Vraag

Beroofd in Amsterdam; facturen, verzekeringen etc...


Hallo KPN,

Ik heb een aantal vragen, die telefonisch niet of niet goed beantwoord konden worden.

Vandaar mijn weg naar dit forum.

Lang verhaal in het kort ben ik in de nacht dinsdag op woensdag beroofd in Amsterdam van mijn Galaxy Note 3.
Grof straat geweld dus en inmiddels zit ik daarom ook met mijn been in het gips.

Verschrikkelijk ellendig natuurlijk; De komende 4 weken mag ik nergens heen zoals het er nu uit ziet, ik zit sinds vorige week dinsdag binnen met dit stralende weer en was nog geen halve maand buiten contract...
Vandaar mijn vele vraagtekens over mijn verzekering, mijn facturen en welke adressen jullie noud gebruiken.

Nou... heb ik al een tijdje een toestel verzekering icm mijn abonnement en ben dus ook aangeschreven met een waardebon.

En daar beginnen mijn vragen...

  • Vraag 1 is waarom deze waardebon naar de beneden buurvrouw is gestuurd? De toevoeging van het adres ontbreekt op de brief.
  • Vraag 1a is hoe deze compensatie is opgebouwd en waarom ik eigen risico moet betalen? Feitelijk krijg ik dus een kleine bedragje vergoed (nog niet de halve nieuwwaarde) maar moet ik daarna aan KPN terug betalen?
  • Vraag 1b zoals gezegd, zit ik met mijn been in het gips. Maar de waardebon is geldig tot 10 juni. Ik voorzie dus dat ik niet voor het verlopen van de waardebon naar een KPN winkel kan. Als oplossing werdt telefonisch aangegeven dat ik iemand kon machtigen maar als ik nu verleng, mis ik de release van bijvoorbeelde de Galaxy Note 6 in augustus.

Ik heb toen mijn toestel laten blokkeren en heb inmiddels een nieuwe simkaart met mijn eigen nummer (fijn, dank jullie wel!!).

Maar moet ik nou nog betalen voor de deblokkade of de nieuwe simkaart?

  • Vraag 2 is waarom er een brief over naar mijn ouders is gegaan (tweede adres in deze vragen).
  • Graag 2a is welke kosten ik nou in rekening krijg; ik heb de brief niet. Telefonisch werdt me geadviseerd om de factuur af te wachten, maar ik wil graag weten wat er staat te gebeuren en waar ik voor ga betalen.
Nu ben ik dus buiten contract maar ik heb het toestel niet meer.

  • Vraag 3 betaal ik nu dus voor een toestel wat ik niet meer heb tot ik mijn abonnement aanpas of verleng?
  • Vraag 3a als we vraag 3 en 1b naast elkaar leggen betaal ik dus voor een toestel dat ik niet meer heb tenzij ik een simonly af neem in welk geval ik niks meer heb aan de waardebon?
Sorry KPN; ik ben best wel een tevreden klant, maar ik snap t even niet...

Admin: bericht verplaatst naar juiste board


45 reacties

Na een kort telefonisch onderhoud is mij te kennen gegeven dat KPN niks meer voor mij wil doen.
Het aangeboden (refurbished) toestel, heel toevallig precies dezelfde als ik voor mijzelf verzorgd heb, is mijns inzien geen passende oplossing geweest.
Daar heb ik dan ook voor bedankt.

9 maanden na dato ben ik dus niet verder en nog aan het betalen voor een toestel dat ik niet mee heb.
T is toch spijtig.
3 tot 6 weken is inmiddels 3 maanden geworden.
Helaas heb ik nog geen reactie mogen vernemen van de klantenservice.
Doet er iemand (kennelijk niet hier) nog iets met mijn klacht?
Dankjewel Joran; dit topic -is- niet opgelost. Dus het opgelost markeren vond ik erg ongepast...

Helaas ben ik nog niet gebeld door KPN met een reeel aanbod.
Ik neem aan dat de KPN medewerkers alhier verder niets voor mij kunnen doen?

:8 Ik heb wel pagina 9 van meest bezichtigde klachten gehaald in deze categorie.
Welke KPNner wordt mijn nummer 1 voor ik t wordt?
Geachte KPN,

Omdat ik inmiddels wederom 1 maand verder ben (Joran heeft 4-6 weken aangegeven, telefonisch 4 weken)... heb ik mijn eisen bijgesteld met een iets reeelere berekening.

Een SimOnly abonnement, wat gelijkwaardig is: € 20,00. Verschil tenaanzien van mijn abonnement maakt een prijsverschil van € 49,14. Keer de looptijd van mijn abonnemnent inclusief een rente van 2% tentijde van het afsluiten van mijn abonnement... Inclusief vervangend toestel a € 55,= en halvering van de juridische kosten (ik reken ongeveer de helft incl mijn inleg)...
Maakt mijn potentiele claim inmiddels +/- € 2.000,= waard bij schikking.

