Updates

TV+ Box: Update naar TV+ app 1.105.0

Categorie: TV+
TV+ Box: Update naar TV+ app 1.105.0

KPN TV+ Update mei 2023 #3

KPN TV+ app 1.105.0

 

Wat zit er in?

Een kleinere update, maar verbeteringen naar aanleiding van klantfeedback

  • Het seizoensnummer wordt getoond in het overzichtsscherm van de opnames
  • Verbetering in de Gids. Je kunt nu, als een programma waarvan een opname is ingepland, de opname starten vanuit de gids. Dit doe je door de OK-knop langer ingedrukt te houden. Dit kon eerst alleen vanuit het Opname menu zelf, nu ook vanuit de gids.
  • Nog een verbetering in de Gids: het opname icoon wordt nu voor de tekst geplaatst in plaats van erachter. Daardoor valt het icoontje niet meer buiten beeld bij programma's met een lange titel. 

Wanneer komt ‘ie?

  • Preselectie: 30 mei
    Deze groep bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de uitrol.
  • Uitrol: 01 juni

Heb je hem na 01 juni nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Open algemene instellingen > Apparaatvoorkeuren > Over > Controleren op KPN TV+ app updates 
 

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

  • Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+, check dan de KPN TV+ Kennisbank
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan.

 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ app is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ app begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

 

Ik zie hem weer graag tegemoet.

 

Jammer dat HDR automatisch er nog niet bij zit, daar zitten veel mensen op te wachten (denk ik).

Of is dat een firmware update?


Volgens mij zijn er veel meer klachten, waarvan je zou verwachten, dat deze eerder worden opgelost. Geluid valt nog regelmatig weg, beeld bevriest fracties van seconden, opgenomen programma’s terugkijken werkt voor geen meter en ondertiteling komt veel te laat of werkt helemaal niet. Dit voorgelegd tijdens een chat met klantenservice, krijg je als antwoord om de boxen eens proberen te bekabelen. Te triest voor woorden, boxen zijn bekabeld met de door KPN geleverde kabels embolie maak ook gebruik van de door KPN bijgeleverde HDMI kabels. 


@Jan Theo M 

KPN geleverde kabels embolie maak ook gebruik van de door KPN bijgeleverde HDMI kabels. 

 

Wat is Embolie? 

 

Geluid en opnames lopen bij ons goed. 


Aangepast door spellingscontrole, moet zijn: en ik maak ook gebruik van


Bijna geen van je klachten hier last van @Jan Theo M .

Alleen inderdaad die ondertiteling is gewoon drama.


na een uur of 3 terug kijken valt de tv gids weg en moet ik opnieuw opstarten moet erbij zeggen is niet altijd


Teleurstellend dat er zaken worden opgelost waar weinig in deze groep over wordt gerept. 
Geluid en beeld bij opnames ofwel uitgesteld kijken lijkt mij meer prioriteit te hebben. 


Een mooie update, maar dit probleem mag van mij ook echt opgelost worden: 

en deze: 

Voor mij is het een doorn in het oog. 😉


Teleurstellend dat er zaken worden opgelost waar weinig in deze groep over wordt gerept. 
Geluid en beeld bij opnames ofwel uitgesteld kijken lijkt mij meer prioriteit te hebben. 

Ik heb het vermoeden dat de op te lossen problemen niet zozeer in de TV+ app zitten maar in de laag daaronder, de TV+ firmware. Daar zullen vast andere ontwikkelaars op zitten met andere skills en dus vind ik dit helemaal niet zo vreemd.


Bijna geen van je klachten hier last van @Jan Theo M .

Alleen inderdaad die ondertiteling is gewoon drama.

Dit is inderdaad echt een drama, nu heb ik het dan niet nodig, maar voor slechthorenden is dat niet fijn.


Teleurstellend dat er zaken worden opgelost waar weinig in deze groep over wordt gerept. 
Geluid en beeld bij opnames ofwel uitgesteld kijken lijkt mij meer prioriteit te hebben. 

