Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.95.2

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ app 1.95.2

KPN TV+ Update maart 2023 #4

KPN TV+ app 1.95.2

 

Wat zit er in?

Lokale radio- en tv kanalen zijn nu beschikbaar!

Ook werken nu de kleurknoppen op de app kanalen 200 t/m 210! Je kunt met de rode knop de app in kwestie openen en met de blauwe knop de streaming dienst bestellen als je hem niet hebt. Op het scherm van het kanaal wordt aangegeven welke knop je kunt gebruiken.

Daarnaast kun je Films nu ook sorteren op IMDB score als je in een categorie bent.

 

Verder is vanaf deze versie vereist om je pincode in te toetsen bij het installeren van de ontvanger als je de standaard erotiekblokkade wilt wijzigen of uitzetten.

En, in deze update voorbereidingen om Videoland te kunnen bestellen via de tv ontvanger. Dat zal naar verwachting vanaf begin april dan daadwerkelijk kunnen.

 

Verder verbeterd en opgelost:

  • Voor mensen die van interactieve TV overstapten naar TV+ was het niet mogelijk om een serieopname te plannen van een serie die ze op de oude ontvangers als HD-Glas serieopname hadden staan. Dit is nu verholpen, een nieuwe serieopname kan op de TV+ Box nu gepland worden.
  • Ondertiteling voor BBC en Belgische zenders is er nu ook bij Terugkijken en opnames.
  • Betalen per wedstrijd: dit ging niet altijd even soepel als je dit wilde doen nadat de wedstrijd al begonnen was. Dat is verholpen.
  • Verder nog verscheidene onder water fixes die zorgen voor minder crashes van de TV+ app en verlies van focus (dat het selectiekader of de cursor niet meer zichtbaar is en je eerst wat op pijltoetsen moet drukken voor je verder kunt gaan met wat je deed)
  • TV-gids, verlies van focus bij navigatie naar a.s. maandag (i.v.m. zomertijd wisseling).

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 20 maart in de loop van de dag
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 22 maart in de loop van de dag

Heb je hem na 22 maart nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Openen met de rode knop moet opnemen zijn denk ik...


Nee, in dit geval niet, @Nick83. De kanalen 200-210 zijn kanalen voor apps zoals Netflix enzo. Met de rode knop open je de app die bij het desbetreffende kanaal hoort. 

Op het moment is het zo dat op de afbeelding van die kanalen al aangegeven wordt dat je de rode knop kunt gebruiken. Maar dit werkte nog niet. Na deze update wel.


@Erik_ dat zag ik later ook, maar ik kon mijn reactie niet aanpassen. 

Ik heb dat vaker de laatste tijd. Dat ik na plaatsen mijn reactie niet aan kan passen. Zeer frustrerend. 

Ik weet dat het na een uur niet meer kan. Maar direct na plaatsing moet gewoon kunnen.


FF afwachten wanneer hij binnenkomt nog niet bij de eerste ronde gezeten al die tijd


@Erik_ dat zag ik later ook, maar ik kon mijn reactie niet aanpassen. 

Ik heb dat vaker de laatste tijd. Dat ik na plaatsen mijn reactie niet aan kan passen. Zeer frustrerend. 

Ik weet dat het na een uur niet meer kan. Maar direct na plaatsing moet gewoon kunnen.

Heb de afbeelding even geknipt om dit topic overzichtelijk en on topic te houden. Maar dit klopt, het niet kunnen bewerken hier is een beperking van het Product Updates onderdeel van het forum. Staat op de roadmap bij Insided om Product Updates gelijk te trekken qua functionaliteit met andere onderdelen, maar wanneer dit dan klaar is, is nog niet bekend.


Voor mensen die van interactieve TV overstapten naar TV+ was het niet mogelijk om een serieopname te plannen van een serie die ze op de oude ontvangers als HD-Glas serieopname hadden staan. Dit is nu verholpen, een nieuwe serieopname kan op de TV+ Box nu gepland worden

En ik maar denken dat het aan mij lag voor sommige series, die waren voorheen inderdaad als HD glas ingepland bij mij (waar blijven die HD+ zenders😀)

Ik lees ook dat Videoland snel bestelbaar gaat zijn via TV+. In het kader daarvan en kleine vraag. Is het daadwerkelijk mogelijk om Netflix (en andere streamingdiensten) nu eenvoudig maandelijks op te zeggen via de TV interface? Voorheen moest dat nog via Netflix zelf ondanks factuur via KPN.