Omdat mijn geschil kenbaar heb gemaakt bij het 1e telefoon gesprek en mijn geschil inmiddels een half jaar loopt, stel ik KPN hierbij in gebreken.

@Joran: Zou je mijn topic onopgelost willen laten staan? Er is nog steeds geen oplossing, vanuit het forum of een ander KPN kanaal.
Ik vind het inmiddels toch wel erg spannend worden. KPN heeft nog twee dagen om mij te bereiken conform de gestelde doorlooptijd. Mijn enkel gaat redelijk; los van sporten.
Dank voor het medeleven aan degene die mij niet een oplossing hoeven te bieden (werk en prive... enzo). Want ik heb wat PB's en berichten gehad. Waarvoor dank.

In de tussentijd heb ik even snel wat berekeningen gedaan, correct me if I'm wrong...
Ik betaal:
€ 69,14 per maand voor een HS die niet conform WFT is en een verzekering zonder polis (beide in strijd met de wet) met 5 GB data*
€ 30,= is de prijs voor een SimOnly met 5GB pm (mijn contract gaat over de helft aan data, maar ach).
€ 39,14 is het prijsverschil berekend is per maand**

Contract datums (KPN kan mijn contract niet produceren)
25/4/2014 is de ingangsdatum.
25/10/2016 is vandaag.
Aantal getelde dagen is 900 (must be a magic number) aka 30 maanden exact.

... Wat zou betekenen dat ik nog € 1.174,20 van KPN zou krijgen tot op de dag van vandaag
Kosten die ik KPN bespaar: € 650,= en een SGC uitspraak, dat de Hoge Raad volgt.
Ik snap, dat het forum hierin niks kan betekenen, maar post hier mijn eis in een poging mijn geschil te beeindigen.
Ik wil van het gezeur af en ben slachtoffer van KPN nog van het geweldsdelict dat mij aangedaan is.

* Ik heb een verdubbelaar, dus zou 2 Gb max hebben.**
** maar ik ben (gewoonlijks) vrij aardig en nog steeds uit op een oplossing.
Dankje voor de doorverwijzing Joran, maar ik wacht nog even het aanbod van de 2 weken termijn af; KPN als klantgericht bedrijf en ik als niet geheel onnozele afnemer zouden er toch wel uit moeten komen?
De besparing die ik KPN aanbied mag opgenomen worden in een schikking met KPN; doet u mij maar een reeel aanbod. Daar teken ik misschien een non disclosure agreement voor en zoek ik geen collectief of jurist voor.

Het is me duidelijk dat het dit forum ontbreekt aan de middelen of de wil de kwestie met me op te lossen. Daar ben ik volgaarne publiekelijk transparant over tot de kwestie is opgelost.
In de tussentijd zitten we met elkaar opgescheept. Dat hep KPN aan zichzelf te danken.
De gemiddelde KPN klant had misschien gedreigd of was persoonlijk langs gekomen maar jij kan d'r ook niks aan doen.

Zonder een zakelijke overeenkomst (contract) of een polis (verzekering) gaat KPN zowiezo nat. Daarvoor hoef ik me ook niet aan te sluiten bij consumentenclaim of naar de SGC te gaan.
Dank je voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +27
Dag Jacques, jammer om te lezen dat je er niet uit bent gekomen met de klachtenafdeling. Ik heb geen mogelijkheid iets aan deze uitspraak te veranderen. Als je je niet kunt vinden in deze oplossing adviseer ik je een klacht in te dienen via de Geschillencommissie.
Het is inmiddels 6 maanden en 10 dagen sinds ik beroofd ben.
En nog steeds is er geen reeele oplossing geboden.
En ik ben al even iets langer dan die periode buiten contact.

Wie gaat mij reeel compenseren voor een toestel dat met woeker rente in een all-in prijs is verstrekt en waarvan het contract zoek is?
Wie gaat mij compenseren voor een verzekering waarvan de polis niet geproduceerd kan worden en die (dus ook zoek is)?
Rammelt dit verdorie niet aan alle kanten KPN?
Meneer Blok? Enig commentaar op het adequate handelen van uw medewerkers en is dit hoe u omgaat met uw klanten?
Toch bedank voor je reactie Joran.
Cindy en Marcia hebben mijn probleem tot op heden nog niet op kunnen lossen.
Evenals de telefonische klantenservice en de winkel.

Ik streeft er naar mij netjes te houden en ga uit van uw allerbeste inzet, ook na een half jaar tegen de mindere ervaringen in tot op heden.
@KPN; verras mij. 😃
Dank je Joran, ik ben vanmiddag gebeld.

