Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.16.0

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.16.0

KPN TV+ Update maart 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.16.0

 

Wat zit er in?

Oplossing voor foutcode Netflix UI-800-3

Er is een specifieke reeks aan TV+ Boxen waarbij deze foutcode kan voorkomen. Hierdoor is Netflix in z'n geheel niet te gebruiken. Ook kunnen deze Boxen problemen hebben met het afspelen van video's uit de Films sectie. Je ziet dan zwart beeld met een rode balk met foutcode onderaan.

Dit probleem lossen we op met deze update. Maar, let op: de update is stap 1 in de oplossing. Nadat je de update hebt moet je de TV+ Box terugzetten naar de fabrieksinstelling en de installatie opnieuw doorlopen.

De TV+ Box terugzetten naar de fabrieksinstellingen doe je via:  Menu > Instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over en klik vervolgens op “Terugzetten op fabrieksinstellingen”.

 

Heb je géén last van deze foutcode bij Netflix, dan hoef je de Box ook niet terug te zetten naar de fabrieksinstelling.

 

Verder zit er in deze update vernieuwde certificaten.

 

Wanneer is ‘ie beschikbaar?

  • Preselectie: 10 maart, tegen het einde van de (werk)dag
    Deze groep bevat alle TV+ Boxen uit de specifieke reeks waar dit probleem speelt. 
  • Uitrol: 13 maart, in de loop van de dag

 

De update wordt automatisch geïnstalleerd. Heb je hem na een dag of wat nog niet, dan kun je de update zelf starten via 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 

 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • De KPN TV+ app versie begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik hoop voor iedereen dat het dé oplossing is voor het Netflix-probleem.


@Mike2165  zie hier de oplossing 🤞


@Mike2165  zie hier de oplossing 🤞

Bedankt voor het melden 


Voorlopig stap ik nog niet over. Geluidniveau is nog veel te zacht. Nog veel te veel problemen.


Ik merk nu dat het geluid harder is in stereo behalve op npo 1 t/m 3


Hoe bepaald kpn wie er in de pre selectie zitten want ik heb nog nooit een update van kpn producten eerder ontvangen ben altijd bij de laatste groep dat is niet altijd erg maar dan heb je last van een bepaalde bug in de software en moet je wachten en dan soms zie je mensen die geen probleem onder vinden wel die update al hebben dus hoe word die selectie gemaakt vraag ik me af 


@Mike2165 daar heb ik zo geen antwoord op. Die informatie heb ik niet beschikbaar. Wat ik wel weet is dat het per product verschilt. 


Update verwerkt.

 


Net geïnstalleerd, en verneem ook geen beeld/audio problemen meer op multicast. 👍


zappen gaat ook sneller bij mij 


Ook bij deze update blijft de TV+ Box aan staan en dat lijkt me toch echt niet de bedoeling. Waarom wordt de TV+ Box niet automatisch weer afgesloten na de update?


Net geïnstalleerd, en verneem ook geen beeld/audio problemen meer op multicast. 👍

Wel vreemd dat zat niet in de update althans niet dat ze verteld hebben dan.


Ook bij deze update blijft de TV+ Box aan staan en dat lijkt me toch echt niet de bedoeling. Waarom wordt de TV+ Box niet automatisch weer afgesloten na de update?

Merkte ik ook vanmiddag, na de update, mijn vrouw wees me er op.

 


Ook bij deze update blijft de TV+ Box aan staan en dat lijkt me toch echt niet de bedoeling. Waarom wordt de TV+ Box niet automatisch weer afgesloten na de update?

Hier was hij blijkbaar geïnstalleerd overdag (Dat ik hem net 18 uur aandeed stond hij erop) vanmorgen vroeg had ik hem nog niet.

Maar box was uit hier was hele dag thuis aan het werk maar niks gemerkt ervan anders had me televisie wel aangegaan namelijk.

 


Net geïnstalleerd, en verneem ook geen beeld/audio problemen meer op multicast. 👍

Wel vreemd dat zat niet in de update althans niet dat ze verteld hebben dan.

Misschien zitten er al verbeteringen in, wellicht een workaround voordat ze een permanente oplossing geprogrammeerd en getest hebben.

Ik merk nog wel lipsync en geluidsdrops problemen bij HD kanalen bij het voor het eerst inschakelen van een kanaal, maar dit verhelpt zichzelf na een paar tellen. Iets wat ook nog kan komen omdat ik de TV+ iets te vroeg in gebruik heb, aangezien ik woensdag pas over ga op glas.


Helaas is deze update voor ons niet goed uitgepakt. Zappen duurt nu minimaal 7 seconden. Meestal met een harde tik. Had geen problemen tot deze update, zappen kon sneller maar is nu niet meer te doen. De google-tv hangt weer aan de HDMI poort, tot we een nieuwe update hebben geïnstalleerd. 


