Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Eigen Risico hoger bij Nieuw KPN Toestel Service Schade HS2

In januari 2016 heb ik een contract afgesloten bij KPN met een toestel verzekering. In de voorwaarden van mijn verzekering staat dat ik een eigen risico heb van €50,-. Afgelopen week heb ik mijn toestel laten vallen en heb ik vervolgens aanspraak gedaan op mijn toestelverzekering. Hierbij kreeg ik een eigen risico afrekening van €70,-. Dit komt niet overeen met mijn contract. Na een belletje met de verzekeringsservice blijkt dat de verzekeringen zijn gewijzigd per 1 december. Toch vind ik het raar dat ik heb getekend voor een eigen risico van €50,- en ik ineens een ander bedrag in rekening gebracht krijg. Ik vraag mij af hoe dit kan.

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Erik_ 30 januari 2017, 13:07

Dank voor je gegevens, bakkertje. Ik heb het uitgezocht.

We hebben sinds 1 december nieuwe verzekeringen. Omdat deze verzekeringen inhoudelijk veranderd zijn, met een heel ander proces voor reparatie, was het niet mogelijk om de oude verzekeringen daarbij te behouden. Daarom zijn alle klanten met een lopende verzekering per 1 december omgezet naar de nieuwe stijl verzekering. Hierover is iedereen van te voren per e-mail geïnformeerd, in oktober of november. Met daarbij gelegenheid om aan te geven niet akkoord te gaan of extra wijziging door te geven.

Bij het overzetten van je verzekering wordt gekeken naar de waarde van je toestel om te bepalen naar welke variant van de nieuwe verzekering je wordt overgezet. In jouw geval is dat ToestelVerzekering Schade Standaard geworden. Daarvan is het eigen risicobedrag €70.

Je kunt de voorwaarden van die verzekering hier terugvinden.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Heb je die 50 euro zwart op wit staan in jouw contract? Dan lijkt het mij niet de bedoeling dat er meer in rekening wordt gebracht. Als dat tussentijds gewijzigd is moet je hier schriftelijk van op de hoogte zijn gesteld.

Quote uit de voorwaarden:
"Indien de kosten van claims onze redelijke schattingen overstijgen, zijn wij gerechtigd de premie of het eigen risico voor toekomstige dekkingsperiodes aan te passen. Tevens zijn wij gerechtigd de polisvoorwaarden aan te passen op grond van onze ervaringen met claims of op elke andere goede grond. Indien een dergelijke wijziging een verbetering van uw dekking inhoudt, kunnen wij de wijziging zonder voorafgaande aankondiging laten ingaan. Indien een wijziging stijging van de tarieven of een vermindering van uw dekking tot gevolg heeft, zullen wij u hiervan schriftelijk in kennis stellen (per tekstbericht, e-mail of brief) teneinde u een opzegtermijn van 30 dagen te geven waarbinnen u de verzekering kunt opzeggen voordat deze wijzigingen worden doorgevoerd indien u zich niet kunt verenigen met de wijzigingen."
Ja, die 50 euro staat in mijn overeenkomst die ik toen der tijd via de mail heb ontvangen. Wie moet ik hierover mailen om een klacht in te dienen?
Reputatie 6
Badge +16
Hey bakkertje, welkom op het forum! Je hoeft niemand te mailen, ik kijk dit graag voor je na :) Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan controleer ik hoe dit zit.
Reputatie 6
Badge +16
Dank voor je gegevens, bakkertje. Ik heb het uitgezocht.

We hebben sinds 1 december nieuwe verzekeringen. Omdat deze verzekeringen inhoudelijk veranderd zijn, met een heel ander proces voor reparatie, was het niet mogelijk om de oude verzekeringen daarbij te behouden. Daarom zijn alle klanten met een lopende verzekering per 1 december omgezet naar de nieuwe stijl verzekering. Hierover is iedereen van te voren per e-mail geïnformeerd, in oktober of november. Met daarbij gelegenheid om aan te geven niet akkoord te gaan of extra wijziging door te geven.

Bij het overzetten van je verzekering wordt gekeken naar de waarde van je toestel om te bepalen naar welke variant van de nieuwe verzekering je wordt overgezet. In jouw geval is dat ToestelVerzekering Schade Standaard geworden. Daarvan is het eigen risicobedrag €70.

Je kunt de voorwaarden van die verzekering hier terugvinden.
@Erik_ Ik vind het ook frappant dat de voorwaarden zijn verandert. Zover ik weet heb ik GEEN bericht hierover gehad. Ik wil graag de originele e-mail zien, zodat ik hem in mijn inbox kan zoeken, want ik kan hem niet vinden.
Ik heb nu geen werkende mobiel en voel mij echt belazerd, want heb nu maanden voor een verzekering betaald met voorwaarden waarop ik mij nu NIET op kan beroepen.
Reputatie 6
Badge +16
Welkom op het forum @Hectorus. Wat gek dat dat bericht je niet heeft bereikt. Ik kijk graag voor je na of ik de e-mail of brief kan vinden in ons systeem. Beantwoord je hiervoor het privébericht dat je zo ontvangt?

Je kunt je alsnog beroepen op je verzekering, maar daarbij gelden de huidige tarieven. Je kunt er meer over lezen in dit topic.
Reputatie 6
Badge +16
Naar aanleiding van een chatgesprek is er gisteren een klacht aangemaakt voor @Hectores. Ik wil je vragen om het bericht naar aanleiding van de klacht af te wachten, zodat er geen 2 dingen langs elkaar lopen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)