Beantwoord

BCC adressen zichtbaar in de webversie van KPNwebmail

  • 17 December 2019
  • 13 reacties
  • 411 keer bekeken

Beste, sinds de nieuwe webmailversie kan ik in Webmail op telefoon of computer de namen en emailadressen lezen die de afzender onder BCC (blind kopie genoemd door KPN) heeft genoteerd. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. Hopelijk kunt u wat met deze melding want ik verzend nu via de webversie van KPNmail géén mails meer onder BCC. Groet

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 18 December 2019, 10:45

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dat is inderdaad juist niét de bedoeling:grimacing: Goed dat je dit hier aankaart!

Zou je mij kunnen voorzien van screenshots waarop we even met je mee kunnen kijken? Dan stuur ik ze door naar de beheerders van de webmail!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @havasche, ik heb geen reactie van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het probleem niet weer voor is gekomen. Zo nee, dan hoor ik het graag!

Nee, het probleem komt nog steeds voor.

Is dat wel een goed idee Maja om een screenshot te sturen? Het is nu net de bedoeling dat niet iedereen de namen ziet en wat doe ik als ik de screenshot stuur: de namen aan het hele forum bekend maken!

Als ik jullie kan helpen wil ik dat doen natuurlijk, maar alleen als ik zeker weet dat jij de enige bent (en je team) die het probleem daarmee kunnen oplossen.

Reputatie 7

Poets die namen dan weg tot aan het @tje met bijvoorbeeld paint.

Ik heb vanuit mijn zakelijk account zelf ook een mailtje gestuurd naar mijn @planet.nl adres met een BCC naar mijn gmail.com adres maar ik kan die gmail.com (BCC) niet zien in webmail. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat jij ziet.

Reputatie 7
Badge +21

Ik ben ook zeer benieuwd. Ik heb ook wat mailtjes met webmail heen en weer gestuurd tussen twee KPN mailboxen en Gmail en de enige partij die de BCC (Blinde kopie) kan zien is de afzender, alle andere partijen zien alleen de adressen bij Aan en Van. Het lukt mij niet om het genoemde verschijnsel te produceren.

 

Hier komen twee screenshots met weggekalkte namen.

Een van de twee geeft al meteen de eerste BCC namen weer; het tweede geeft alle 18 namen weer als ik de melding in het groen aanklik.

Voor alle duidelijkheid: als de mail bekijk in de KPN-

webversie; als ik de mail bekijk in Outlook, zijn er geen namen te zien.

 

Hier zijn ze. Groet

Reputatie 7

Ik heb het niet kunnen reproduceren, maar dit is niet best.

Mail adressen in de BCC mogen natuurlijk nooit zichtbaar gemaakt worden.

Reputatie 7
Badge +17

Hier komen twee screenshots met weggekalkte namen.

Een van de twee geeft al meteen de eerste BCC namen weer; het tweede geeft alle 18 namen weer als ik de melding in het groen aanklik.

Voor alle duidelijkheid: als de mail bekijk in de KPN-

webversie; als ik de mail bekijk in Outlook, zijn er geen namen te zien.

 

Hier zijn ze. Groet

Bedankt voor de moeite om een bewerkte screenshot te sturen. Het fenomeen is ons niet bekend. 
Met de screenshot kom ik er niet helemaal uit. Het lijkt er gewoon op dat de mailadressen achter ‘blinde kopie’ alleen zichtbaar zijn voor jou. Zodra iemand van die adressen het mailtje ontvangt kunnen zij dit niet zien, of is dit niet zo? Heb je meerdere e-mail adressen?

Zou je eens een test mail willen sturen naar mij? Ik stuur je een privé bericht met mijn e-mailadres. 
Onderwerp: Test 1
BCC: 1-2 e-mailadressen van jezelf en mijn e-mailadres.
Ik ben benieuwd of ik jou e-mailadressen ook kan zien. 

Reputatie 7
Badge +21

Zoals gezegd blijf ik dit topic met belangstelling volgen.

Ik heb nu nogmaals getest, maar dit keer (net zoals bij @havasche) heb ik een mailtje vanuit Gmail naar drie KPN mailboxen gestuurd met alle drie de KPN adressen in de BCC. Iedere ontvanger ziet in webmail de afzender en alleen zichzelf in de Blinde kopie. De overige twee zijn onzichtbaar.

Hetzelfde doet trouwens de email-app op mijn telefoon en tablet. Alleen Outlook op de PC laat alle BCC's onzichtbaar.

Het lukt me dus nog steeds niet om het verschijnsel te reproduceren. Heel apart :thinking: .

Lisa vraagt me een e-mailtje te sturen bij wijze van test. Dat wil ik graag doen, maar heb geen e-mailadres. Of zie ik iets over het hoofd.

Overigens heb ik vanuit mijn gmail-adres mezelf een BCC naar mijn KPN-adres gestuurd. Ook dan wordt mijn KPN-emailadres getoond onder de titel ‘Blinde kopie’.

Kan g-mail de veroorzaker zijn? De voorbeelden die ik eerder gaf met een printscreen komen vanuit twee mailjes van dezelfde afzender die heeft verzonden via Googlemail.

groet

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @havasche 

Lisa zou je een privé bericht sturen. Kijk eens bij Mijn privéberichten , daar staat ws. een bericht op je te wachten.

Dat je als ontvanger alleen jezelf bij de Blinde kopie ziet staan is acceptabel denk ik, maar anderen zou je daar nooit mogen zien. Bij mijn test (zie hierboven) werkt dat dus goed.

*Edit: Of Gmail een rol speelt is een goede vraag, maar dat durf ik niet zomaar te zeggen. Bij mijn test in ieder geval niet.

Reputatie 7
Badge +17

@havasche Ik heb je een privé bericht gestuurd met mijn e-mailadres.
Laten we het testen, als ik de BCC 's kan zien dan gaan we hier een ticket voor aanmaken. Het is dan een individueel probleem, omdat we hier ‘helaas’ (eigenlijk: gelukkig) nog geen signalen over hebben ontvangen van anderen. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @havasche 

Lisa zou je een privé bericht sturen. Kijk eens bij Mijn privéberichten , daar staat ws. een bericht op je te wachten.

Dat je als ontvanger alleen jezelf bij de Blinde kopie ziet staan is acceptabel denk ik, maar anderen zou je daar nooit mogen zien. Bij mijn test (zie hierboven) werkt dat dus goed.

Bedankt voor deze aanvulling :D

Reageer