Ik heb het vermoeden dat de op te lossen problemen niet zozeer in de TV+ app zitten maar in de laag daaronder, de TV+ firmware. Daar zullen vast andere ontwikkelaars op zitten met andere skills en dus vind ik dit helemaal niet zo vreemd.

Dit klopt. Er zijn verschillende skills en lagen (app en firmware).👆🏽

We zijn ons allen bewust dat er grotere problemen zijn dan het opname-icoontje in de Gids. Dingen als geluidsproblemen worden hard aan gewerkt en zullen met firmware updates moeten worden opgelost. Maar zolang de oplossing voor bijv. dat probleem er nog niet niet is, kun je óf kleinere verbeteringen in de tussentijd doorvoeren, óf helemaal niks. Wij kiezen ervoor om in de tussentijd ook kleinere verbeteringen door te voeren, maar betekent dus zeker niet dat de andere/grotere problemen geen focus hebben.

Deze veranderingen in het TV+ app gedeelte zijn puur n.a.v. dingen die hier op het forum zijn gevraagd, en dat is best tof. 


Dat was het??🤣🤣🤣


Dat was het??🤣🤣🤣

😂 Luid en duidelijk toch? 😉


Zie ook hier. 


Dat was het??🤣🤣🤣

Nee, we moeten nog wat geduld hebben en in de tussentijd krijgen we vast wat andere verbeteringen in de app. Beter grondig en goed dan snel.


Alleen jammer dat de eerste alinea aangeeft waar momenteel de grootste pijnpunten liggen om vervolgens letterlijk de punten uit de product update te benoemen. Een conclusie dat deze update nog geen oplossing voor de pijnpunten is ontbreekt helaas. Een niet goed geïnformeerde lezer weet niet dat dit een app update betreft en de oplossingen in de firmware hoek moeten worden gezocht. Dan help je de lezer met het trekken van een conclusie.


Dat was het??🤣🤣🤣

Nee, we moeten nog wat geduld hebben en in de tussentijd krijgen we vast wat andere verbeteringen in de app. Beter grondig en goed dan snel.

Ach doosje staat hier al een jaar (zat in de testgroep), geduld hebben, ja hoor 🙋

Maar dit voelt als melden dat ze tijdens de banden oppompen de ventieldopjes vervangen hebben. Terwijl je de auto gebracht hebt omdat hij niet meer naar zijn 2 schakelt.

Ik erger me groen en geel aan het ad random wegvallen van het geluid, het afbreken /vastlopen van het opvolgende programma als je uitgesteld terugkijkt. 

Maar goed om te weten dat de ventielen ook aandacht krijgen.


Verbetering in de Gids. Je kunt nu, als een programma waarvan een opname is ingepland, de opname starten vanuit de gids. Dit doe je door de OK-knop langer ingedrukt te houden. Dit kon eerst alleen vanuit het Opname menu zelf, nu ook vanuit de gids.
 

Kan iemand mij deze uitleggen? Een opname die al is ingepland starten?? Of betekent dit dat je de opname vast kunt beginnen te kijken als de opname al loopt en je dit nu eenvoudig vanuit de gids kunt doen?


Dat was het??🤣🤣🤣

Nee, we moeten nog wat geduld hebben en in de tussentijd krijgen we vast wat andere verbeteringen in de app. Beter grondig en goed dan snel.

Ach doosje staat hier al een jaar (zat in de testgroep), geduld hebben, ja hoor 🙋

Maar dit voelt als melden dat ze tijdens de banden oppompen de ventieldopjes vervangen hebben. Terwijl je de auto gebracht hebt omdat hij niet meer naar zijn 2 schakelt.

Ik erger me groen en geel aan het ad random wegvallen van het geluid, het afbreken /vastlopen van het opvolgende programma als je uitgesteld terugkijkt. 