Ik lees ook dat Videoland snel bestelbaar gaat zijn via TV+. In het kader daarvan en kleine vraag. Is het daadwerkelijk mogelijk om Netflix (en andere streamingdiensten) nu eenvoudig maandelijks op te zeggen via de TV interface? Voorheen moest dat nog via Netflix zelf ondanks factuur via KPN.

 

Bij Netflix ligt het eraan hoe lang je Netflix al via ons hebt. Toen wij begonnen met het aanbieden van Netflix via de factuur was het ook letterlijk alleen dat. En was het dus ook alleen mogelijk het op te zeggen via je Netflix accountpagina. Tegenwoordig functioneert Netflix als een zenderpakket. En dan kun je het via de MijnKPN en TV ontvanger maandelijks aan- of uitzetten. Dus als je al jaren ononderbroken Netflix hebt, dan heb je het het waarschijnlijk op de oude manier. 


Ik lees ook dat Videoland snel bestelbaar gaat zijn via TV+. In het kader daarvan en kleine vraag. Is het daadwerkelijk mogelijk om Netflix (en andere streamingdiensten) nu eenvoudig maandelijks op te zeggen via de TV interface? Voorheen moest dat nog via Netflix zelf ondanks factuur via KPN.

 

Bij Netflix ligt het eraan hoe lang je Netflix al via ons hebt. Toen wij begonnen met het aanbieden van Netflix via de factuur was het ook letterlijk alleen dat. En was het dus ook alleen mogelijk het op te zeggen via je Netflix accountpagina. Tegenwoordig functioneert Netflix als een zenderpakket. En dan kun je het via de MijnKPN en TV ontvanger maandelijks aan- of uitzetten. Dus als je al jaren ononderbroken Netflix hebt, dan heb je het het waarschijnlijk op de oude manier. 

Dank je voor de verduidelijking. Ik geloof dat ik sinds 2019 Netflix heb. Maakt het wat ondoorzichtig allemaal maar de nieuwe manier is wel erg flexibel in ieder geval. Toch maar eens proberen en kijken of de opzegging goed gaat. Maandje eens wat anders nemen. 


Hier de update al sinds vrijdagavond de 17de, dus al veel eerder dan hier gemeld. Een serieuze verbetering in zap snelheid.

Tevens valt de box niet meer terug naar unicast bij scrollen door de kanalen vanaf startmenu en dus blijft ook dolby digital funtioneel. Nu nog HD glas en dan zijn we op de goede weg.


Hier de update al sinds vrijdagavond de 17de, dus al veel eerder dan hier gemeld. Een serieuze verbetering in zap snelheid.

Jij bedoelt waarschijnlijk de update van de firmware naar versie 16.4.

Dit topic gaat over de update van de TV+ app die nu nog versie 1.93.1 is en straks dus 1.95.1.


Hier de update al sinds vrijdagavond de 17de, dus al veel eerder dan hier gemeld. Een serieuze verbetering in zap snelheid.

Jij bedoelt waarschijnlijk de update van de firmware naar versie 16.4.

Dit topic gaat over de update van de TV+ app die nu nog versie 1.93.1 is en straks dus 1.95.1.

Nope, ik draai al sinds vrijdag op 1.95.1.


Hier de update al sinds vrijdagavond de 17de, dus al veel eerder dan hier gemeld. Een serieuze verbetering in zap snelheid.

Jij bedoelt waarschijnlijk de update van de firmware naar versie 16.4.

Dit topic gaat over de update van de TV+ app die nu nog versie 1.93.1 is en straks dus 1.95.1.

Nope, ik draai al sinds vrijdag op 1.95.1.

Maar de verbetering van de zapsnelheid wordt niet door versie 1.95.1 van de app bewerkstelligd maar door de update van de firmware naar versie 16.4.


Kreeg netjes de melding dat er een update was. Geïnstalleerd.  En ja hoor..... het geluid is weer zachter. Het leek de afgelopen week zo goed. Wilde bijna het abonnement omzetten naar de nieuwe vorm. Toch nog maar even wachten. 


Hier de update al sinds vrijdagavond de 17de, dus al veel eerder dan hier gemeld. Een serieuze verbetering in zap snelheid.

Jij bedoelt waarschijnlijk de update van de firmware naar versie 16.4.

Dit topic gaat over de update van de TV+ app die nu nog versie 1.93.1 is en straks dus 1.95.1.

Nope, ik draai al sinds vrijdag op 1.95.1.

Maar de verbetering van de zapsnelheid wordt niet door versie 1.95.1 van de app bewerkstelligd maar door de update van de firmware naar versie 16.4.

