Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4

KPN TV+ Update februari 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.15.2 & KPN TV+ app 1.91.4

 

Wat zit er in?

We noemen de software anders. Android OS build heet nu KPN TV+ firmware. Het KPN Menu noemen we nu KPN TV+ app. Zo wordt het ook benoemd in de instellingen. Deze termen hebben we hier in dit topic dan ook overgenomen.

Dan, de belangrijke dingen uit deze update:

Zapsnelheid!

Een grote ergernis is de soms hele lange tijd (6-7 seconden) die het duurt voor een zender zichtbaar wordt als je aan het zappen bent. In deze nieuwe software zit hiervoor een oplossing waardoor zaptijden een stuk beter worden.

We blijven hier ook onze aandacht op houden om het nog meer te verbeteren. Dat verwachten we in maart. 

Kraak/Ruis

Netflix, en soms ook bij andere apps, kon een erg krakend of ruisend geluid geven bij het starten. Dat is ook verholpen met deze update,

 

Verder nieuw:

  • Opgenomen afleveringen hebben nu seizoen- en afleveringsnummers in hun tegel.
  • Rode knop kan gebruikt worden om opnames te verwijderen of te annuleren

Verbeterd/Opgelost:

  • Google Assistent: verbetering in hoe KPN resultaten worden weergegeven
  • IMDB score wordt nu altijd met één decimaal weergegeven
  • Het kon voorkomen dat je, na Terugkijken van een programma, op een verkeerd kanaal uitkwam. Dit is verholpen.
  • Er waren wat problemen met vooruitspoelen in een gepauzeerd programma. Dit is opgelost. 
  • Soms werd er een verkeerd plaatje getoond in de Nu op TV tegelrij op het hoofdscherm. Dat is gefixt. 
  • Het kwam voor dat in de Gids niet juist werd aangegeven of een programma beschikbaar was voor Terugkijken. Dit is opgelost. 
  • Er was in de mijn pakketten omgeving op de TV+ Box (het tas-icoon) een missende prijs op de detailpagina's van pakketten. Dit is verholpen.
  • Bij serieopnames wordt nu direct het selectiekader op de eerste tegel geplaatst als je de serie opent. Dat scheelt weer een klik.

 

Wanneer komt ‘ie?

De nieuwe software is beschikbaar vanaf de loop van de ochtend op 27 februari. Dit zal in eerste instantie voor een testgroep zijn. Daarna wordt het ook langzamerhand beschikbaar voor de rest. De update wordt automatisch geïnstalleerd.

Heb je hem na een dag of wat nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware updates

Dit download en installeert de KPN TV+ firmware update. Daarna kun je vervolgens in hetzelfde menu via Controleren op KPN TV+ app updates de KPN TV+ app update downloaden.

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Hoe zit het dan met nog een hele grote ergenis; het geluid dat vaak hapert of vaak ook helemaal niet?

komt dat bij een volgende update?


Ik ben ook benieuwd of het geluidsniveau weer normaal word, de ene keer is het goed te horen op volume 11, de andere keer op 16, de andere keer op 26.. om gek van te worden.

voor mijn playstation is 11 of youtube app van de TV al hard zat…

We zijn officieel uit de testfase, maar echt AF / stabiel is het product nog niet… 


Hoe zit het dan met nog een hele grote ergenis; het geluid dat vaak hapert of vaak ook helemaal niet?

komt dat bij een volgende update?

Dit herken ik niet als een algemeen issue, @Mario27. Ik raad je aan hiervoor in je al bestaande topic verder te gaan. Dan kunnen wij en de community met je meedenken en troubleshooten.

 

Ik ben ook benieuwd of het geluidsniveau weer normaal word, de ene keer is het goed te horen op volume 11, de andere keer op 16, de andere keer op 26.. om gek van te worden.

voor mijn playstation is 11 of youtube app van de TV al hard zat…

We zijn officieel uit de testfase, maar echt AF / stabiel is het product nog niet… 

Wisselend geluid wordt aan gewerkt. Heeft meestal te maken met Stereo versus Dolby. Soms kun je in je eigen apparatuur nog wat aanpassen in de audioinstellingen waardoor het beter wordt. 


@Erik_ Graag de website ook voorzien nieuwe update log. De laatste dateert van juni, 2022.

https://tv.kpn.com/updates 

 

 


Kunnen jullie mij ook de updates 0.15.2 geven ik heb nog 0.14.0.  Het serienummer van de box sta bij mij gegevens  ben overgestapt maar dan ben je geen tester meer  volgens mij


Kunnen jullie mij ook de updates 0.15.2 geven ik heb nog 0.14.0.  Het serienummer van de box sta bij mij gegevens  ben overgestapt maar dan ben je geen tester meer  volgens mij

Hallo @sstoppelenburg als je de intro van dit topic leest, kun je zien dat de updates vandaag en morgen automatisch uitgerold worden.

 


Kunnen jullie mij ook de updates 0.15.2 geven ik heb nog 0.14.0.  Het serienummer van de box sta bij mij gegevens  ben overgestapt maar dan ben je geen tester meer  volgens mij

Hallo @sstoppelenburg als je de intro van dit topic leest, kun je zien dat de updates vandaag en morgen automatisch uitgerold worden.