Het " schikkingsvoorstel" voor een half jaar aan abonnemensgelden en een mogelijk ingenomen Note4 (iets met garantie enzo naast het beledigende aanbod) staat helaas niet in verhouding tot:
  1. De inmiddels half jaar lopende, en doorbetaalde all-in prijs met woekerrente die ik al een half jaar doorbetaal zonder passende alternatief (ik rot niet op en ga nog even niet opnieuw in binding, dank u).
  2. De 2 jaar betaalde toestel verzekering (die zou uitkeren, maar ook dat is inmiddels teniet gedaan door je collegae).
  3. Het feit dat KPN mijn contract niet kan produceren.
  4. Het feit dat ik een verzekering zonder polis heb.
Ik heb dus ook niet kunnen schikken en ben geen stap verder.
Mevrouw zou mij door escaleren met een doorlooptijd van 2 weken.

Kennelijk heeft uw directie, inclusief Dhr Blok, geen idee wat er op het forum gebeurt en hoe KPN mij als klant van dienst is. Dit handelen is in schending met de KPN code of conduct; simplicity, personal appraoch en trust.

Ik wordt kennelijk geschaard onder de consumentenclaim klachten, terwijl ik daar geen deel aan neem en hoop u en mijzelf 250 a 500 euro inleg te besparen door geen SGC klacht te beleggen tot op heden.
Ja, mijn leed is deels in waarde uit te drukken is en had simpel op kunnen worden. Zes mnd geleden.

Inmiddels is er niet alleen meer sprake van crediet verstrekking en woekerrentes, maar uitbuiting, vertragingstactieken, zand in de ogen strooien en waarschijnlijk afschuiven.
Dat vindt ik jammer; de diensten op zich ben/was ik tevreden mee.
Het is de dienstverlening, als het er op aan komt, waar het aan schort.

Als altijd netjes betalende langlopende trouwe klant, wens ik niet meer gecontact te worden door iemand zonder beslissingsbevoegdheid.

Helaas voegt het contact tot op heden, mijnsinziens, helemaal niks toe.
Reputatie 7
Badge +27
Dag jacques, de doorlooptijd van de klachtenafdeling is 4-6 weken. Ik verwacht dat jouw klacht elk moment in behandeling wordt genomen.
Hallo KPN,

Het is een tijdje geleden dat mijn klacht is uitgezet.
Mag ik weten wanneer ik een oplossing mag genieten?

Mailen naar eelco.blok@kpn.nl (of een poging een paar alternatieven aan te schrijven) lijkt me niet elegent of wenselijk. Voor u, noch mij, maar ik hoor weinig nette, reeele alternatieven.
Na een half jaartje een betalingen verstrekken voor een overeenkomst die niet bestaat en de service die ik geniet, heb ik er inmiddels wat moeite mee.

Wanneer hoor ik eens wat en wanneer wordt ik gebeld?
Publiekelijk kan ik nog even door gaan, maar dat lijkt me voor niemand... prettig.
Na stille contemplatie, geloof ik dat....
- Mijn contract zoek is (en de onderdelen die bij mijn contractuele overeenkomst horen, inclusief de algemene voorwaarden).
- Mijn verzekering geen polis heeft
- De waardebon, die staat voor het uitkering van mijn verzekering (waardebon is alleen te verzilveren bij KPN voor een los product) inmiddels ongeldig verklaard is
De waardebon is niet naar mijn adres verstuurd, werdt ongeacht cijfer gekras en ontbreken van gegevens, toch rechtsgeldig bevonden door KPN... ookal blijft feitelijke en financiele onderbouwing van de waardebon nog steeds uit (ookal is deze vanaf het begin betwist).
- het factureren van het eigen risico (onderdeel van de AV en wellicht geboekt onder de noemer "vervangend toestel" welk ik niet heb genoten) juist is.
- Wat twijfel of ik wel/niet tijdig een geschil heb aangekaart (callcenter logging blijkt niet sluitend).
- Het feit is, dat ik tot op heden nog steeds voor een toestel betaal dat ik niet meer heb.
- Het gebrek aan alternatieven om niet te veel door te betalen voor mijn huidig abonnement, los van me 1 of 2 jaar opnieuw binden aan een SimOnly,
- Er geen reeele termijn gesteld wordt, want ik ben hard op weg naar een half jaar met mijn geschil, KPN.

