Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1

KPN TV+ Update mei 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.19.4 & KPN TV+ app 1.103.1

 

Wat zit er in?

Verbeteringen op het gebied van beeld en geluid! 

We hebben de lip sync (audio en video synchronisatie) verbeterd.
Ook zijn er oplossingen doorgevoerd voor problemen met geluid en beeld bij het afspelen van programma's via Netflix en andere apps.

 

Verdere fixes:

  • Definitieve oplossing voor de foutmelding APK-1007-404 in combinatie met het V10 modem
  • Het voorkomen dat je opstart met een app (bijv. Netflix) open bij opstarten vanuit stand-by
  • Oplossing om te voorkomen dat ondertiteling blijft staan na zappen
  • Diverse oplossingen voor meer stabiliteit
  • Beter software update proces (update tijdens stand-by)

 

Daarnaast hebben we Dolby MAT toegevoegd aan de instellingen.

Dolby MAT is een nieuwe technologie van Dolby die extra metadata meestuurt met het audio signaal. Deze metadata kan soundbars aansturen om Dolby Atmos te gebruiken. In de meeste gevallen werkt Dolby Atmos ook zonder deze instelling, daarom staat deze functie standaard uit. In sommige situaties kan deze optie echter uitkomst bieden.

Je vindt het via Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 15 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 17 mei

Heb je hem na 17 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware / app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik zie niet in wat het type of merk tv hiermee van doen heeft @RoJu .

Dit topic (update) gaat over de nieuwe tv-box.

 

Je kijkt wel via je tv door de tv box  als het een of ander niet goed werkt dan kan het wel degelijk aan je toestel of tv box liggen.

4K op  1080P HD toestel kun je geen 4K kijken het zelfde als je tv geen  HDR heeft  moet je toestel wel ondersteunen al heeft  tv box die mogelijkheid wel en dat geld andersom ook.

Als je toestel alle toeters en bellen heeft zoals Atmos en de tv box niet dan kun je het ook niet ervaren, ze moeten beiden ondersteunen anders werkt het niet en soms ben je afhankelijk van de fabrikant van je tv toestel door updates firmware/software voor je toestel.

En als alle kinderziektes er uit zijn ben je wel een jaar of soms iets langer kwijt.

Maar we zitten nu al half mei en krijg de indruk dat de tv box nog steeds niet helemaal is opgelost er zijn verbeteringen maar niet optimaal.


We hebben het over een android tv box met wellicht een bepaalde "KPN schil”er omheen gebrouwen.
Welnu, praktisch elke android tv box werkt feiloos met 4K/HDR/hdmi dolby. dolby+, etc.
Ik hebruik al jaren een MI Box S, Nokia Streamer 8000 en wat firesticks en allen werken feiloos zowel bedraad als draadloos.
Zowel met de apps als via de reciever of rechtstreeks op de tv via hdmi.
(Firesticks zijn dan wel geen echte android media players, maar je kan hier gewoon android tv apps op installeren en dat werkt ook feilloos)

Wat is nu de oorzaak van al die perikelen, dat is de “schil” die KPN zelf erom heen heeft gemaakt.
Pel je die schil eraf, dan moet je gewoon een goed werkende android mediaplayer hebben, die geen storingen met het netwerk, hdmi oid veroorzaakt, of de desbetreffende media box die KPN hiervoor gebruikt moet van een dermate slechte hard/software kwaliteit zijn, dat dit evt. ook een oorzaak kan zijn, maar dat kan ik niet beoordelen.

Het lijkt mij dat de “ontwikkelaars”, van dit stukje specifieke KPN software gewoon tekoort schieten en wellicht kennis en kunde moeten betrekken bij bedrijven die dit wel specifiek kunnen ontwikkelen.
Op de wijze waarop nu de software cq updates worden verstrekt, zal dit product nog een lange weg te gaan hebben vooraleer het een “Plug and Play” mediabox a la Next, Next mini (Ziggo) zal worden.



 


Dat is een duidelijke uitspraak @CharleyR, zou je dit ook kunnen onderbouwen met feiten? Heb jij zelf momenteel de tv+ box in gebruik? Het is zeker zo dat niet alles perfect is gegaan en er zijn ook nog aandachtspunten (is een product ooit echt af?) maar ik gebruik tv+ met veel plezier en ben tevreden. Ik vind het een mooie stap die KPN heeft gezet naar de toekomst van tv kijken. Neemt niet weg dat ik ook nog wensen heb.