Ook 0.16.4 draait hier al sinds vrijdag. Het is mij overigens om ‘t even welk van beide software updates het probleem oplost eerlijk gezegd. Maar de verbetering is significant. Wel is het zo dat ik wat meer geluidsonderbrekingen lijk te hebben bij TV kijken. Niet altijd, maar met name de eerste minuten kijken van een kanaal lijkt dit erger.


na de nw update 1.95.1 heb ik het probleem 

dat als ik op de appsknop druk op a.b

ik dan ook ff de return knop moet drukken anders krijg ik het scherm met apps niet te zien 


Ik heb zojuist de tv+ aangesloten en de nieuwste update+firmware geïnstalleerd. Geluid aangepast naar pcm om de bekende klachten te voorkomen. Helemaal top. Maar kunnen jullie een dynamische frame rate in bouwen. Alle app content buiten de tv+ heeft of veel stutter of soap effect door 24fps maar 50 the matchen. 


  • “Ondertiteling voor BBC en Belgische zenders is er nu ook bij Terugkijken en opnames."

Ik kan BBC en Belgische zenders niet terugkijken en dat kan ik wel bij de meeste zenders. Om de een of andere reden duurt het soms uren voordat ik een opgenomen programma kan bekijken. Dan krijg ik de melding "Je kunt het programma (nog) niet bekijken. “

Heeft dat met een instelling te maken?


Ik heb zojuist de tv+ aangesloten en de nieuwste update+firmware geïnstalleerd. Geluid aangepast naar pcm om de bekende klachten te voorkomen. Helemaal top. Maar kunnen jullie een dynamische frame rate in bouwen. Alle app content buiten de tv+ heeft of veel stutter of soap effect door 24fps maar 50 the matchen. 

Je kunt weergave aanpassen naar automatisch, daarmee zou je in de basis geen issues moeten ervaren.

 

  • “Ondertiteling voor BBC en Belgische zenders is er nu ook bij Terugkijken en opnames."

Ik kan BBC en Belgische zenders niet terugkijken en dat kan ik wel bij de meeste zenders. Om de een of andere reden duurt het soms uren voordat ik een opgenomen programma kan bekijken. Dan krijg ik de melding "Je kunt het programma (nog) niet bekijken. “

Heeft dat met een instelling te maken?

Heb je een paar voorbeelden van programma's waarbij je dit had?

Het kan gebeuren dat een bepaald programma in z'n geheel niet, of pas na bepaalde tijd Terug te kijken is. Maar in de meeste gevallen zijn Terugkijk programma's direct na afloop van het programma beschikbaar. En soms ook al tijdens het programma. Dat noemen we dan weer Begin Gemist, en dat kan (qua rechten) losstaan van Terugkijken.


Ik heb zojuist de tv+ aangesloten en de nieuwste update+firmware geïnstalleerd. Geluid aangepast naar pcm om de bekende klachten te voorkomen. Helemaal top. Maar kunnen jullie een dynamische frame rate in bouwen. Alle app content buiten de tv+ heeft of veel stutter of soap effect door 24fps maar 50 the matchen. 

Je kunt weergave aanpassen naar automatisch, daarmee zou je in de basis geen issues moeten ervaren.

@Erik_, Wat doet de instelling “automatisch” dan? Past deze de framerate dan aan op basis van de getoonde content?


Ik heb zojuist de tv+ aangesloten en de nieuwste update+firmware geïnstalleerd. Geluid aangepast naar pcm om de bekende klachten te voorkomen. Helemaal top. Maar kunnen jullie een dynamische frame rate in bouwen. Alle app content buiten de tv+ heeft of veel stutter of soap effect door 24fps maar 50 the matchen. 

Je kunt weergave aanpassen naar automatisch, daarmee zou je in de basis geen issues moeten ervaren.

 

Dit heb ik aan staan maar de framerate blijft geforceerd 50hz staan. In android 12 kan je seamless(zonder onderbreking) of non seamless(switch met beeld onderbreking) match framerate aan zetten. Is dat niet in te bouwen want je draait op de tv+ zo ongehoord veel verschillende content. Dit is dus niet ene app issue van Netflix, dit is systemwide een tekortkoming. Nu hadden apps als Kodi en vlc op android 8 al een match framerate functie. Dus dit moet op android 11 werken denk ik zo. Dan wel non seamless voor deze android versie is dat een enorme verbetering.

 

 

  • “Ondertiteling voor BBC en Belgische zenders is er nu ook bij Terugkijken en opnames."

Ik kan BBC en Belgische zenders niet terugkijken en dat kan ik wel bij de meeste zenders. Om de een of andere reden duurt het soms uren voordat ik een opgenomen programma kan bekijken. Dan krijg ik de melding "Je kunt het programma (nog) niet bekijken. “

Heeft dat met een instelling te maken?

