Updates

TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar KPN TV+ firmware 0.19.4 & TV+ app 1.103.1

KPN TV+ Update mei 2023 #2

KPN TV+ firmware 0.19.4 & KPN TV+ app 1.103.1

 

Wat zit er in?

Verbeteringen op het gebied van beeld en geluid! 

We hebben de lip sync (audio en video synchronisatie) verbeterd.
Ook zijn er oplossingen doorgevoerd voor problemen met geluid en beeld bij het afspelen van programma's via Netflix en andere apps.

 

Verdere fixes:

  • Definitieve oplossing voor de foutmelding APK-1007-404 in combinatie met het V10 modem
  • Het voorkomen dat je opstart met een app (bijv. Netflix) open bij opstarten vanuit stand-by
  • Oplossing om te voorkomen dat ondertiteling blijft staan na zappen
  • Diverse oplossingen voor meer stabiliteit
  • Beter software update proces (update tijdens stand-by)

 

Daarnaast hebben we Dolby MAT toegevoegd aan de instellingen.

Dolby MAT is een nieuwe technologie van Dolby die extra metadata meestuurt met het audio signaal. Deze metadata kan soundbars aansturen om Dolby Atmos te gebruiken. In de meeste gevallen werkt Dolby Atmos ook zonder deze instelling, daarom staat deze functie standaard uit. In sommige situaties kan deze optie echter uitkomst bieden.

Je vindt het via Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 15 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 17 mei

Heb je hem na 17 mei nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ firmware / app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik ben wel heel benieuwd wat de oorzaak was van de foutmelding APK-404-1007 in combinatie met het V10 modem.


Top! Ik zie hier alleen niets staan over het probleem met LG TV's met WebOs die geen signaal hebben na het aanzetten van de box?


Hopelijk gaat het netflix probleem eindelijk weg ;-)


@Supernovasx dan wordt daar nog aan gewerkt. Ik heb geen inzicht in de status daar verder van. 


Blij met de lipsync verbetering. ESPN is wat dat betreft een voorbeeld waar je echt een storende vertraging ziet. Op andere zenders had ik er in ieder geval geen last van. Eens kijken straks of ik weer kan updaten beneden in de preselectie.


Top! Ik zie hier alleen niets staan over het probleem met LG TV's met WebOs die geen signaal hebben na het aanzetten van de box?

 

Ik heb op beide LG tv's geen problemen.


Ik zie de updates graag tegemoet.


Ik zie de updates graag tegemoet.

ja zal wel weer woensdag worden ;)


Het is (eerst) 1007 dan 404. Maar goed. Ben ook benieuwd net als wjb. Had het eergisteren nog een keer. Tijdens "begin gemist". Weet niet meer welke zender of programma. 

Kbx apk 1007 404.

Ook nog een keer kbx apk 1002 gehad.

 

Admin: topic aangepast :)


Ha! Lipsync fixes. Dat klinkt als muziek in de oren. Ik wacht met heel veel smart af tot woensdag. :) 

Top! Ik zie hier alleen niets staan over het probleem met LG TV's met WebOs die geen signaal hebben na het aanzetten van de box?

Heb/had dit ook, sinds 17.8 lijkt dit issue bij mij verleden tijd. Dit speelde wel op de versie hiervoor.  Heb mijn tv niet meer verbonden met internet, aangezien de box+ dit prima kan overnemen. Misschien dat het ook meehelpt. 


Heb mijn tv niet meer verbonden met internet, aangezien de box+ dit prima kan overnemen.

Maar je wilt toch wel dat WebOS ook up-to-date blijft?


Ik zie helaas nog geen oplossing voor het vele hangen bij het kijken van opnames. Zoals nu weer…3 keer per minuut hangt het beeld en geluid. En dat de hele tijd door.

Ik hoop dat dat probleem eens echt wordt aangepakt.


Ook hier last van haperingen bij het kijken van de opnames. Voor deze update was het bij ons geen probleem met het kijken naar opnames.


Heb mijn tv niet meer verbonden met internet, aangezien de box+ dit prima kan overnemen.

Maar je wilt toch wel dat WebOS ook up-to-date blijft?

Nee hoor, heb geen enkele tv met internet verbonden. Zal ook niet weten wat het toevoegd dat Tizen of WebOS geupdate wordt. ;)


Off-topic:

Heb mijn tv niet meer verbonden met internet, aangezien de box+ dit prima kan overnemen.

Maar je wilt toch wel dat WebOS ook up-to-date blijft?

Nee hoor, heb geen enkele tv met internet verbonden. Zal ook niet weten wat het toevoegd dat Tizen of WebOS geupdate wordt. ;)

Dergelijke updates kunnen ook verbeteringen in bijvoorbeeld de beeldverwerking bevatten en het lijkt me dat je die toch wel zou moeten willen hebben. Maar goed, het is jouw keuze en die respecteer ik uiteraard.


Top! Ik zie hier alleen niets staan over het probleem met LG TV's met WebOs die geen signaal hebben na het aanzetten van de box?

Hier heb ik ook last van. Wel moet ik zeggen dat ik dit probleem ook heb met mijn Shield TV (2017) en dat ik een LG TV met WebOS heb die inmiddels 10 jaar oud is. Dus of het aan de box zelf ligt zou ik niet zo weten.