De volgende zaken zijn mij toegezegd:
- Mijn verzekering zou met terugwerkende kracht, per uitkeren, beeindigd worden a 99,= in mindering op komende facturen. Ik zou nog bevestiging krijgen via de mail.
- Ik zou nog gecontact worden (kan lang duren)


De volgende mogelijkheden ontbreken nog:
- Een directe jurist/natuurlijk persoon om aan te schrijven (hier heb ik om verzocht).
- Verdere callback; heeft KPN dan toch al mijn gegevens? Heeft Cindy mij niet al gebeld?
- het SMART managen van mijn verwachtingen; wat is een paar weken?
Getuige het aanschrijf adres van de waardebon, waar een cijfer op gekrast is (en die in stijd lijkt met de wet) plus dat de algemene voorwaarden en het contract dat op zich liet wachten (zonder helderheid), plus ik een verzekering zonder polis blijk te hebben... en dat ik inmiddels 4 maanden en geen stap verder ben zonder uitzicht op soelaas en antwoord op enkele vragen... naast dat het een all-in abonnement is, terwijl ik me niet aan heb gemeld bij consumentenclaim..... (naast dat mijn waardebon inmiddels ongeldig lijkt verklaart)

... lijkt mij dit een bijzonder verstandige keuze voor dit geschil inmiddels.
Dank je wel.

Graag geniet ik op de korte termijn nog even de kans mijn onbeantwoordde vragen samen te vatten, al is het maar voor de community.

Ik zal me beraden; kennelijk is 4 a 5 maanden plus het wachten op een reactie van mijn escalatie een reële termijn. Want wat is een paar weken?
Dat ze het druk hebben, heb ik er persoonlijk alle begrip voor, maar is feitelijk niet mijn probleem.
Want ik lees een zwaktebod, terwijl ik meen niet zo irreëel te zijn geweest.
Na enkele maanden heb ik mijn opinie toch wat bij moeten stellen en dat is jammer (en onnodig).

Ik heb geen andere (nieuwe) vragen.
Ik zou het graag ontopic houden en terugvallen op de vragen die ik al heb gesteld en die nog open staan.
Dat zijn er nogal wat.
Maar ik ben even het overzicht kwijt.
En d'r wat klaar mee (excuses, zal vast voor jou ook zo zijn).
Reputatie 7
Badge +27
Hoi @Jacques335,

Ik kan geen ander antwoord geven dan ik al gedaan heb op de vragen die je stelt. Wij komen er op deze manier niet uit en daarom heb ik een klacht voor je ingediend bij onze klachtenafdeling. Zij zullen contact met je opnemen en een reactie op je klacht geven. Ik kan verder helaas niets meer voor je betekenen. Het kan wel een paar weken duren, daar zij het op dit moment erg druk hebben. Hopelijk kom je er met mijn collega's verder uit. Als je vragen hebt over andere zaken, dan mag je natuurlijk altijd je vraag op het forum stellen!
Uit zakelijk oogpunt vindt ik het ook wel wat gemakkelijk om mijn waardebon a +/- E 250,= terug te trekken.
Mijn inleg voor een geschil is E 50,= en de kosten voor KPN beginnen bij E 250,= indien ik mijn geschil verlies.

... ik wacht onderbouwing af.
Wat gaat u, of uw organisatie doen, los van mij duiden dat ik me maar 1 of 2 jaar opnieuw moet binden met SimOnly, of op moet rotten of mijn geschil maar dien te beleggen bij de SGC/Jurist??
Want dat is wat ik er inhoudelijk uit op maak...
Reken ik "spelen met een onjuiste/foutieve/niet rechtsgeldige" waardebon even niet mee...
Want het is makkelijk in de emotie te schieten en me dus kwetsbaar op te stellen (dus een Ban te genieten wat zakelijk gezien vast ook goed uit komt, waardoor dit argument eenzeidig in de kiem wordt gesmoord)?

Zullen we het waardebon punt, maar even parkeren Marcia?
Ik snap dat jij niks meer voor mij kunt doen mbt de geldigheid en mijn ietwat juridische argumenten.
Onderbouw maar eens hoe de waarde zit; ik zit al maanden in spanning...
Mijn standpunt is dat mij onrecht wordt aangedaan.
Hoe zit het qua bedragen? Kun je me uitleggen hoe ik me vergis?

... maar ik ben vast subjectief en sta open voor een andere oplossing van mijn geschil mits schappelijk (en inmiddels genereus)?
Marcia_ schreef:

Je bent niet gevrijwaard van je betalingsverplichting op het moment dat je contractvrij bent. Je betaalt in ieder geval tot de minimumduur van je contract. Daarna staat het je vrij om te verlengen, zodat je minder kunt gaan betalen.


Excuseer, ik maak slechts iets op uit een citaat van uw algemene voorwaarden.
Ik interpreteer wat er letterlijk staat en verwar dus waarschijnlijk de letter van de overeenkomst met de geest daarvan?
Marcia_ schreef:

Ik heb eerder geprobeerd uit te leggen hoe het met de kosten van je toestel zit. Ik ben hierin volgens mij niet duidelijk genoeg geweest.


