Updates

TV ontvanger: Update naar HTML 5.156.201

Categorie: Interactieve TV
TV ontvanger: Update naar HTML 5.156.201

Interactieve TV Update januari 2023 #1

HTML 5.156.201

 

Wat zit er in?

We hebben verschillende streamingdiensten die je via je KPN factuur kunt betalen. Je kunt een deel van deze diensten ook via de tv ontvanger bestellen. Alleen was, onder water, de manier waarop dat verwerkt werd wat omslachtig. Dat hebben we nu verbeterd waardoor dit soepeler gaat en we ook makkelijker nieuwe streamingdiensten aan het bestelstuk van de tv ontvanger kunnen toevoegen. 

Ook kunnen we dan onderscheid maken in hoe dit wordt weergegeven per type tv ontvanger. Dit omdat niet alle apps van de de streamingdiensten op alle tv ontvangers beschikbaar zijn. Zo kunnen we op een oudere ontvanger aangeven, bij het bestellen, dat je dan wél gebruik kunt maken van de streamingdienst, maar niet op de tv ontvanger zelf.

 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 3 en 5 januari
  • Uitrol: 10 en 12 januari

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

Beste KPN,

Hoe kom ik aan de update?


De update krijg je vanzelf, @Groe1241 . Daar hoef je niets voor te doen.


Ik heb nog niet deze update maar het vorige topic is al gesloten, daarom dit bericht hier. 

Ik maakte vanavond iets vervelends mee door een tekortkoming in de interface. Een tekortkoming die mij nog niet was opgevallen omdat we eigenlijk altijd van alle opgenomen series steeds 1 aflevering per keer kijken. Als ik dan op die aflevering klik, staat de cursor daarna op “Afspelen” (en niet op “Verwijderen"). Logisch.

Vanavond 2 afleveringen achter elkaar gekeken. Nadat we de 1e aflevering gekeken hadden, heb ik die daarna meteen verwijderd. Toen ik meteen daarna naar de volgende aflevering ging, stond de cursor niet op “Afspelen” zoals ik gewend ben, maar op “Verwijderen". Uit automatisme drukte ik op OK. Hierna was die aflevering dus verwijderd. Balen, want dat was natuurlijk niet de bedoeling.

Kan aub geregeld worden dat de cursor altijd op “Afspelen” staat, en niet op “Verwijderen"?

 


Dit is prima zo, @Katana321. Je mag dit soort feedback vanaf nu gewoon steeds plaatsen in de meest recente Product Update. We zullen over het algemeen steeds een Product Update sluiten zodra er weer een nieuwe is.  Maar in dit geval hebben we om het overzicht te bewaren het oude topic alvast gesloten.

Wat betreft jouw ervaring, ik heb dit eerder van iemand gehoord, in het vorige topic. En ook doorgegeven toen. Maar ik neem hem opnieuw mee, want duidelijk nog niet aangepast :)


Wat Katana321 aangeeft is inderdaad bloedirritant, Erik_ .

Hoewel ik meestal opnamen start met de play/pauze knop en verwijder met de rode knop. Die extra stap met ok doe ik meestal niet. Maar één keer wel gedaan en prompt de laatste aflevering van een serie al weg voordat ik 'm had gezien. Lekker de laatste 2 kijken was er die keer dus niet bij.


Dank @Erik_  Overigens zag ik vanmorgen dat je dit verschijnsel heel gemakkelijk kunt reproduceren zonder een opname daadwerkelijk te verwijderen. Ga maar eens naar een aflevering, daarna met de cursor naar Verwijderen (zonder echt te verwijderen). Druk nu op de Terug-knop en ga naar een andere aflevering van die serie. Ook dan staat de cursor meteen op Verwijderen ipv op Afspelen.


Klopt Peter, normaal gesproken verwijder ik ook met de rode knop. Maar gisteravond dus niet met bovenstaand gevolg.


Was is er met dit topic? Via de link in de mail kom ik steeds helemaal bovenin. Terwijl de reactie er wel is. Moet steeds helemaal scrollen.


Hmmm, het is of een gekkigheidje in de mail of browser of iets dergelijks. Of iets dat specifiek is voor Product Updates. Er volgt zo een nieuwe update. Ik ben benieuwd of je dat daar dan ook mee hebt.


Hmm, met bovenstaande reactie ook weer, @Erik_ .

Link in mail is ook anders. Eindigt niet op showid?tid+123456&postid=123456

maar eindigt op show?tid=123456

het gedeelte wat verwijst naar de specifieke reactie ontbreekt, de postid.

123456 ipv het werkelijke nummer anders blijf ik bezig.


En ik kan bovenstaande niet bewerken maar het + moet zijn = teken.


Het forum onderdeel "Product updates" lijkt geen rekening te houden met de "forumtitels" en bijbehorende functionaliteit.


Zelfs binnen een uur bewerken werkt niet, wjb.


En die groene kleur waarmee iedereen getoond wordt is nu ook niet echt mijn favoriete kleur.


Update ontvangen

 


Hmm, met bovenstaande reactie ook weer, @Erik_ .

Link in mail is ook anders. Eindigt niet op showid?tid+123456&postid=123456

maar eindigt op show?tid=123456

het gedeelte wat verwijst naar de specifieke reactie ontbreekt, de postid.

 Dit en de daarna gemelde dingen ga ik even naar kijken of en wat we kunnen veranderen 👍🏻


Deze update is succesvol uitgerold.

 

Oh, en ik heb wat gekeken naar dingen over mails en weergave enzo, maar tot op heden nog niets gevonden daarin wat we kunnen aanpassen. Wat ik wel heb kunnen aanpassen is de mail die je krijgt (als je geabonneerd bent op de product updates) bij een nieuwe product updates.


Link in mail is ook anders. Eindigt niet op showid?tid+123456&postid=123456

maar eindigt op show?tid=123456

het gedeelte wat verwijst naar de specifieke reactie ontbreekt, de postid.

Dit lijkt as designed,@PeterG. Je kunt niet naar een specifieke reactie in een product update linken. Ik geef het door aan Insided als een gewenste verbetering. 

 

En die groene kleur waarmee iedereen getoond wordt is nu ook niet echt mijn favoriete kleur.

Voor zover ik nu kan zien kunnen we dit ook niet zelf aanpassen. Check ik nog even bij Insided en geef door als gewenste verbetering als dat inderdaad zo is.


Wat ik belangrijker vind…. het kunnen nabewerken van een reactie. Zelfs in het eerste uur na reageren kan dat niet hier.