Vraag

Ander toestel terug na reparatie

  • 20 August 2020
  • 5 reacties
  • 240 keer bekeken

Op 31dec heeft mijn dochter refurbished iphone x gekocht,Helaas moest hij in mei opgestuurd worden voor reparatie bij Teleplan.Camera stelde niet scherp en had vreemde licht inval.Na 3weken toestel terug en het leek niet heel veel beter geworden.Totdat mijn dochter een paar weken later zegt:mijn scherm zit los.Dit was dus na de "reparatie" van de telefoon.Telefoon had in de periode dat hij terug was meerdere kuren gekregen.Ook de accu liep snel leeg en de telefoon liep soms totaal vast.Dus weer naar de winkel en werd weer opgestuurd op 13 juli.Ze heeft lang moeten wachten voordat het toestel weer terug was.Nu komt het. Telefoon werd geleverd in een geseald doosje dus daar dachten we al...huh een ander toestel? Hebben ze ons niet gevraagd/laten weten.En ja hoor na controle van het imei-nummer bleek het inderdaad een ander toestel te zijn. Maar ook zonder nummer was dat duidelijk te zien.Het toestel wat we nu binnen gekregen hadden was in aanzienlijk slechtere staat als de gene die we hadden opgestuurd. Krassen op de zijkant van de behuizing,geen originele achterkant,batterijcapaciteit van 85%.laad super sloom op en is vlug leeg . Het ingeleverde toestel van mijn dochter was in nieuwstaat zonder krassen en met een batterij capaciteit van 97%. Waar is mijn dochters Iphone? Heb nu al zovaak contact met jullie gehad.Ben gelijk gaan bellen toen het toestel weer thuis was op 7 aug.Ja u word terug gebeld..Nope gebeurd niet.Pas nadat ik alweeeeeeeer naar de winkel ben geweest en dat daar de aardige medewerkster nog eens voor me gebeld heeft kreeg ik savonds eindelijk een telefoontje van Jeroen.Maar ja nog steeds geen antwoord op mijn vraag.Ik ga het verder voor u uitzoeken.Intussen is het alweer bijna vrijdag en ik wacht nog!!!!!Mijn geduld begint aardig op te raken.Ze kunnen bij Teleplan toch niet zonder overleg zomaar een slechter toestel terug sturen? En waarom kan Kpn niet eerder contact met mij opnemen? Zeer gefrustreerd raak ik ervan. Ik wil gewoon een oplossing op korte termijn graag en antwoorden!!!

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jepke1979, welkom hier. 

Ik kan mij de frustratie goed voorstellen. Waarom gebeurt dit? Dit zou dus uitgezocht worden, maar er is nog geen duidelijkheid. Ik wil graag eens kijken of ik die kan verschaffen. Ik heb daarvoor nog een aantal gegeven nodig. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, naam van de contractant, mobiele nummer en mocht je die hebben reparatienummer of wat dan ook. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

Hoi @Jepke1979, welkom hier. 

Ik kan mij de frustratie goed voorstellen. Waarom gebeurt dit? Dit zou dus uitgezocht worden, maar er is nog geen duidelijkheid. Ik wil graag eens kijken of ik die kan verschaffen. Ik heb daarvoor nog een aantal gegeven nodig. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, naam van de contractant, mobiele nummer en mocht je die hebben reparatienummer of wat dan ook. Hoor ik graag van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee. 

 

Hoi Bart,

Ik heb mijn gegevens aangevuld.Kun je me even laten weten of dit zo in orde is?

 

Reputatie 7
Badge +20

Ja, dat zijn voldoende gegevens. Ik heb nu intern navraag gedaan naar hoe het precies zit. Zodra ik daar wat van hoor, dan hoor je dat van mij. Hopelijk snel duidelijkheid.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb een reactie ontvangen. Mijn collega's zijn er direct mee aan de slag gegaan. Nu is het zo dat bij Apple wel eens geswapt wordt. Dat is een normaal proces bij reparaties van Apple. Alleen dan moet dat wel altijd voor een toestel in dezelfde conditie. Dat is in jullie geval niet gebeurd. Had niet zo moeten zijn, excuses daarvoor. Als je nu het huidige toestel weer opstuurt via de winkel, dan gaat Teleplan regelen dat een goed toestel jullie kant op komt. Je wordt of bent hier ook al over gebeld. 

Ik heb een reactie ontvangen. Mijn collega's zijn er direct mee aan de slag gegaan. Nu is het zo dat bij Apple wel eens geswapt wordt. Dat is een normaal proces bij reparaties van Apple. Alleen dan moet dat wel altijd voor een toestel in dezelfde conditie. Dat is in jullie geval niet gebeurd. Had niet zo moeten zijn, excuses daarvoor. Als je nu het huidige toestel weer opstuurt via de winkel, dan gaat Teleplan regelen dat een goed toestel jullie kant op komt. Je wordt of bent hier ook al over gebeld. 

Dankje voor je reactie.Ik heb inderdaad vorige week telefoon gehad over dit bericht.Dit was nadat ik net de telefoon had ingeleverd bij de kpn winkel daar werd goed geluisterd en serieus omgegaan met mijn klacht..De vrouw die me belde was zeer vriendelijk en heb met haar afgesproken iets te laten weten als ik het '’nieuwe" toestel ontvangen had.Hoop alleen dat dit geen 4 weken gaat duren want dat is,als er geen reparatie nodig is naar mijn menig onzinnig