Ik heb om financiele onderbouwing gevraagd. Dat blijft uit.
Ik heb aangedragen dat het niet net zo is als met een auto. Mijn auto is afbetaalt.
Laten we praten over bedragen; deze vraag blijft onbeantwoord.
Ik zie uit naar feitelijke onderbouwing; ik haal onpartijdige bronnen aan. Dit wordt een "wij van WC eend" argument, of niet?
Marcia_ schreef:

Je hebt van ons een waardebon gekregen om een ander toestel te kunnen aanschaffen. Daarom betaal je nog steeds voor een abonnement mét toestel. Het is weliswaar niet het toestel wat je heb gekocht bij het aangaan van het abonnement, maar het kan wel een gelijkwaardige vervanger zijn. Even los van wat je met de waardebon doet (bijvoorbeeld niet uitgeven of een veel goedkoper toestel aanschaffen).


Ik heb helemaal niks gekregen.
Mijn verzekering, zonder polis kennelijk, heeft uitgekeerd en dat kost mij meer dan het mij oplevert.
Dat risico accepteerde ik bij het aangaan van de overeenkomst, ware het niet dat ik constateer dat een en ander gewoon niet deugt. Dat is nog steeds niet weerlegd!
Hierover is en blijft na 3 a 4 maanden nog steeds een geschil. Feitelijke onderbouwing blijft uit!
Ik heb legio argument geduid. Antwoord blijft helaas uit (en dat ligt niet aan mij helaas).
Marcia_ schreef:

De reden dat ik om een adres vroeg, is omdat we namelijk geen klachten meer per post ontvangen. Ik ben benieuwd welk adres je is verteld.


Mij is geen adres vermeld. Ik ben bang dat een "standaard" notitie is gebezigd.
Op verzoek email ik graag. Het liefst direct met 1 persoon en niet een afdeling.
Kun je me daarmee van dienst zijn?
Marcia_ schreef:

Cindy had eerder al aangeboden een klacht voor je in te dienen, dat kan ik nog steeds voor je doen. Wat er telefonisch besproken is, dat weet alleen jij en de betreffende medewerker. Er is een korte notitie gemaakt dat er een adres gegeven zou zijn om een klacht in te dienen.


Excuseer; als de notities van een KPN medewerker worden aangehaald, heb ik graag een weerwoord; de notitie blijkt niet volledig.
Ik ben blij dat je met me eens bent dat deze niet volledig of juist blijken.
Dat is spijtig, daarmee is dat argument van tafel.
Toch lijkt het me, voor mijn inzicht en casus, zinvol inzicht te krijgen in de notities van mijn klant dossier.
Kan ik die opvragen via de email of mag ik daar een post adres voor?

Inmiddels is mij ook helder dat KPN mijn contract niet kan produceren; ik heb hier een email over gehad en daarmee bestaat deze niet? Waar betaal ik dan voor of heb ik al die tijd voor betaalt?
Als je notites van de winkel kunt zien en van de klantenservice is ook dit je vast niet ontgaan.

Leg dit mij, als leek, even uit als je wilt Marcia;
Ik heb een contractuele overeenkomst die KPN mij desgevraagd niet toe kan sturen.
Ik heb een verzekering zonder polis nummer en zonder onderbouwing van de uitgekeerde waarde, die juridisch van geen kant lijkt te kloppen, mijnsinzien.
Ik blijf hiermee zonder tekst, uitleg en onderbouwing van een paar operationele vragen die ik stel.


Hier tel ik bij op dat er nog een casus bij V&D (is vroom en dreesman niet failliet?) open staat. Deze casus is kennelijk bedoeld voor de interne doeleinden van KPN... en niet om mij van dienst te zijn?

Inmiddels is mijn waardebon, in jou absentie, ongeldig verklaart??
De verleiding is groots hier naar over te doen, maar ik vindt dat je professioneel gezien vrij goed je best doet. Toch heb ik wat inhoudelijke punten, waarin ik graag professionele ondersteuning geniet.

De rechtsgeldigheid van de waardebon heb ik overigens vanaf dag 1 in twijfel getrokken en mijn argument is nog steeds niet weerlegd. Wil je daar wel even op in gaan. Lijkt me een kleine moeite.

Kennelijk is ad-minimum 4 maanden een reeele termijn voor KPN; ik ben nog in afwachting op de vraag wat voor mijn casus een reeele termijn is....
Marcia_ schreef:

De verdere inhoud van die gesprekken zijn niet op te vragen.


Net zoals Prive Berichten die ik naar je heb verzonden voor er een update plaats vond, voor ze verloren gaan?
Graag wil ik je duiden dat deze, inclusief de uitspraken online, rechtsgeldig zijn.
Er is een reden waarom ik niet meer via PB benadert wens te worden. Mijn vertrouwen in KPN is toch wel wat geschaad. Het mag publiekelijk.

