Beantwoord

Afhandeling claim (mobiel toestel)

  • 16 February 2020
  • 1 reactie
  • 133 keer bekeken

Omdat jullie reviews weren op jullie gewone site stel ik jullie (KPN) bij deze op de hoogte van mijn review die bij diverse review sites geplaatst is:

 

Scherm verzekering van KPN is oplichterij. 

Diverse jaren betaalde ik de kosten van hun scherm verzekering (bij elkaar 332,88 euro). Toen ik eenmaal beroep op de verzekering wilde doen  verplichten ze mij 120 euro bij te betalen! Eenmaal gedaan, namen ze mijn gehele toestel in, en kreeg ik een (volgens hen) 'nieuw' toestel. Het toestel bleek een gerepareerde 2e of 3e hands iPhone te zijn die na de eerste minuten al stuk ging. Toen ik dit bij hun klantenservice melden hingen zij tot 2 maal toe op! Na vele pogingen en diverse keren door verbonden te zijn werd er dan toch een vervangend toestel naar mij op gestuurd. Ik was hun achterlijke service zo zat dat ik na ontvangen van het volgende toestel (wat in eerste instantie leek te functioneren) de verzekering stop zetten. 1 week later stopte het scherm van dit nieuw geleverde toestel met werken. KPN weigert nu nog iets voor mij te betekenen omdat ik hun verzekering stop heb gezet.

Had ik maar nooit een scherm verzekering afgesloten bij KPN. Ik ben mijn goed werkende toestel kwijt en ben voor 452,88 euro opgelicht met een kapot vervang toestel. KPN geeft je kennelijk -altijd- gerepareerde vervang toestellen! 

Antwoord van KPN na dit alles: "u kunt altijd nog een nieuw abonnement bij ons afsluiten met een nieuw toestel op afbetaling".  

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 19 February 2020, 11:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Hallo Spaargaren, welkom op het forum. Ik begrijp uit je verhaal dat er wat dingen niet zo vloeiend zijn verlopen rondom je toestelverzekering. Wat betreft bijbetaling, dit klopt. Dat is het eigen risico, wat ook duidelijk op de website en in de voorwaarden van je verzekering vermeld wordt. Hoeveel eigen risico je betaalt hangt af van de waarde van je toestel (zie de tabel op de pagina).

Het vervangen van je toestel is verder ook zoals de verzekering werkt, en in de voorwaarden staat  Je krijgt bij een geaccepteerde claim een nieuw, of gereviseerd toestel terug. Dit doen we juist zodat je ook de volgende dag weer een telefoon hebt. Een gereviseerd toestel is een gebruikt toestel dat is teruggebracht naar een zo-goed-als-nieuw standaard waarbij ook alleen gebruik wordt gemaakt van originele onderdelen van de fabrikant als er dingen vervangen zijn. Daarna wordt het uitgebreid geïnspecteerd, getest, teruggezet naar fabrieksinstellingen en de laatste versie van het besturingssysteem. En, in jouw geval gelukkig niet van toepassing, als hetzelfde model niet meer leverbaar is, dan krijg je een ander toestel dat met dezelfde kenmerken en functionaliteit.

 

Dat over hoe de toestelverzekering werkt. En tot aan het ontvangen van de eerste iPhone is dat ook bij jou gelopen zoals het hoort. Helaas ging het vervangende exemplaar bij jou dus stuk. In dat geval kun je opnieuw aankloppen bij de Claimsdesk om dat te laten verhelpen. Je hebt namelijk minimaal drie maanden garantie op het vervangende toestel (of langer als de garantie van je oorspronkelijke toestel langer is). Zie de veelgestelde vragen op de site voor meer informatie daarover.

Heb je dat ook gedaan? Of heb je eerst contact gehad met de reguliere klantenservice? Die kunnen namelijk niet helpen in zo'n geval. Ze horen je dan ook direct door te verwijzen naar de Claimsdesk. Als dat niet, of niet voldoende gedaan is, mijn excuses. 

 

Ik ga, gezien je daarna opnieuw een vervangend exemplaar hebt gekregen, er van uit dat je uiteindelijk bij de Claimsdesk bent uitgekomen. Ook op dit vervangende toestel heb je weer garantie, of je verzekering nog actief is of niet. Ik raad je dan ook aan om weer contact op te nemen met de Claimsdesk op 0800 - 6565010.