Maar goed om te weten dat de ventielen ook aandacht krijgen.

Dat gevoel kan ik plaatsen maar zie het in jouw analogie als volgt: je auto schakelt niet meer naar de 2 en de monteur geeft aan dat er aan gewerkt wordt, eventueel met onderbouwing waarom iets wat langer duurt. Ondertussen giet de monteur niet het tiende kopje koffie achterover maar ziet dat de ventieldopjes versleten zijn en vervangt ze om te voorkomen dat de ventielen beschadigen. Ondertussen wordt er verderop gewerkt aan een oplossing van de schakelbak.


Verbetering in de Gids. Je kunt nu, als een programma waarvan een opname is ingepland, de opname starten vanuit de gids. Dit doe je door de OK-knop langer ingedrukt te houden. Dit kon eerst alleen vanuit het Opname menu zelf, nu ook vanuit de gids.
 

Kan iemand mij deze uitleggen?

 

Of betekent dit dat je de opname vast kunt beginnen te kijken als de opname al loopt en je dit nu eenvoudig vanuit de gids kunt doen?

Bingo!


Verbetering in de Gids. Je kunt nu, als een programma waarvan een opname is ingepland, de opname starten vanuit de gids. Dit doe je door de OK-knop langer ingedrukt te houden. Dit kon eerst alleen vanuit het Opname menu zelf, nu ook vanuit de gids.
 

Kan iemand mij deze uitleggen?

 

Of betekent dit dat je de opname vast kunt beginnen te kijken als de opname al loopt en je dit nu eenvoudig vanuit de gids kunt doen?

Bingo!

Helder. Ik las het als zijnde het opnieuw starten van iets wat toch al gepland stond. Mij ontging even het nut er van 😂

 


Wanneer wordt het probleem  met  de  ondertiteling  opgelost?? Belachelijk dat het maanden duurt en nog steeds geen idee wanneer  het wordt opgelost.toch maar eens overstappen naar ziggo??


Ik had gehoopt dat met deze update de box weer 1 Gbit zou accepteren, maar ik vrees van niet. Dus voorlopig nog aanmodderen op 100 Mbit. Zal best genoeg zijn voor TV+, maar ik heb mijn glas abo niet voor Jan met de korte achternaam.


Ik had gehoopt dat met deze update de box weer 1 Gbit zou accepteren, maar ik vrees van niet. Dus voorlopig nog aanmodderen op 100 Mbit. Zal best genoeg zijn voor TV+, maar ik heb mijn glas abo niet voor Jan met de korte achternaam.

Als je je gewone tv-toestel aansluit op internet heb je ook maar een 100Mbit/s-poort op de TV zitten, niks abnormaals aan, hoger is technisch gezien gewoon niet noodzakelijk. De TV en de tv-decoder gebruiken gewoon heel weinig internetsnelheid. De Gigabitsnelheid kun je dan weer benutten voor andere zaken.

Die Gibatsnelheid deel je trouwens door het aantal gelijktijdige gebruikers, dus stel dat je 10 werkende apparaten op je verbinding hebt zitten, dan deel je die Gigabitsne;heid door 10 en heb je dus theoretisch ongeveer 930 gedeeld door 10 is 93Mbit/s per apparaat tot je beschikking, want 1 Gigabit is netto gemiddeld 930/930Mbit/s.

 


Ik had gehoopt dat met deze update de box weer 1 Gbit zou accepteren, maar ik vrees van niet. Dus voorlopig nog aanmodderen op 100 Mbit. Zal best genoeg zijn voor TV+, maar ik heb mijn glas abo niet voor Jan met de korte achternaam.

Met deze app update zeker niet inderdaad, daarom wellicht beter om er een topic van te maken of aan te haken bij een topic want dit onderwerp is al aan bod gekomen. Mijn advies is om in het topic aan te geven wat je belemmering is van de snelheidscap op TV+ (ik schat in dat je doelt op games via TV+)