 

Bij jullie wel maar ik loop er nog eentje achter.   


Kunnen jullie mij ook de updates 0.15.2 geven ik heb nog 0.14.0.  Het serienummer van de box sta bij mij gegevens  ben overgestapt maar dan ben je geen tester meer  volgens mij

Hallo @sstoppelenburg als je de intro van dit topic leest, kun je zien dat de updates vandaag en morgen automatisch uitgerold worden.

 

Bij jullie wel maar ik loop er nog eentje achter.   

Hallo @sstoppelenburg ik schreef ook WORDT vandaag en morgen uitgerold en niet IS uitgerold.

Ik heb ook versie 0.14.0, dus je bent mooi bij met de software.

 


Hoe zit het dan met nog een hele grote ergenis; het geluid dat vaak hapert of vaak ook helemaal niet?

komt dat bij een volgende update?

@Erik_ er is wel af en toe een geluidsdip. Dan valt het geluid 1 seconden weg.


 

Ik ben ook benieuwd of het geluidsniveau weer normaal word, de ene keer is het goed te horen op volume 11, de andere keer op 16, de andere keer op 26.. om gek van te worden.

voor mijn playstation is 11 of youtube app van de TV al hard zat…

We zijn officieel uit de testfase, maar echt AF / stabiel is het product nog niet… 

Wisselend geluid wordt aan gewerkt. Heeft meestal te maken met Stereo versus Dolby. Soms kun je in je eigen apparatuur nog wat aanpassen in de audioinstellingen waardoor het beter wordt. 

@Erik_  dit hoeft ook niet met de Arris 5202 box neem aan dat KPN dit ook oplost voor deze box.

Zelf oplossen lijkt me niet de oplossing aangezien je het per kanaal moet gaan aanpassen.


Kunnen jullie mij ook de updates 0.15.2 geven ik heb nog 0.14.0.  Het serienummer van de box sta bij mij gegevens  ben overgestapt maar dan ben je geen tester meer  volgens mij

Hallo @sstoppelenburg als je de intro van dit topic leest, kun je zien dat de updates vandaag en morgen automatisch uitgerold worden.

 

Bij jullie wel maar ik loop er nog eentje achter.   

Hallo @sstoppelenburg ik schreef ook WORDT vandaag en morgen uitgerold en niet IS uitgerold.

Ik heb ook versie 0.14.0, dus je bent mooi bij met de software.

 

Nee jij loop ook achter met je software 0.1.15.2 moet je eigenlijk hebben 


Hoe zit het dan met nog een hele grote ergenis; het geluid dat vaak hapert of vaak ook helemaal niet?

komt dat bij een volgende update?

@Erik_ er is wel af en toe een geluidsdip. Dan valt het geluid 1 seconden weg.

Bij mij komt het geluid soms helemaal niet terug, totdat ik zap. Met de vorige box  nergens last van gehad qua geluid..


Hallo @sstoppelenburg dat schreef ik toch al eerder, die update WORDT vandaag en morgen uitgerold, goed lezen s.v.p.


Grappig. Ene kastje krijgt zojuist wél de update, m’n andere kastje nog niet. 


Grappig. Ene kastje krijgt zojuist wél de update, m’n andere kastje nog niet. 

dit kan he

ze brengen het geleidelijk uit was met de oude arris box ook zo.

Had ik benden wel een update op slaapkamers nog niet.


tot op heden nog niks ontvangen...


Morgen maar afwachten of het binnen komt.

maar wel raar dat ik me vorige bericht niet meer kan bewerken is dat uitgezet?


Morgen maar afwachten of het binnen komt.

maar wel raar dat ik me vorige bericht niet meer kan bewerken is dat uitgezet?

In de categorie 'Updates' is (o.a.) nog een probleem met het bewerken van berichten. Dit is bekend.


Net even gecheckt of ik deze updates al kon binnenhalen. Dat is nog niet het geval.

Ik vond het wel bijzonder dat de tv+ box eerst niet reageerde op de afstandsbediening. Ik kreeg op het scherm de melding dat ik de afstandsbediening (opnieuw) moest koppelen. Dat heb ik natuurlijk gedaan en dat ging probleemloos.

Het is dan wel zo dat ik een week op vakantie ben geweest, maar kan de afstandsbediening de koppeling kwijtraken als je 'm een week niet gebruikt?


Net even gecheckt of ik deze updates al kon binnenhalen. Dat is nog niet het geval.

Ik vond het wel bijzonder dat de tv+ box eerst niet reageerde op de afstandsbediening. Ik kreeg op het scherm de melding dat ik de afstandsbediening (opnieuw) moest koppelen. Dat heb ik natuurlijk gedaan en dat ging probleemloos.

Het is dan wel zo dat ik een week op vakantie ben geweest, maar kan de afstandsbediening de koppeling kwijtraken als je 'm een week niet gebruikt?

Lijkt me niet, ook niet als de batterij leeg is.


Het is dan wel zo dat ik een week op vakantie ben geweest, maar kan de afstandsbediening de koppeling kwijtraken als je 'm een week niet gebruikt?