Liefs van uw KPN forum topper Jacques335 :$
Ik zie uit naar de antwoorden waar ik dit bericht om vroeg (en misschien antwoorden waar ik eerder al om vroeg).
Reputatie 7
Badge +27
Je bent niet gevrijwaard van je betalingsverplichting op het moment dat je contractvrij bent. Je betaalt in ieder geval tot de minimumduur van je contract. Daarna staat het je vrij om te verlengen, zodat je minder kunt gaan betalen.

Ik heb eerder geprobeerd uit te leggen hoe het met de kosten van je toestel zit. Ik ben hierin volgens mij niet duidelijk genoeg geweest. Je hebt van ons een waardebon gekregen om een ander toestel te kunnen aanschaffen. Daarom betaal je nog steeds voor een abonnement mét toestel. Het is weliswaar niet het toestel wat je heb gekocht bij het aangaan van het abonnement, maar het kan wel een gelijkwaardige vervanger zijn. Even los van wat je met de waardebon doet (bijvoorbeeld niet uitgeven of een veel goedkoper toestel aanschaffen).

De reden dat ik om een adres vroeg, is omdat we namelijk geen klachten meer per post ontvangen. Ik ben benieuwd welk adres je is verteld. Cindy had eerder al aangeboden een klacht voor je in te dienen, dat kan ik nog steeds voor je doen. Wat er telefonisch besproken is, dat weet alleen jij en de betreffende medewerker. Er is een korte notitie gemaakt dat er een adres gegeven zou zijn om een klacht in te dienen. De verdere inhoud van die gesprekken zijn niet op te vragen.
Marcia_ schreef:

Ja, het betreft een All-in-prijs


Dank je. Deze duidelijkheid wacht ik al even op.

Marcia_ schreef:

De verzekering wordt hierbij niet meegerekend,


Inmiddels heb ik deze via de winkel, inderdaad, met terugwerkende kracht kunnen laten beeindigen.
Dit is mij proactief noch reactief aangeboden. Vindt ik niet echt service gericht...
Maar ik had dan ook niet me jou van doen :$

Marcia_ schreef:

Het staat je vrij om buiten contract sim only te verlengen.


Ik wacht nog even tot het beslechten van mijn geschil verhandelt is. Technisch was ik best happy met KPN tot het er op aan kwam....
Marcia_ schreef:

Als je de algemene voorwaarden kijk bij punt 2.3.2., zie je onder andere staan: Periodiek verschuldigde bedragen voor het Abonnement en de Aanvullende Diensten blijven echter gedurende de gehele minimumduur van de desbetreffende overeenkomst verschuldigd. Dat betekent dat je blijft betalen voor je abonnement totdat je contractvrij bent.


😃 Betaal ik dan voor zaken terwijl ik dat niet hoef en ben ik gevrijwaard van mijn betalgingsverplichting.
Even het hele citaat: De Contractant is de gebruiksafhankelijke vergoedingen* verschuldigd tot het Abonnement conform lid is geblokkeerd. Periodiek verschuldigde bedragen voor het Abonnement en de Aanvullende Diensten blijven echter gedurende de gehele minimumduur** van de desbetreffende overeenkomst verschuldigd.
* Ik gebruik het toestel niet meer. Ik ben hiervan beroofd zie de aangifte.
** Betekent dit dat ik onderdelen van mijn abonnement niet meer hoef te betalen als ik de minimum duur heb uitgediend?
Ik mis vast een ander punt...

Marcia_ schreef:

Nee, er is inderdaad geen specifieke polis. Ja, de algemene voorwaarden zijn op jou van toepassing.


Okey. Een verzekering zonder polis.
Dus....

Marcia_ schreef:

De waarde van het toestel is gebaseerd op de dagwaarde. Je krijgt dus het bedrag uitgekeerd wat het toestel op dit moment waard is. Als het toestel niet meer te leveren is, dan krijg je een bedrag om een gelijkwaardig toestel aan te schaffen.


De dag en nieuwwaarde is even een dingetje. Als ik een All-In prijs heb, ligt dat wat complex.
Tweakers.net en Bol.com berekenen bijvoorbeeld andere waarden voor de nieuwprijs of dagwaarde. Dat zijn onafhankelijke partijen.
Ik vindt de algemene uitleg, nogmaals, plesant, maar heb graag even een feitelijke en financiele onderbouwing.[/quote]

Marcia_ schreef:

Tot slot zie ik dat er van het eerste gesprek een notitie is gemaakt dat je een klacht wilde indienen en dat daarvoor een adres is gegeven om deze in te dienen. Is dat toen gebeurd? Dat is me nog niet helemaal duidelijk geworden. '


Ik heb helaas geen adres ontvangen.
Door hoe mijn geschil destijds (gesprek 1) is opgetekend twijfel ik even en maak ik misschien alsnog gebruik van deze optie :?
Ik snap dat mijn individuele situatie niet echt representatief over kan komen.
Zeker als we meerekenen dat tussentijds mijn prive conversatie gewoon verdwenen is...
Maar ik hoop dat je me vergeeft als ik de optie even open hou pulbiekelijk dit gesprek te voeren.

