Belachelijk bedrag voor 'gelijkwaardig toestel'

• 29 juni 2015
  • 6 reacties
  • 427 keer bekeken

Op woensdag 17 juni heb ik mijn Samsung Note 3 weggebracht voor reparatie. ( ik heb hier een verzekering voor ). Na een week werd ik gebeld door de Hi winkel met de mededeling dat het toestel niet gerepareerd kon worden, en ik naar de winkel toe moest komen voor een waardebon. De Note 3 zelf zit niet meer in het assortiment , vandaar de waardebon voor een ‘gelijkwaardig toestel ‘.

Op vrijdag 26 juni ben ik dus naar de Hi winkel gegaan en kreeg een waardebon toegereikt van € 260 !!!!!!

Hier was ik het duidelijk niet mee eens ( gezien een Note 3 op dit moment nog voor minimaal € 480 te koop is op internet ) . De Hi medewerker vertelde zelf ook dat hij het een schandalig laag bedrag vond en de enige optie een Samsung S5 Mini zou zijn , en dan zelfs nog moest bijbetalen. De Hi medewerker raadde me daarom aan om contact op te nemen met Hi om aan te geven dat € 260 verre van een gelijkwaardig bedrag is.

Op maandag 29 Juni heeft mijn man daarom contact opgenomen met de Hi Klantenservice. Na ruim een half uur aan de telefoon te hebben gezeten, bleef de klantenservice volhouden dat ik hiervoor echt in de winkel zelf moet zijn ( gezien hun contact hebben met teleplan).

Aangezien ik het zat ben om van het kastje naar de muur gestuurd te worden, wil ik dat er voor een passende oplossing gezorgd word .

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hallo , 

Wat een vervelend verhaal! Ik snap erg goed dat je hier niet blij mee bent, dat zou ik zelf ook niet zijn! Heeft de winkel ook duidelijk kunnen krijgen waarom het bedrag lager is dan het bedrag waarvoor je op dit moment een Note 3 kunt aanschaffen? Ik wil heel graag voor je kijken wat ik hierin kan betekenen voor je, want ik vind dit heel vervelend hoe dit is gelopen! Wordt het defect gedekt door je verzekering? Graag ontvang ik een privébericht met hierin je 06-nummer, postcode, huisnummer en je e-mailadres? Mocht je nog nadere informatie beschikbaar hebben, dan hoor ik deze ook graag. Ik zie je bericht graag tegemoet. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen , 

Ik heb nog geen berichtje van je voorbij zien komen. Als je je gegevens nog wilt sturen, dan kan ik ermee aan de slag voor je. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Goedemorgen Cindy,

Bedankt voor je berichten.

Ik ben ondertussen al een paar keer heen en weer geweest naar de Hi Winkel op Zuidplein, en als het goed is moet het nu geregeld zijn. Eerst heb ik een alternatief voorgesteld gekregen( Samsung S5) . Dit hebben zij maandags voorgelegd en ik zou dinsdags gebeld worden , aangezien ze snel reactie hadden verwacht. IOmdat ik nog niks gehoord had, ben ik zelf  afgelopen zaterdag langs geweest en werd mij verteld dat ik moest aangeven welke kleur ik van de Samsung S5 wilde hebben. Dit zou dan weer doorgegeven worden en ik zou zeker maandag ( gisteren dus ) een bericht krijgen. Wederom niks gehoord dus ik ga vanmiddag maar weer eens ( voor hopelijk nu toch echt de laatste keer ) naar de winkel.

Ik zal je berichten over de afloop.

Reputatie 7
Badge +24
Hallo , 

Dank voor je reactie! Fijn dat het inmiddels via de winkel in gang is gezet. Ik had het er met mijn collega Marcia over, zij is ook actief op het forum, en wij hebben dit nog nooit voorbij zien komen. Wij kennen twee varianten, of je krijgt een gelijkwaardig toestel of een waardebon met nagenoeg hetzelfde bedrag waarvan je een ander toestel kunt aanschaffen. Wat rot dat er geen contact is opgenomen zoals afgesproken! Hopelijk heb je vanmiddag duidelijkheid hierover en nog belangrijker, een toestel! Ik zie je bericht heel graag tegemoet, ik hoop dat het allemaal lukt en zo niet dan ga ik je verder proberen te helpen hoor! 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reputatie 7
Badge +24
Goedemorgen! 

Hoe is het gistermiddag verlopen in de winkel? Ik hoop dat je inmiddels in het bezit bent van de S5. Als ik nog iets kan betekenen voor je, laat het me dan vooral weten! 

Met hartelijke groet, 

Cindy 

Hoi Cindy,

Bedankt voor je berichtjes.

Ik heb even gewacht met reageren totdat alle dingen 'geregeld 'zouden zijn .  

Op mijn nieuwe nota zie ik staan dat er € 60,00 (eigen risico) in rekening wordt gebracht voor de nieuwe telefoon. Nu is de totstandkoming van het verkrijgen van de nieuwe telefoon al niet zonder slag of stoot gegaan ( meerdere malen langsgaan bij de HI winkel, bellen met de klantenservice, doorverbonden worden met het reparatiecentrum en uiteindelijk weer teruggestuurd worden naar de HI winkel die ik uiteindelijk 4x van binnen heb mogen ‘bewonderen’). Maar nu krijg ik dus ook nog een eigen risico aan mijn broek van € 60,00 terwijl mij telefonisch is meegedeeld dat dit € 30,00 euro zou zijn.

Dat ik zelf, ondanks een verzekering (welke niet goedkoop is), zoveel moeite heb moeten doen om een gelijkwaardig toestel te ontvangen had ik mij intussen overheen gezet. Alleen dat jullie nu ook nog € 60,00 in rekening durven brengen, daar zakt mijn spreekwoordelijke broek van af. Alleen al het feit dat jullie zelf met iets totaal niet vergelijkbaars komen, er veel tijd in gestoken is door mijzelf om dit recht te krijgen en dat er altijd wordt gewezen naar een andere partij (binnen HI/ KPN) en dan ook nog kosten rekenen stoort mij enorm.

Ik heb HI/KPN altijd als een kwalitatief goede partij gezien waar ik dan ook al een geruime tijd trouw aan ben (en bij een goede oplossing ook hoop te blijven). Maar in zulke gevallen maken jullie het trouwe klanten wel erg makkelijk om toch eens te gaan kijken bij de concurentie. Natuurlijk begrijp ik dat je hier niet persoonlijk voor verantwoordelijk bent, in fact, ik ben juist blij dat je zo open en adequaat reageerde op mijn eerdere bericht. Daarom dat ik deze e-mail aan je richt in de hoop dat je dit tot een goed einde voor beide partijen kunt brengen.

Ik hoor graag van je :)

Reageer