 


Laten we het in dit topic wel over deze update houden. Deze discussie heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic. Je kunt daar een eigen topic over aanmaken @CharleyR, als jullie het daar verder over willen hebben.


Laten we het in dit topic wel over deze update houden. Deze discussie heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic. Je kunt daar een eigen topic over aanmaken @CharleyR, als jullie het daar verder over willen hebben.

Met je eens maar dat gaat altijd vaak met een topic die ontopic zoals mijn reactie gaat, laat staan een draadje die zijn eigen weg volgt wat helemaal niets meer met het artikel te maken heeft.

Een nieuwe topic specifiek op deze forum voor een bepaald onderwerp lijkt mij ook geen uitgagspunt  als betrekking op hard en software laat staan de techniek moet je hier niet zijn en meer richting tweakers.net en daar de kernpunten neerleggen of een topic openen, je bereikt veel meer forumleden en kunt meer wijsheid uithalen laat staan hulp. door ervarende en professionals.


 

Een nieuwe topic specifiek op deze forum voor een bepaald onderwerp lijkt mij ook geen uitgagspunt  

 

Juist wel, want als een topic te veel “off topic” wordt, dan wordt het een zooitje.

Een eigen topic maken is veel beter.

Dan klopt de topic tekst en wordt er op de inhoud gereageerd zoals het hoort.

 


Ik krijg regelmatig met tv kijken deze melding: 

Ik wordt daar langzamerhand gek van! Dan gaat ie opnieuw verbinding maken of updaten, waarom moet ie die melding geven? Zou dan in “instellingen” de functie kunnen komen om die melding uit te kunnen zetten? Want de batterijen zijn ook niet leeg. 

Zou hier eens naar gekeken kunnen worden in de volgende Firmware update? 


Ik krijg regelmatig met tv kijken deze melding: 

[knip voor overzichtelijkheid]

Zou hier eens naar gekeken kunnen worden in de volgende Firmware update? 

Zou je daar eigen topic van willen maken staat los van deze update en houden we het overzichtelijk 


Ik zou er toch maar eens verse batterijen in doen @Dennis Schreve .

Met batterijen met 100 % zou het wel eens opgelost kunnen zijn. Al geprobeerd?

52 % is voor een batterij nou ook weer niet al te denderend. Mijn batterijentester geeft dan al 'geel' aan.


Volgens mij is 52% ruim voldoende.

Je mobiel werkt zelfs bij 15% nog (al kan je hem dan beter wel opladen). 

 

Maar Bluetooth vreet veel energie, als ik het goed heb.

Misschien heb je dan inderdaad, zoals @PeterG ook vermeld, nieuwe batterijen nodig.

 

@Dennis Schreve 

Hoe lang zitten de batterijen er al in?


We nemen dat punt mee naar de ontwikkelaars, zodat zij kunnen kijken of het iets is.

Laten we verder niet inhoudelijk daar naar kijken in dit topic, daarvoor kan je het beste (zoals Menno ook al zei) een nieuw topic aanmaken. Anders moeten we wat verwijderen. Dan houden we het hier overzichtelijk over de update. 


@Dennis Schreve, Ik heb je reactie verwijderd, wil je hier een eigen topic voor aanmaken?


On topic dan maar weer 🙂

Ik merk op mijn LG tv dat naast de bekende issues, ik sinds deze update ook vaak heb dat de melding: 1 taak afronden regelmatig gewoon blijft draaien, oftewel, hij gaat nooit meer weg. Tenzij ik in apps de KPN TV+ Launcher een schop geef, dan is het ineens weg. Merk ook dat die ontvanger, veel te vaak stroperiger gaat lopen sinds deze update. Sommige zenders bijvoorbeeld hebben een langere tijd +/- 7 sec nodig om te starten. Aangezien het echt sinds deze update is, meld ik het even hier. 


@Dennis Schreve, Ik heb je reactie verwijderd, wil je hier een eigen topic voor aanmaken?

Topic aangemaakt:

@Thomas & @Jasper zou je die berichten van @joop2011 en @PeterG mee kunnen verplaatsen die ook in deze topic staan?


Helaas kunnen we geen reacties vanuit deze updates verplaatsen naar een ander topic, anders hadden we dat ook al wel gedaan😅

Bedankt voor de feedback @Chrizziey, ik geef m door!


En we gaan dóór naar de volgende….! Een kleinere update maar wel naar aanleiding van jullie feedback!