Kun je nog even hier vermelden wat er destijds, telefonisch en 1op1 besproken is?
Dat mist de community namelijk en heb ik graag even publiekelijk opgetekend.
Staat er, vanuit mijn kant;
1. Ik heb hierbij een geschil.
2. Een waardebon die een maand geldig is lijkt me in strijd met de wet ivm mijn geschil.
3. Ik kan de waardebon niet verzilveren aangezien ik niet fysiek naar de winkel kan (en staat hierbij opgetekend dat die medewerker niks voor mij kon doen, dus ik maar iemand anders moest machtigen)?

Marcia_ schreef:

Om antwoord te geven op je bonusvraag: de waardebon is inmiddels al een paar weken verlopen. Daar kan ik niets meer aan veranderen. Je kunt daarvoor een klacht indienen bij de geschillencommissie, zoals ik eerder liet weten. Aan de datum van de waardebon kunnen wij op dit moment niets meer doen.


Ik snap dat jij daar niks meer aan kunt doen.
Bij mijn eerste 1op1 telefoon gesprek kon men al niks meer voor mij doen.
Hieruit maak ik op dat de mogelijkheden kanaal gebonden zijn; ik blijf kalm omdat mijn opties nog niet uigeput zijn en dat zie.
Ik heb spijt met de KPN klant die dat niet (meer) ziet en dus echt dreigend zou worden. Woordvoerder zijn van KPN lijkt me niet makkelijk...

Overigens heb je me aangeboden dat ik de waardebon in mocht leveren voor de kosten van mijn eigen risico. Dat heb ik nog in beraard, indien ik de waarde bon nog heb of deze uberhaupt geldig was.
Voor de waarde van de waardebon, snap ik best dat KPN een geschil aandurft overigens.
Daar kijk ik jou, persoonlijk, niet op aan.

Ik wacht nog even de volgende gegevens af:
- Kopie contract.
- Feitelijke onderbouwing hoe de waarde opgebouwd is.

@Marcia; Ik ben blij met de helderheid die er stukje bij beetje komt. Daar heb ik lang op moeten wachten.
Inmiddels ben ik al een paar stappen verder.
Reputatie 7
Badge +27
Goedemorgen @jacques335, hierbij een antwoord op je volgende vragen.

Ja, het betreft een All-in-prijs. Namelijk één bedrag voor bellen, sms'en en internet en een toestel. De verzekering wordt hierbij niet meegerekend, die betaal je apart. Omdat je van ons een waardebon voor een toestel hebt ontvangen, zien wij dit zijnde: er is een vervangend toestel en dus kan het abonnement doorbetaald worden. Het staat je vrij om buiten contract sim only te verlengen. Dan betaal je natuurlijk niet meer voor een toestel.

Als je de algemene voorwaarden kijk bij punt 2.3.2., zie je onder andere staan: Periodiek verschuldigde bedragen voor het Abonnement en de Aanvullende Diensten blijven echter gedurende de gehele minimumduur van de desbetreffende overeenkomst verschuldigd.
Dat betekent dat je blijft betalen voor je abonnement totdat je contractvrij bent. Daarna staat het je vrij om te verlengen naar sim only, zoals ik eerder beschreef.

Nee, er is inderdaad geen specifieke polis. Ja, de algemene voorwaarden zijn op jou van toepassing.

De waarde van het toestel is gebaseerd op de dagwaarde. Je krijgt dus het bedrag uitgekeerd wat het toestel op dit moment waard is. Als het toestel niet meer te leveren is, dan krijg je een bedrag om een gelijkwaardig toestel aan te schaffen. Om dit te verduidelijken een voorbeeld: de Galaxy Note 4 heeft bij ons op dit moment een dagwaarde van €556. De Note 3 zal daar vanzelfsprekend flink onder zitten, omdat het toestel ouder is en minder goede specificaties heeft.

Tot slot zie ik dat er van het eerste gesprek een notitie is gemaakt dat je een klacht wilde indienen en dat daarvoor een adres is gegeven om deze in te dienen. Is dat toen gebeurd? Dat is me nog niet helemaal duidelijk geworden. '

Om antwoord te geven op je bonusvraag: de waardebon is inmiddels al een paar weken verlopen. Daar kan ik niets meer aan veranderen. Je kunt daarvoor een klacht indienen bij de geschillencommissie, zoals ik eerder liet weten. Aan de datum van de waardebon kunnen wij op dit moment niets meer doen.
jacques335 schreef:

- Kopie contract incl ingangsdatum, looptijd, toestel & gegevens.