Maar box was uit hier was hele dag thuis aan het werk maar niks gemerkt ervan anders had me televisie wel aangegaan namelijk.

Nee, de televisie gaat niet aan als de TV+ Box een update krijgt.

Ook ik laat de televisie automatisch aangaan als de TV+ Box aangezet wordt maar de televisie gaat niet aan als de TV+ Box een update krijgt. Het enige waaraan ik het merk is dat het ledje voorop groen brandt i.p.v. rood. Als ik de televisie dan aanzet verschijnt na een paar seconden het standby sfeerbeeld.


Helaas is deze update voor ons niet goed uitgepakt. Zappen duurt nu minimaal 7 seconden. Meestal met een harde tik. Had geen problemen tot deze update, zappen kon sneller maar is nu niet meer te doen. De google-tv hangt weer aan de HDMI poort, tot we een nieuwe update hebben geïnstalleerd. 

Herstart jouw TV+ Box eens.


Maar box was uit hier was hele dag thuis aan het werk maar niks gemerkt ervan anders had me televisie wel aangegaan namelijk.

Nee, de televisie gaat niet aan als de TV+ Box een update krijgt.

Ook ik laat de televisie automatisch aangaan als de TV+ Box aangezet wordt maar de televisie gaat niet aan als de TV+ Box een update krijgt. Het enige waaraan ik het merk is dat het ledje voorop groen brandt i.p.v. rood. Als ik de televisie dan aanzet verschijnt na een paar seconden het standby sfeerbeeld.

Die was bij mij dus ook rood het ledje.

Mijn tv gaat namelijk vanzelf aan als de box aangaat dus als het ledje groen wordt vandaar de opmerking.


Mijn tv gaat namelijk vanzelf aan als de box aangaat dus als het ledje groen wordt vandaar de opmerking.

Zoals ik al zei, bij mij ook maar niet als de TV+ Box aan gaat voor een update, dan blijft de televisie gewoon uit. Dat is ook logisch want midden in de nacht is het natuurlijk onzinnig als die televisie aangezet wordt omdat de TV+ Box een update krijgt.


Mijn tv gaat namelijk vanzelf aan als de box aangaat dus als het ledje groen wordt vandaar de opmerking.

Zoals ik al zei, bij mij ook maar niet als de TV+ Box aan gaat voor een update, dan blijft de televisie gewoon uit. Dat is ook logisch want midden in de nacht is het natuurlijk onzinnig als die televisie aangezet wordt omdat de TV+ Box een update krijgt.

Maar zoals ik ook al zei bij mij was me box gewoon UIT na de update.

Rode lampje brandde dat ik hem aanzette.

 


Nog steeds een enorm verschil het geluidsniveau. Nog steeds veel te zacht van de tv box+1 t.o.v de huidige decoder. Als ik er geen erg in heb kan de hele buurt mee genieten met omschakelen van HDMI 3 naar HDM1. Met google tv totaal geen probleem.


Helaas heeft de update niet geholpen bij ons. Als wij Netflix aan willen zetten en op ons profiel bijvoorbeeld Blacklist openen dan horen we geluid en gaat het goed. Openen we het kids profiel dan gaat hij in slow motion en geeft geen geluid. 


@ChrisseyB als dit na frisse start nog steeds zo blijft, zou je hier dan een eigen topic voor willen aanmaken en daarbij beschrijven waar je precies tegenaan loopt en hoe je alles aangesloten hebt zitten? Je kunt hierover ook met ons bellen op 0800-0402


Net geïnstalleerd, en verneem ook geen beeld/audio problemen meer op multicast. 👍

Wel vreemd dat zat niet in de update althans niet dat ze verteld hebben dan.

Misschien zitten er al verbeteringen in, wellicht een workaround voordat ze een permanente oplossing geprogrammeerd en getest hebben.

Ik merk nog wel lipsync en geluidsdrops problemen bij HD kanalen bij het voor het eerst inschakelen van een kanaal, maar dit verhelpt zichzelf na een paar tellen. Iets wat ook nog kan komen omdat ik de TV+ iets te vroeg in gebruik heb, aangezien ik woensdag pas over ga op glas.

Ik ga er zelf ook even vanuit dat deze update alleen ten behoeve van de Netflix problematiek is. Ik ervaar zelf ook nog wat geluidsissues, zoals die kraakjes bij het zappen. Maar ik was er gezien de info bij deze update al niet vanuit gegaan hier nu verbetering in te zien. Er zal ongetijfeld prioriteit hebben gelegen in het oplossen van de Netflix problemen. Hopelijk zijn die onder controle en kan er weer vol worden ingezet op de andere probleempjes.