen sommige zenders opnieuw, maar gaan dóór na 'n seconde of 5 tot 10. Ik probeer de moed erin te houden Maar méér dan dat in het onderwerp (bovenaan) wordt geschreven, weten we niet. Als je specifieke zaken wilt weten moet je die vraag misschien aan 'Paul’ stellen. Wellicht komt hij nog met een antwoord voor jou.


Ik heb de update binnen en vroeg me het volgende af. Het betreft alleen de tv+ app en niet de firmware. Nu lees ik in de verbeteringen dat de zapsnelheid beter is geworden. Betekent dit dan ook dat de zapsnelheid niet wordt beïnvloed door de firmware? Ik had eerlijk gezegd dat alles onder de motorkap daarop ook wel invloed op zou hebben.

Ik vroeg eerder of er ook verbetering voor geluid was maar in moment van bezinning vermoed ik dat dit een firmware aangelegenheid is en daarmee niet betrokken is in deze update. Of sla ik de plank mis?

Zoals is beschreven komt de firmware nog. Eerst wordt de testgroep voorzien. voorzien. Vandaar blijkbaar nu de update voor de app. Later, maar uiterlijk 8 maart is de 'rest’ aan de beurt.

Dat is helemaal duidelijk en dat ze onafhankelijk kunnen worden voorzien van update is ook helder. Maar mijn vraag ging meer over de inhoud. Wat zit er in welk soort update dus. Zapsnelheid zal zeker met de tv+ app te maken hebben maar wat ik graag zou willen weten of dit ook niet met de firmware kan worden beïnvloed.

Ik ga een beetje speculeren omdat ik het ook niet helemaal zeker weet, maar ik vermoed dat beide waar kan zijn. Er zijn dingen die je kan doen aan de TV+ app om de snelheid te verbeteren, maar er zijn ook dingen die je aan de firmware kan veranderen om de snelheid te verbeteren. Er zijn verschillende “knoppen” waar je aan kunt draaien.

 

Ik vroeg eerder of er ook verbetering voor geluid was maar in moment van bezinning vermoed ik dat dit een firmware aangelegenheid is en daarmee niet betrokken is in deze update. Of sla ik de plank mis?

Je slaat de plank raak. Over het algemeen zijn de geluidsissues zaken die via firmware moet worden opgelost.


HD+ kanalen willen we! 😀😉. Kan de oude box er echt uit!.


Kunnen we voor de iTV ontvangers ook nog regelmatig updates verwachten of gaat alle prioriteit naar TV+?


Kan ik mijn Samsung tv ook updaten

Kan niet meer met internet kijken 


Ik heb de update binnen en vroeg me het volgende af. Het betreft alleen de tv+ app en niet de firmware. Nu lees ik in de verbeteringen dat de zapsnelheid beter is geworden. Betekent dit dan ook dat de zapsnelheid niet wordt beïnvloed door de firmware? Ik had eerlijk gezegd dat alles onder de motorkap daarop ook wel invloed op zou hebben.

Ik vroeg eerder of er ook verbetering voor geluid was maar in moment van bezinning vermoed ik dat dit een firmware aangelegenheid is en daarmee niet betrokken is in deze update. Of sla ik de plank mis?

Zoals is beschreven komt de firmware nog. Eerst wordt de testgroep voorzien. voorzien. Vandaar blijkbaar nu de update voor de app. Later, maar uiterlijk 8 maart is de 'rest’ aan de beurt.

Dat is helemaal duidelijk en dat ze onafhankelijk kunnen worden voorzien van update is ook helder. Maar mijn vraag ging meer over de inhoud. Wat zit er in welk soort update dus. Zapsnelheid zal zeker met de tv+ app te maken hebben maar wat ik graag zou willen weten of dit ook niet met de firmware kan worden beïnvloed.

Ik ga een beetje speculeren omdat ik het ook niet helemaal zeker weet, maar ik vermoed dat beide waar kan zijn. Er zijn dingen die je kan doen aan de TV+ app om de snelheid te verbeteren, maar er zijn ook dingen die je aan de firmware kan veranderen om de snelheid te verbeteren. Er zijn verschillende “knoppen” waar je aan kunt draaien.

 

Ik vroeg eerder of er ook verbetering voor geluid was maar in moment van bezinning vermoed ik dat dit een firmware aangelegenheid is en daarmee niet betrokken is in deze update. Of sla ik de plank mis?

Je slaat de plank raak. Over het algemeen zijn de geluidsissues zaken die via firmware moet worden opgelost.

Dank je wel @Paul_ , als techneut vind ik dat wel interessant om te weten. Ik ben meteen op de tv+ trein gesprongen en ik vind het leuk om te volgen hoe dit aan de achterkant allemaal verloopt.

En @ElbersHJ moed houden. Veel spijtoptanten vorige maand maar er zit muziek in nu.


Ik heb last van stilstand beeld zo af en toe    


Een zappen snelheid van max.5 seconde klinkt niet echt snel, laten we zeggen erg traag. Ik zit nu rond de 2 seconden, en ik kan me voorstellen dat dit sneller dan 2 seconden kan, maar trager met de nieuwe technologie, daar is denk ik nog werk aan de winkel.

Wat is het doel, voor de maximale tijd voor het zappen en wanneer denkt men dit te realiseren?

 


TV+ Box: Update naar KPN menu 1.93.1

@Paul_ , is het misschien een idee om vanuit de communicatie ook de termen KPN TV+ Firmware en KPN TV+ app te gebruiken? Ik moest nu met '’KPN Menu'’ weer even kijken wat nu ook alweer wat was. De term KPN Menu maakt het dan weer verwarrend. 😉


HD+ kanalen willen we! 😀😉. Kan de oude box er echt uit!.

Wij ook!

 

Kunnen we voor de iTV ontvangers ook nog regelmatig updates verwachten of gaat alle prioriteit naar TV+?

Minder regelmatig dan voor TV+, maar daar komen ook nog updates voor. Maar TV+ heeft op dit moment logischerwijs wel veel prio.

 

Kan ik mijn Samsung tv ook updaten

Kan niet meer met internet kijken 

Ik weet niet wat dit betekent, maar het lijkt me verstandig om een eigen topic aan te maken voor je vraag.

 

Ik heb last van stilstand beeld zo af en toe    

Dit is niet de plek om individuele problemen te ‘trouble shooten’. Je kunt dan beter een eigen topic aanmaken (als je dat nog niet hebt gedaan). Dit is echt de plek voor opmerkingen/vragen/verzoeken over de updates.

 

TV+ Box: Update naar KPN menu 1.93.1

@Paul_ , is het misschien een idee om vanuit de communicatie ook de termen KPN TV+ Firmware en KPN TV+ app te gebruiken? Ik moest nu met '’KPN Menu'’ weer even kijken wat nu ook alweer wat was. De term KPN Menu maakt het dan weer verwarrend. 😉

Ja, je hebt gelijk. Ik had die memo even gemist door wat vrije dagen.