Updates

TV ontvanger: Update naar HTML 5.158.202

Categorie: Interactieve TV
TV ontvanger: Update naar HTML 5.158.202

Interactieve TV Update januari 2023 #3

HTML 5.158.202

 

Wat zit er in?

Mini update rondom films. We hebben nu al dat je bij de huurfilms kunt selecteren op genre. Met deze update komt die genreselectie ook beschikbaar bij de films die bij zenderpakketten horen. Als je dan onder Films doorklikt naar een van de zenderpakketten kun je daarna een genre kiezen.

Verder maakt deze update het mogelijk om tijdelijke categorieën weer te geven in het Films menu. 

 

Wanneer komt ‘ie?

  • Testgroep: 19 en 24 januari
  • Uitrol: 27 en 31 januari

De testgroepen worden willekeurig samengesteld. Het is niet van te voren aan te geven of je in een testgroep zit, Het is ook niet mogelijk om mensen specifiek aan een testgroep toe te voegen.

 

Nuttig om te weten: HTML versus NMC

De software van de tv ontvanger bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De NMC is de kern, de HTML is de jas daar omheen. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

  • De NMC is degene met het versienummer dat begint met 8. De HTML begint met 5. 
  • Voor een NMC update is een herstart van de tv ontvanger vereist, voor een HTML update is dat niet nodig. 

Daarnaast is er de DBL/RB. Dit is de boot loader, dus wat je ziet als de ontvanger opstart. Deze hoeft bijna nooit een update.

 

Wanneer komt eindelijk de update voor HD-"Glas" op 1?


Wanneer komt eindelijk de update voor HD-"Glas" op 1?

Nog steeds niet helaas! 😝


Mss een rare vraag, maar kan het antwoord nergens vinden.

Van opnames kan je de toekomstige geplande opnames bekijken in zowel de app als via de tv-ontvanger, maar waar zijn de geplande herinneringen te zien? Op het moment zie ik alleen een mogelijkheid om de herinnering te bekijken als ik het betreffende programma opnieuw open. Zou het erg handig vinden dat er bij de opnames (opgenomen en nog op te nemen) een optie zou zijn om toekomstige herinneringen (en of deze via de app of tv komen) te kunnen bekijken.


Hoi @WebHalla, helaas kun je deze niet in een overzicht terugvinden


Hoi @WebHalla, helaas kun je deze niet in een overzicht terugvinden

Wie is er ook voor deze nieuwe feature om geplande herinneringen in een menu terug te kunnen vinden?

 


Kan niets beloven, maar we nemen het mee 👍🏻


Wanneer komt eindelijk de update voor HD-"Glas" op 1?

Ik ben echt bang dat dat er niet gaat komen omdat dit niet binnen de ‘innovatiestrategie’ van KPN valt.


Vandaag deze update binnen gekregen, maar wat duurt het updaten toch lang zeg als je de eco-stand gebruikt. Een simpele HTML update die zo’n 15 minuten in beslag neemt terwijl ik een Gigabit verbinding heb. Kom op KPN, anno 2023 zou zoiets hooguit een paar seconden moeten duren!


Wees maar blij dat het een mini-update was, @zeilbood. 😂


Deze uitrol is succesvol afgerond.