Heb je een paar voorbeelden van programma's waarbij je dit had?

Het kan gebeuren dat een bepaald programma in z'n geheel niet, of pas na bepaalde tijd Terug te kijken is. Maar in de meeste gevallen zijn Terugkijk programma's direct na afloop van het programma beschikbaar. En soms ook al tijdens het programma. Dat noemen we dan weer Begin Gemist, en dat kan (qua rechten) losstaan van Terugkijken.

Het gebeurt meestal met themakanalen zoals Investigation Discovery en Crime and Investigation. Het progamma dat ik gisteravond om 10 uur heb opgenomen, kon ik vanochtend om 8 uur pas belijken.

 

Admin: beide berichten samengevoegd


Je kunt weergave aanpassen naar automatisch, daarmee zou je in de basis geen issues moeten ervaren.

@Erik_, Wat doet de instelling “automatisch” dan? Past deze de framerate dan aan op basis van de getoonde content?

Voor zover ik weet wel, met een default onderliggende instelling van 1080p/50hz als communicatie met/over de content niet lukt.

 

Je kunt weergave aanpassen naar automatisch, daarmee zou je in de basis geen issues moeten ervaren.

Dit heb ik aan staan maar de framerate blijft geforceerd 50hz staan. In android 12 kan je seamless(zonder onderbreking) of non seamless(switch met beeld onderbreking) match framerate aan zetten. Is dat niet in te bouwen want je draait op de tv+ zo ongehoord veel verschillende content. Dit is dus niet ene app issue van Netflix, dit is systemwide een tekortkoming. Nu hadden apps als Kodi en vlc op android 8 al een match framerate functie. Dus dit moet op android 11 werken denk ik zo. Dan wel non seamless voor deze android versie is dat een enorme verbetering.

Dank voor de verduidelijking. Geen garanties ofzo, maar we nemen de feedback mee 👍🏻

 

 

Het gebeurt meestal met themakanalen zoals Investigation Discovery en Crime and Investigation. Het progamma dat ik gisteravond om 10 uur heb opgenomen, kon ik vanochtend om 8 uur pas belijken.

Maar dat is ook iets anders dan Terugkijken. Een opname moet je gelijk kunnen bekijken. In principe al zodra de opname gestart is kun je beginnen met kijken. Ook als het programma dat opgenomen wordt nog bezig is. Wil je hiervoor alsjeblieft een eigen topic aanmaken. Geef daarin ook aan de titel van het programma dat je opgenomen hebt, en op welke zender dit was. Plus vul je forumprofiel in. Dan kunnen we dit in je losse topic troubleshooten.


Je kunt weergave aanpassen naar automatisch, daarmee zou je in de basis geen issues moeten ervaren.

@Erik_, Wat doet de instelling “automatisch” dan? Past deze de framerate dan aan op basis van de getoonde content?

Voor zover ik weet wel, met een default onderliggende instelling van 1080p/50hz als communicatie met/over de content niet lukt.

Dus als de televisie 4K@24Hz ondersteunt en er wordt een 4K@24Hz titel gekozen dan zal die framerate ook gekozen worden? Dat is dan een interessant gegeven, @Humas geeft immers aan dat de framerate op 50Hz blijft staan en dat zou dan dus betekenen dat zijn televisie geen 24Hz ondersteunt.


Mijn TV ondersteund het wel want de apple tv 4k pakt altijd netjes deze frequentie op. Alle content wordt er 100 keer mooier door weergegeven. Als jullie dit lukt!😇


Mijn TV ondersteund het wel want de apple tv 4k pakt altijd netjes deze frequentie op. Alle content wordt er 100 keer mooier door weergegeven. Als jullie dit lukt!😇

Mooier zal het niet zijn maar er zullen geen korte haperingen optreden.


Je kunt weergave aanpassen naar automatisch, daarmee zou je in de basis geen issues moeten ervaren.

@Erik_, Wat doet de instelling “automatisch” dan? Past deze de framerate dan aan op basis van de getoonde content?

Voor zover ik weet wel, met een default onderliggende instelling van 1080p/50hz als communicatie met/over de content niet lukt.

Dus als de televisie 4K@24Hz ondersteunt en er wordt een 4K@24Hz titel gekozen dan zal die framerate ook gekozen worden? Dat is dan een interessant gegeven, @Humas geeft immers aan dat de framerate op 50Hz blijft staan en dat zou dan dus betekenen dat zijn televisie geen 24Hz ondersteunt.

Ga het nog even navragen.