Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

Schadeverzekering Farce

• Deelnemer
  • 9 reacties
Al jaren klant en al jaren een schadeverzekering bij KPN altijd netjes geholpen en idem service.
Sinds december hebben ze een nieuwe schadeverzekering die slechtere voorwaardes heeft dan de oude en je betaald er ook nog eens meer voor? WTF KPN!! En ook nog eens doorgevoerd bij lopende contracten.
(deden jullie niet bij duurdere contracten dan lieten jullie wel oude contracten ongewijzigd doorlopen, terwijl nieuwe klanten wel mochten genieten van de prijsverlagingen)

Mijn ervaring momenteel:
Op zaterdag de telefoon sinds 1,5 jr laten vallen scherm kapot. Gebeld met de claim desk ging allemaal voorspoedig "oh meneer toestel is niet voorradig ik kan u een alternatief aanbieden" nee mevrouw daar ga ik niet mee akkoord aangezien ik ook voor dit merk heb gekozen hoef ik geen ander merk.
"ok we gaan maandag contact opnemen om een alternatief aan te bieden van hetzelfde merk"

Net met de claim desk gebeld ; "Sorry meneer ik kan u nog niks aanbieden we nemen elke 3dgn met u contact op totdat we iets hebben" Meen je dit nou???

Wat is er gebeurd KPN ik ben zo pist dat ik serieus al naar het zoeken ben naar een vervanger voor al jullie producten want dit is gewoonweg oplichting inclusief valse voorlichting.

Nu zit ik waarschijnlijk een langere tijd zonder toestel waar voorheen je gelijk een leentoestel kreeg en wie zegt dat je niet met de ellende van een ander zit welke niet opgemerkt wordt tijdens het refurbishen?

Ik heb bij jullie mijn producten uitgekozen waar ik ook voor betaal en tijdens het gehele contract periode.
Nee dank je KPN wel meer vragen en slechtere service geven ik ben hier klaar mee kan beter me inboedelverzekering uitbreiden en op zoek gaan naar een beter alternatief dan KPN.
icon

Beste antwoord door KAIO 23 maart 2017, 10:58

@Joran

Ik heb dezelfde telefoon aangeboden gekregen die ik heb nl. xperia z5 wit, dus daar ging ik mee akkoord.
Inmiddels het vervangende toestel in gebruik genomen.
Het betreft een refurbished toestel maar cosmetisch is hij nieuw dus hier niks op aan te merken. De z5 heeft een paar beruchte puntjes dus gebruik moet uitwijzen of "deze" dat heeft,

Tip voor de claimdesk, zorg voor een leentoestel wanneer jullie niet aan de wensen van de "klant" kunnen voldoen. Ok, ik kan zelf voor een tijdelijk toestel zorgen maar daar hoefde ik me niet druk over te maken bij de oude regeling en dat was nou 1 van de redenen dat ik destijds de verzekering heb afgesloten.

Bereikbaarheid is voor mij erg belangrijk omdat mijn gezinssituatie dit van mij vraagt.

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Volgensmij kan je contract niet zomaar wijzigen. Zijn die "nieuwe voorwaarden"(waar ik nog niet van wist) wel van toepassing op jouw verzekering?
Reputatie 2
Badge +2
KPN moet klanten één maand voorafgaan aan nieuwe voorwaarde de klant hierover informeren.
Als je pech hebt doen ze dit door een minuscuul klein regeltje onderaan je factuur.
Indien deze nieuwe voorwaarden nadelig zijn voor de klant, kan de klant de overeenkomst kosteloos beëindigen.
Houd er wel rekening mee dat KPN de geleverde apparatuur terug kan vragen. . .

Daarnaast zou ik de op dit moment voor jou geldende algemene voorwaarden er eens op naslaan om te kijken of de alternatieven die KPN biedt wel kunnen volgens hun eigen voorwaarden.
Volgens mij stond er (vroeger) bijvoorbeeld in dat je binnen 4 uur een leentoestel zou krijgen.

Wellicht helpt het om eens contact op te nemen met een KPN XL winkel ... oh wacht, die zijn telefonisch niet bereikbaar. 0800 0105 is het algemene nummer.
Reputatie 6
Badge +16
Dag KAIO, wat een akelig probleem. Erg jammer dat dit proces zo moeizaam is verlopen. Je wil juist geen zorgen hebben als je toestel net defect is gegaan. Ik verbaas me over de manier waarop dit wordt afgehandeld. Ik verdiep me hier graag verder in. Reageer je op mijn privébericht?

