Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.17.8 & TV+ app 1.101.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.17.8 & TV+ app 1.101.1

KPN TV+ Update mei 2023 #1

KPN TV+ firmware 0.17.8 & KPN TV+ app 1.101.1

 

Wat zit er in?

KPN TV+ app 1.101.1

Deze update brengt vooral onder water verbeteringen. We hebben de software robuuster kunnen maken en verschillende fixes gedaan om de stabiliteit te verbeteren. Belangrijkste wat je daarvan als klant merkt: Als er nu een storing voorkomt aan de KPN kant, dan blijven apps van andere partijen wel gewoon werken.

 

Ook een leuke quality of life verbetering: je kunt de pincode nu ook invoeren met de cijfertoetsen van de afstandsbediening.

 

Firmware 0.17.8

Deze firmware komt alleen beschikbaar voor TV+ Boxen die nu firmware versie 16.4 hebben. Daardoor krijgen die TV+ Boxen ook de audio en video verbeteringen die in 17.4 zit. 

Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.

Dit heeft te maken met de foutmelding kbx-apk-1007-404 die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 1 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 3 mei

Heb je hem na 3 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Hopelijk lost dit het netflix probleem op, dat vele ervaren, als je hem dan opent, dat het beeld stottert en geen geluid.


Nou pincode met cijfertoetsen invoeren. Lekker belangrijk maar lipsync in orde maken ho maar. Fijne update. Daar hebben wij wat aan. 


En hierop moet men twee weken wachten? Kom KPN dit kunnen jullie toch wel beter?


Ik zie hem graag tegemoet.


Ik snap dat dit voor een bepaaldegroep is, maar er komt weer verschil in versies bij de TV+ Boxen, ik vind persoonlijk erg onhandig en niet nodig.

Er is gezegd dat alle boxen dezelfde versie gaan draaien, wanener dan?
Want jullie beginnen nu voor een bepaalde groep een aparte update te maken wordt dan wel erg onoverzichtelijk om te weten of ik nu wel of niet een topic moet/wil lezen om te weten of ik de update krijg op basis van de huidige versie die ik draai.

Dit had anders gekund, gewoon voor iedereen zelfde versie/update zodat de achterblijvers door problemen bij komen en we allemaal weer op 1 versie zitten.


Heel erg vreemd.

Ik keek net en wat zag ik:

Firmware 0.16.4

KPN tv+ app 1.101.1

 

Hopelijk is morgen de firmware ook geüpdatet.

 


God wat onhandig dat je je eigen bericht niet kan bewerken, hopelijk wordt dit ook nog opgelost.

Wat ik nog wilde toevoegen dit is bij testen van de tv+ box ook gebeurd dat mensen verschillende versies hadden en mensen dus verschillende opties hadden afhankelijk van de versie.

Ik wil dat verschil niet want ik betaal net als anderen voor dit abonnement en heb dus recht op gelijke mogelijkheden en opties, ik wil hetzelfde kunnen als anderen, stop met dat onderscheid maken.
Want sommige dingen kunnen voor de 1 onbelangrijk zijn maar een ander wel belangrijk en dan niet kunnen gebruiken omdat er versie verschil is, denk aub goed na KPN hierin en hierover want dit is verschil maken tussen de TV+ klanten wat niet eerlijk is, in mijn ogen.

Hopleijk is dit eenmalig en wordt iedereen met de volgende update weer op dezelfde versie gezet en gehouden.


“Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.

Dit heeft te maken met de foutmelding kbx apk 1007 404 die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt. “

 

Ik heb die foutmelding ook gehad toen mijn V12 een update kreeg met de nieuwe software
 

welke ik nog op het randje zelf kon aanvragen voor deze tijdelijk werd gesloten


Dus weet nu niet of jullie bedoelen dat mensen met 17.4 krijgen deze melding of mensen met 16.4.
Ik zat/zit op 17.4 toen ik deze melding kreeg tijdens/na de update van de V12 vorige week.

Geen idee of dat ermee te maken kan hebben die software update voor de V12 die ook niet iedereen heeft omdat die nog in ontwikkeling is.

Hoe heb ik die melding weggekregen?
Glasvezel in de meterkast van de stroom af voor 10 minuten en daarna modem herstarten via de software aangezien deze niet herstartte door glasvezel in de meterkast van de stroom te halen wat voorheen wel werkte op de oude software van de V12, is ook gemeld door mij in aanmelden voor de v12 update topic.

Alles bij elkaar een uur bezig geweest toen om alles weer werkend te krijgen.

Hoe ziet bij ons de aansluiting eruit en hoe zit het aangesloten:

Glasvezel in meterkast, kabel naar modem in de woonkamer, modem in woonkamer bij pc in het zicht dus zien de lampjes die nu nonstop branden en niet meer knipperen, daarop zitten 3 apparaten met kabel voor TV+ Box, en 2 pc's, op de wifi6 2 mobiels.