Heb gelezen dat de werking van HDMI CEC op een aantal modellen niet lekker werkt, misschien dat het hiermee samen hangt?

 


Heeft deze update er mee te maken dat terugkijken af en toe een slide show is? Dus na aantal minuten begint het te hakkelen met pauzes die oplopen tot tientalle secondes.


Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing komt voor het kijken met kpn+.

 

Ik moet elke keer als ik tv ga kijken standaard de box opnieuw opstarten. En als ik dan geluk heb kan ik een aantal zenders bekijken. Soms na 1 x zappen is het al bal… beeld speelt 2 sec… en daarna vast… weer 20 sec later weer 2 sec enz enz… rebooten helpt dan (soms) weer.

Workaround is om een app te casten naar de box, man man.

Heb veel mee gemaakt bij ziggo , maar zo'n slechte tv ervaring was zelfs daar niet


Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing komt voor het kijken met kpn+.

 

Ik moet elke keer als ik tv ga kijken standaard de box opnieuw opstarten. En als ik dan geluk heb kan ik een aantal zenders bekijken. Soms na 1 x zappen is het al bal… beeld speelt 2 sec… en daarna vast… weer 20 sec later weer 2 sec enz enz… rebooten helpt dan (soms) weer.

Workaround is om een app te casten naar de box, man man.

Heb veel mee gemaakt bij ziggo , maar zo'n slechte tv ervaring was zelfs daar niet

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Welke heeft u? 


De update is binnen op 1 tv. Op het eerste gezicht lijkt de lipsync, op in ieder geval ESPN een stuk beter. Afgelopen week was dat echt matig. Op de andere zenders had ik er al geen last van. De komende week maar eens kritisch kijken.


Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing komt voor het kijken met kpn+.

 

Ik moet elke keer als ik tv ga kijken standaard de box opnieuw opstarten. En als ik dan geluk heb kan ik een aantal zenders bekijken. Soms na 1 x zappen is het al bal… beeld speelt 2 sec… en daarna vast… weer 20 sec later weer 2 sec enz enz… rebooten helpt dan (soms) weer.

Workaround is om een app te casten naar de box, man man.

Heb veel mee gemaakt bij ziggo , maar zo'n slechte tv ervaring was zelfs daar niet

@marcel112 Maak vooral even een eigen topic aan als je wil. Dan denken we graag met je mee want het klinkt alsof er iets anders fout gaat.

 

In het algemeen: als er een issue is die niet wordt benoemd in de tekst, dan kun je er over het algemeen vanuit gaan dat het niet wordt opgelost met de betreffende update. 

 

Heb gelezen dat de werking van HDMI CEC op een aantal modellen niet lekker werkt, misschien dat het hiermee samen hangt?

 

Of het ermee samenhangt weet ik niet, maar sowieso goed om dat te testen in ieder geval. Op mijn (relatief nieuwe) LG overigens geen problemen. HDMI CEC uit, snelle start aan.


Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing komt voor het kijken met kpn+.

 

Ik moet elke keer als ik tv ga kijken standaard de box opnieuw opstarten. En als ik dan geluk heb kan ik een aantal zenders bekijken. Soms na 1 x zappen is het al bal… beeld speelt 2 sec… en daarna vast… weer 20 sec later weer 2 sec enz enz… rebooten helpt dan (soms) weer.

Workaround is om een app te casten naar de box, man man.

Heb veel mee gemaakt bij ziggo , maar zo'n slechte tv ervaring was zelfs daar niet

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Welke heeft u? 

ik heb een box 12b


Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing komt voor het kijken met kpn+.

 

Ik moet elke keer als ik tv ga kijken standaard de box opnieuw opstarten. En als ik dan geluk heb kan ik een aantal zenders bekijken. Soms na 1 x zappen is het al bal… beeld speelt 2 sec… en daarna vast… weer 20 sec later weer 2 sec enz enz… rebooten helpt dan (soms) weer.

Workaround is om een app te casten naar de box, man man.

Heb veel mee gemaakt bij ziggo , maar zo'n slechte tv ervaring was zelfs daar niet

 

Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12?

Welke heeft u? 

ik heb een box 12b

Even eigen topic aanmaken a.u.b. Dit is niet de plek om te trouble shooten. Bedankt!


Even eigen topic aanmaken a.u.b. Dit is niet de plek om te trouble shooten. Bedankt!

dank je Paul, en gedaan


Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing komt voor het kijken met kpn+.

 

Ik moet elke keer als ik tv ga kijken standaard de box opnieuw opstarten. En als ik dan geluk heb kan ik een aantal zenders bekijken. Soms na 1 x zappen is het al bal… beeld speelt 2 sec… en daarna vast… weer 20 sec later weer 2 sec enz enz… rebooten helpt dan (soms) weer.

Workaround is om een app te casten naar de box, man man.

Heb veel mee gemaakt bij ziggo , maar zo'n slechte tv ervaring was zelfs daar niet

Ik had dit ook. Met de V10 via wifi. Toen via kabel geprobeerd. Deze optie werkte wel. Nu de superwifi er bij gekocht deze ondersteunt wifi 6. Nu werkt alles perfect.