@RobinFlikkema @ThijsTeunissen8: De ToestelVerzekering heeft de vorige ToestelService-verzekering vervangen vanaf 1 december. Klanten zijn hier vanaf 13 oktober over geïnformeerd.
Update 21-03 :

Omdat ik de bui al zie hangen gisteren maar een toestel van marktplaats geplukt en ben dus weer mobiel bedankt KPN premium service !!! geweldig nog meer kosten gemaakt bovenop de al niet misselijke kosten die jullie straks in rekening brengen.

@RobinFlikkema@ThijsTeunissen8
Met betrekking tot de wijzigingen van de verzekeringen je kreeg dus de keuze stilzwijgend verlengen waardoor je automatisch akkoord gaat met de nieuwe voorwaarden of opzeggen. Aangezien ik net verhuist was heb ik de brief wel gezien en alleen naar de prijsverhoging gekeken en niet naar de voorwaarden dus verder geen aandacht aan gegeven,
Oude voorwaarden staat in dat KPN het recht heeft wijzigingen aan te brengen in de overeenkomsten......
Update 21-03 deel 2

Ik heb Claim Desk weer gebeld heeft zogenaamd een alternatief aangeboden een Z3 terwijl ik een Z5 heb!!??? :? WTF dit kan toch niet waar zijn!!

Mensen trap er niet in neem een verzekering bij een andere partij dan die van KPN ben je goedkoper uit en behoud je je eigen toestel. (ff google leert dat ik jaarlijks 60euro premie en 40euro eigen risico uitspaar en zelf leentoestellen behoren tot de opties!! joehoe)

Als alternatief heb ik aangeboden om mijn eigen telefoon door hun te laten repareren.Je eigen telefoon ter reparatie indienen dat doet KPN dus niet meer, ze nemen je telefoon gewoon niet aan,

Ik vind dit ongehoord en zo slecht geregeld dat ik definitief alle producten van KPN gaat vervangen. Elke provider heeft iets maar dit is te bizar en bizar hoe ik voor premium service er zelf achteraan moet jagen.

@Joran
Ik zou er geen tijd meer aanbesteden dit kun je de "vaste klanten" niet aandoen.
@Joran

Net een belletje gehad en het is opgelost door Joran.
Joran nogmaals bedankt voor je hulp. (kijk deze service was ik gewend, dit is de reden waarom ik altijd trouw ben gebleven)
Ben trouwens nog wel ontevreden over de nieuwe voorwaarden en ga hier zeker wel wat aan doen.
Reputatie 6
Badge +16
@KAIO: Heel goed om dat te lezen! Dit was overigens helemaal te danken aan de collega's van de claimdesk. Tot welke oplossing zijn jullie precies gekomen?
@Joran

Ik heb dezelfde telefoon aangeboden gekregen die ik heb nl. xperia z5 wit, dus daar ging ik mee akkoord.
Inmiddels het vervangende toestel in gebruik genomen.
Het betreft een refurbished toestel maar cosmetisch is hij nieuw dus hier niks op aan te merken. De z5 heeft een paar beruchte puntjes dus gebruik moet uitwijzen of "deze" dat heeft,

Tip voor de claimdesk, zorg voor een leentoestel wanneer jullie niet aan de wensen van de "klant" kunnen voldoen. Ok, ik kan zelf voor een tijdelijk toestel zorgen maar daar hoefde ik me niet druk over te maken bij de oude regeling en dat was nou 1 van de redenen dat ik destijds de verzekering heb afgesloten.

Bereikbaarheid is voor mij erg belangrijk omdat mijn gezinssituatie dit van mij vraagt.
Reputatie 6
Badge +16
Die tip is heel waardevol. Ik heb tot nu toe niet vaker gehoord dat een toestel niet op voorraad is. Maar dat zal ongetwijfeld vaker gebeuren en dan moeten we een alternatief kunnen bieden. Mijn excuses voor de manier waarop dit is verlopen. Ik ben blij dat het nu is opgelost en ik koppel jouw suggestie terug!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)