Dat was het, simpeler kan niet en altijd zo gehad. Begane grond zorg/aanleunwoning alles gelijkvloers natuurlijk.

Wilde dit toch even als info erbij zetten, wie weet dat het helpt of een idee geeft waar te zoeken.
Heb geen idee of nieuwe updates ook zonder problemen zullen lopen nu we nieuwe software op modem hebben.
Heb nog geen update gehad voor de TV+ Box
 


Ik vraag mij wel af, wat een NT doet om je router te herstarten zijn toch 2 losse apparaten met elk een losse stroom voorziening. Dus wellicht had je beide van de stroom moeten laten, het enige dat gebeurd bij de NT van de stroom is dat de experiabox denkt ow geen internet.


God wat onhandig dat je je eigen bericht niet kan bewerken, hopelijk wordt dit ook nog opgelost.

Wat ik nog wilde toevoegen dit is bij testen van de tv+ box ook gebeurd dat mensen verschillende versies hadden en mensen dus verschillende opties hadden afhankelijk van de versie.

Ik wil dat verschil niet want ik betaal net als anderen voor dit abonnement en heb dus recht op gelijke mogelijkheden en opties, ik wil hetzelfde kunnen als anderen, stop met dat onderscheid maken.
Want sommige dingen kunnen voor de 1 onbelangrijk zijn maar een ander wel belangrijk en dan niet kunnen gebruiken omdat er versie verschil is, denk aub goed na KPN hierin en hierover want dit is verschil maken tussen de TV+ klanten wat niet eerlijk is, in mijn ogen.

Hopleijk is dit eenmalig en wordt iedereen met de volgende update weer op dezelfde versie gezet en gehouden.

Er staat:

Als de TV+ Box nu al versie 17.4 heeft, dan zal dat zo blijven.

Dit heeft te maken met de foutmelding kbx apk 1007 404 die nu speelt. Onderzoek naar de grondoorzaak loopt

 

Aangezien KPN kennelijk nog niet de root cause heeft van “iets” dat speelt in 17.4, is er besloten om voor een groep klanten, zoals @joop2011 toch de verbeterde HD kwaliteit ter beschikking te stellen. Als dat verantwoord kan, dan is het tijdelijk hebben van 2 firmwares niet fraai maar voor iedereen wel de meest optimale denk ik.

@joop2011 vergeet niet om de handmatige instelling die beschreven staat bij product update 17.4 uit te voeren voor de optimale beeldkwaliteit. In deze product update wordt er geen melding van gemaakt.

 


Ik vraag mij wel af, wat een NT doet om je router te herstarten zijn toch 2 losse apparaten met elk een losse stroom voorziening. Dus wellicht had je beide van de stroom moeten laten, het enige dat gebeurd bij de NT van de stroom is dat de experiabox denkt ow geen internet.


Dit heeft altijd gewerkt bij ons op deze manier hoe vreemd dat blijkbaar ook klinkt dat modem reset/herstart kreeg als de glasvezel in de meterkast van de stroom af was, blijkbaar geen internet van de hoofdaansluiting krijgen gingen de lampen van de modem uit en op rood en zodra de glasvezel terug op de stroom zit dan startte modem zich op, dus reset/herstart.

Heb dit voorheen ook altijd met Ziggo jaren geleden zo gehad vandaar dat me nu opviel dat dat niet meer zo werkt, weet je hoe vaak ik advies van Ziggo (veel probleme gehad dagelijks hele dagen door dus veel aan de lijn gehad) maar ook van KPN kreeg bij problemen (toen ik van 500 naar 1gb ging omdat de v10 toen het niet aankon en me verbinding op 500 hield ipv de nieuwe tot ik de V12 kreeg) haal je glasvezel aansluiting van de stroom dan herstart modem zich ook.

Maar is off topic vermoed ik, dus sorry mensen, wilde alleen de info erbij geven hoe ik wat doe/deed (op advies van KPN en welke uitleg ik erbij kreeg) en de foutmelding wanneer ik die krijg/kreeg van kbx apk 1007 404.
En hoe ik het heb opgelost, al klinkt dat blijkbaar vreemd voor sommigen.
 


Weet ook iemand hoe het kan dat ik wel de nieuwste 1.101.1 heb, maar (helaas) nog wel 0.16.4? 

Ik kijk uiteraard morgen of 0.17.8 erop staat. 


Ik hoop dat het geluid ook wordt aangepakt, want van de live tv kijken naar een app (Netflix, Disney+, etc.) is het geluid een stuk zachter. Dat is wel vervelend als je terug gaat naar Live TV, dan knalt het geluid hard uit de speakers. 🙈😁


Bedankt voor het delen van jullie oplossing @Chris en Fem , we hebben deze feedback ook meegenomen.
De verschillende firmwareversies is nu helaas even niet anders maar die worden op termijn ook weer gelijkgetrokken.