Hij raakt hem zelfs kwijt nadat je hem 5 minuten niet gebruikt hebt. Heb twee weken terug continu deze melding achter elkaar gehad. Echter nadat ik op een knop drukte op de afstandsbediening was dit verholpen. Alleen bleef de melding wel net zolang staan totdat ik iets deed. Heel vervelend als je denkt '’doe ik straks wel'’, want daarvoor is de melding te hinderlijk aanwezig.


Het is dan wel zo dat ik een week op vakantie ben geweest, maar kan de afstandsbediening de koppeling kwijtraken als je 'm een week niet gebruikt?

Hij raakt hem zelfs kwijt nadat je hem 5 minuten niet gebruikt hebt. Heb twee weken terug continu deze melding achter elkaar gehad. Echter nadat ik op een knop drukte op de afstandsbediening was dit verholpen. Alleen bleef de melding wel net zolang staan totdat ik iets deed. Heel vervelend als je denkt '’doe ik straks wel'’, want daarvoor is de melding te hinderlijk aanwezig.

gelukkig deze melding nog nooit gehad.

Maar lijkt me zeker irritant als je hem krijgt


Maar lijkt me zeker irritant als je hem krijgt

Het vervelende aan die melding is dat hij beeldvullend is. Als je dan net lekker in je serie zit en elke 10 minuten deze irritante valse melding krijgt, zou je bijna denken van doei.  Zou fijn zijn als je melding zich op een andere manier uit en ook na een korte tijd vanzelf dimt. 

Zelf heb ik uiteindelijk de hele box maar gereset. Vooralsnog blijft die hopelijk weg 😉


Het is dan wel zo dat ik een week op vakantie ben geweest, maar kan de afstandsbediening de koppeling kwijtraken als je 'm een week niet gebruikt?

Hij raakt hem zelfs kwijt nadat je hem 5 minuten niet gebruikt hebt. Heb twee weken terug continu deze melding achter elkaar gehad. Echter nadat ik op een knop drukte op de afstandsbediening was dit verholpen. Alleen bleef de melding wel net zolang staan totdat ik iets deed. Heel vervelend als je denkt '’doe ik straks wel'’, want daarvoor is de melding te hinderlijk aanwezig.

gelukkig deze melding nog nooit gehad.

Maar lijkt me zeker irritant als je hem krijgt

Het was voor mij echt de allereerste keer, gelukkig.

Naar mijn mening zijn dit dingen die je als kpn liever niet wilt hebben. Maar ja, het is natuurlijk wel een keuze die kpn gemaakt heeft: een moderne en kekke tv-ontvanger die bluetooth aan boord heeft. 

Gelukkig heb ik de afgelopen jaren vaak genoeg met bluetooth-randapparatuur gewerkt en weet daarom hoe ik eventuele problemen kan oplossen. Maar er zijn genoeg mensen die die ervaring en skills niet hebben. En mijn vraag is dan toch weer: gaat de kpn-helpdesk ook dit soort problemen oplossen? Of worden alle klanten die problemen hebben, verwezen naar dit forum?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Want ik lees nu al veel berichten van nieuwe tv+ klanten die geen oplossing hebben gekregen bij de helpdesk en daarna hier terecht komen.


Het is dan wel zo dat ik een week op vakantie ben geweest, maar kan de afstandsbediening de koppeling kwijtraken als je 'm een week niet gebruikt?

Hij raakt hem zelfs kwijt nadat je hem 5 minuten niet gebruikt hebt. Heb twee weken terug continu deze melding achter elkaar gehad. Echter nadat ik op een knop drukte op de afstandsbediening was dit verholpen. Alleen bleef de melding wel net zolang staan totdat ik iets deed. Heel vervelend als je denkt '’doe ik straks wel'’, want daarvoor is de melding te hinderlijk aanwezig.

gelukkig deze melding nog nooit gehad.

Maar lijkt me zeker irritant als je hem krijgt

Het was voor mij echt de allereerste keer, gelukkig.

Naar mijn mening zijn dit dingen die je als kpn liever niet wilt hebben. Maar ja, het is natuurlijk wel een keuze die kpn gemaakt heeft: een moderne en kekke tv-ontvanger die bluetooth aan boord heeft. 

Gelukkig heb ik de afgelopen jaren vaak genoeg met bluetooth-randapparatuur gewerkt en weet daarom hoe ik eventuele problemen kan oplossen. Maar er zijn genoeg mensen die die ervaring en skills niet hebben. En mijn vraag is dan toch weer: gaat de kpn-helpdesk ook dit soort problemen oplossen? Of worden alle klanten die problemen hebben, verwezen naar dit forum?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet. Want ik lees nu al veel berichten van nieuwe tv+ klanten die geen oplossing hebben gekregen bij de helpdesk en daarna hier terecht komen.

Ja of naar een KPN winkel gaan en daar kunnen ze ook niet helpen.

Omdat die box in de KPN winkel dezelfde kuren heeft als wij steeds hebben dat is echt lachwekkend.

Vorige week mee gemaakt in Alkmaar lachte me kapot