Beantwoord

Aankoop Factuur

• 2 maart 2012
  • 6 reacties
  • 10004 keer bekeken

Goedendag,

Is het mogelijke om een kopie van een aankoop factuur te krijgen van een Iphone die bij KPN vandaan komt, deze heb ik nodig ivm garantie van het toestel.

icon

Beste antwoord door ariep6 16 maart 2012, 19:45

Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar aan de ander kant.

Als een Iphone binnen een jaar defect raakt zou het volgens mij gewoon fabrieks garantie moeten zijn, en dan zou het niet moeten uitmaken of deze is doorverkocht aan een ander.

Binnen dit jaar (of 2jaar) zou je gewoon je Iphone moeten kunnen inleveren voor een reparatie, en als dan word ondervonden dat het een product fout is, dit gewoon zonder bon zou moeten worden gerepareerd of worden vervangen. Ze kunnen natuurlijk zien aan Imei of Serienummer hoe oud en wanneer deze is geactiveerd.

Gelukkig is mijn probleem inmiddels opgelost 😃 volgende week krijg ik een nieuw toestel terug onder garantie

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste ariep6,

Uit uw vraag kan ik helaas niet opmaken vanuit welk aanleveringspunt de i-phone geleverd is.

U kunt de klantenservice bellen op 1200 via uw mobiel. Als u uw klantnummer noemt wanneer u contact opneemt kunnen zij u behulpzaam zijn betreffende uw vraag.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Hoi Cornelis,

Het probleem is eigenlijk dat ik de telefoon heb overgenomen van iemand die hem bij een KPN abonnement heeft gekregen/gekocht.

Deze kon niet overweg met de Iphone dus heeft die een ander toestel gekocht en deze aan mij verkocht.

Nu heeft het toestel een storing (home knop) en voor garantie afhandeling heb ik neem ik aan een aankoop bon nodig.

Het toestel ligt nu voor reparatie bij E-repair.

Met vriendelijke groet,

Arie

Reputatie 7
Badge +3
Hi ariep6,

U zult in dit geval contact moeten opnemen met de persoon die het orginele abonnement heeft/had met KPN.

Bij deze persoon zullen de bon en overige gegevens aanwezig moeten zijn en alleen met de bon en gegevens is er verhaal op garantie mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Hoi Cornelis,

Contact opnemen met de vorige eigenaar zal niet lukken.

Jullie kunnen toch ook via Imei nummer kijken en aan de hand daarvan een kopie van de bon kunnen sturen zonder persoons gegevens ?

Of een mail sturen naar e-repair dat dit toestel daadwerkelijk nog in de garantie zat/zit ?

Eventueel contact opnemen met de vorige eigenaar of dit wel allemaal klopt en/of deze niet gestolen is.

Met vriendelijke groet,

Arie

Reputatie 7
Badge +8
ik snap je dilemma, maar daar kan kpn echt niet aan beginnen. de factuur behoort juridisch toe aan de koper & verkoper, jij hebt dus een overeenkomst met de vorige eigenaar. dus zelfs met een factuur hoeft de garantie nog niet voor jou te gelden. 

http://www.consumentenzaken.info/pagina3.html

Aan de ene kant begrijp ik het wel, maar aan de ander kant.

Als een Iphone binnen een jaar defect raakt zou het volgens mij gewoon fabrieks garantie moeten zijn, en dan zou het niet moeten uitmaken of deze is doorverkocht aan een ander.

Binnen dit jaar (of 2jaar) zou je gewoon je Iphone moeten kunnen inleveren voor een reparatie, en als dan word ondervonden dat het een product fout is, dit gewoon zonder bon zou moeten worden gerepareerd of worden vervangen. Ze kunnen natuurlijk zien aan Imei of Serienummer hoe oud en wanneer deze is geactiveerd.

Gelukkig is mijn probleem inmiddels opgelost 😃 volgende week krijg ik een nieuw toestel terug onder garantie

Reageer