@Dennis Schreve, als het hierboven niet genoemd is wordt het niet met deze update opgelost maar ook deze feedback ligt bij de ontwikkelaars

Mochten jullie verder nog ergens tegenaan lopen en ergens hulp bij nodig hebben kun je wel het beste even een eigen topic aanmaken.


Hopelijk lost dit het netflix probleem op, dat vele ervaren, als je hem dan opent, dat het beeld stottert en geen geluid.


Ik heb 17.8 op de KPN+ Tv box staan en kan je helaas melden dat dit probleem nog niet is opgelost. Stotterend beeld en wegvallen geluid is nog steeds aanwezig in de Netflix app. 
 

Voorlopige workaround, die hier werkt, op huisje drukken op de afstandsbediening en daarna weer terug naar de Netflix app. 


Op beide gekeken en beide staan op:

Firmware 0.16.4

KPN tv+ app 1.101.1

@Thomas heb jij hier een verklaring voor? 


@joop2011 is het al 3 mei geweest dan? Ik zat wss in pre selectie groep waardoor ik hem gisteren al had.


@joop2011 is het al 3 mei geweest dan? Ik zat wss in pre selectie groep waardoor ik hem gisteren al had.

 

Het is nu 2 mei.

Maar ik vind het vreemd dat ik de ene al heb en de andere nog niet.

Dat kan dus kloppen, dat je de ene update als pro selectie krijgt en de andere op de juiste datum?

Ik had beide gelijktijdig verwacht, vandaar mijn vraag. 


@joop2011 ik heb alleen de firmware gehad en nog niet de app. Dus ik vermoed dat het miss dan om en om gaat. Jij morgen firmware en ik app update. Zo is het bij mijn ouders nu ook, die hebben de firmware maar niet de app nog.


@Dennis Schreve, als het hierboven niet genoemd is wordt het niet met deze update opgelost maar ook deze feedback ligt bij de ontwikkelaars

@Thomas dit heb ik al eerder aangegeven, maar schijnbaar wordt er daar nog steeds niks aan gedaan. 🙈 Maar het is voor mij een belangrijke prioriteit, 😁 Hopelijk 🤞🏼 komt het bij de volgende update beter. 😉


Jammer dat het met deze update nog steeds niet mogelijk is om HDR automatisch te laten schakelen. Voor nu draai ik er nog een GoogleTV naast, totdat dit opgelost is.


Onder water oplossingen zit geen klant op te wachten. Duidelijke problemen en ergernissen moeten opgelost worden.

Ik heb de hoop al een beetje opgegeven. Er zitten in dit platform teveel design flaws, ik het het idee dat dat zowel hardware als software technisch is.

B.v. het lage volume bij DD, nu is al het volume omlaag gehaald mbv een upgrade; betekent dat dit is een hardware flaw in het kastje is en niet met software op te lossen. En ik denk dat er meer problemen zijn die niet met software te fixen zijn, dus ik ben bang dat dit platform het niet gaat worden. 

 

Succes.


Heel erg vreemd.

Ik keek net en wat zag ik:

Firmware 0.16.4

KPN tv+ app 1.101.1

 

Hopelijk is morgen de firmware ook geüpdatet.

 

Ik denk dat er dus een reden is geweest dat je bleef steken op de 0.16.4 versie en je zal zeker nu de 0.17.8 versie gaan krijgen. Dan effe de handmatige aanpassing doen en je hebt ook de beste kwaliteit op 1-10. De vraag die blijft hangen bij mij is wat de reden is om de klanten die 0.16.4 hadden nu een afwijkende update te geven, terwijl de andere klanten op 0.17.4 blijven. Natuurlijk, zodat iedereen te laten genieten van de beste HD kwaliteit. Maar zouden er veel klanten zijn die nog op 0.16.4 waren blijven hangen. Ik las na de vorige firmware update er geen massale verhalen over. Wellicht zijn dit alleen de klanten die recent een tv+ hebben aangeschaft, zoals jij Joop. En als dat zo is, dan vraag ik me af waarom ze die klanten niet ook voorzien van de 0.17.4. Zou het probleem dan toch in de hardware hoek zitten? Of gebruikt KPN deze (kleine) populatie klanten om te testen hoe bepaalde settings zich verhouden tot klanten met firmware 0.17.4?


@joop2011 ik heb alleen de firmware gehad en nog niet de app. Dus ik vermoed dat het miss dan om en om gaat. Jij morgen firmware en ik app update. Zo is het bij mijn ouders nu ook, die hebben de firmware maar niet de app nog.

Sterker, het kan zelfs ook nog zo zijn dat als je meerdere tv’s hebt, de ene box wel in de pre-selectie zit en de ander niet. De pre-selectie is dus niet per klantnummer maar op box niveau.


Ik heb nog steeds 0.16.4 en kan deze ook nog niet handmatig updaten.

3 mei 09:15 uur. 

 

KPN tv+ app was al geupdate nar 1.101.1