Komt er dus aan. Thnx! Denk wel even om het juiste post adres ;)

jacques335 schreef:

- Concrete bevestiging (Ja/Nee graag) dit het een All-in prijs betreft.


Jou professsionele mening als (woordvoerder) van KPN vindt ik belangrijk.
Y/N volgaarne. Daar ben ik mee geholpen.

jacques335 schreef:

Mbt verzekering:
- Algemene voorwaarden verzekering
- Polis gegevens


Ik heb dus geen polis? Volgaarne Y/N antwoord.
De algemene voorwaarden die je me via de mail hebt gestuurd zijn op mij en mijn situatie van toepassing. Y/N volstaat.

jacques335 schreef:

Onderbouwing:
- Hoe is de waarde en de restwaarde opgebouwd (geen "net zoals een auto", ik wil over bedragen spreken!)


Het spijt me oprecht dat ik je moet confronteren met deze vraag.
Deze is in mei/juni voorgelegd aan Cindy en in telefoon gesprek nummer 1 voorgelegd, waar ik tevens mijn geschil kenbaar heb moeten maken.
Wil je me het plezier doen hier op in te gaan of mij te escaleren?

jacques335 schreef:

- Het uitkeren van mijn verzekering is niet gebeurt naar het juiste adres.
- De kopie aangifte is niet in KPNs bezit.
- Lees jij dat ook terug en zie je dat mij geen passend alternatief geboden wordt (want ik ga me niet voor 1 of 2 jaar binden tot dit opgelost is!)
- Call 1 naar de klantenservice heb ik een geschil op latenen tekenen. Dat geschil is nog niet beslecht.


Dit zijn vier vragen in een, in mijn laatste argument.

Al met al mis ik het antwoord op nogal wat operationele vragen.
Ik hoor wat je zegt mbt het "in cirkeltjes praten" en dat dat nogal zonde is.
Een simpele ja/nee volstaat daarin en scheelt on beide tijd en energie; volgaarne escaleer ik "voorbij" jou en het forum om mijn heil "hogerop" te zoeken.
Na telefonische gesprekken met de klantenservice, een viertal bezoeken aan winkels en het bezoek aan het forum, inclusief een het digitale verlies van documentatie (lees: PB's) wens ik mijn dossier compleet te maken... en ben ik wel toe aan de hogere echelons.
Hoewel ik hier ook kan blijven plakken. Daar wordt -niemand- gelukkig van.
Dit vrijwaard jou/cindy als woordvoerders van KPN niet tot het verstrekken van Ja/Nee antwoorden?

En ik heb er spijt van dat ik online zo moet doen.
Graag had ik braaf mijn contract uitgediend... eerlijk waar... maar mij worden geen mooie en passende oplossing geboden.
Hier ben ik al sinds mei mee bezig. Op 30 juli (shame on you KPN; check your dates) wordt mij eea toegezegd....

LET OP: Voor de bonus: Ik vraag je om een reeele termijn mijn geschil te beslechten. Dit heeft oa betrekking op de waardebon. Roep eens wat namens KPN?
Marcia_ schreef:

Het privébericht waarnaar je refereert, heb ik niet teruggevonden. Dat wat ik je gemaild heb, was hetgeen opgeslagen stond onder jouw forumnaam. Hoe kom jij aan deze datum/tijdstip?


Ik vondt het privebericht nogal operationeel, dus heb het een en ander gedocumenteert.
Ik vindt het jammer dat je hem niet kan vinden.
Dat meen ik oprecht (zonder sarcasme of bijbedoelingen).

Marcia_ schreef:

Je hebt overigens voor deze verzekering niet een aparte polis ontvangen, maar op het contract heeft gestaan dat je deze verzekering hebt afgesloten. Dit met een verwijzing naar de Algemene Voorwaarden, die je inmiddels gelukkig wel hebt. Een kopie van het contract heb ik opgevraagd bij de winkel waar je het destijds hebt aangevraagd. Die moet je binnen een kalenderweek per post ontvangen. Laat je het me even weten als je die binnen hebt?


Dat zou ik toch wel prettig vinden; ik -geloof- dat bij elke verzekering een polis van toepassing zou zijn.
De algemene voorwaarden die ik heb ontvangen zijn van eind 2014.
Hierbij spreek ik de intentie uit deze nog even volledig tot me te nemen; ik ben geen KPN en geen jurist.
Marcia_ schreef:

Zoals aangegeven heb je met de waardebon de mogelijkheid gehad om een vervangend toestel aan te schaffen. Dat zien we als reëel aanbod en ik kan dan ook geen alternatief bieden. Als je je hierin nog steeds niet kunt vinden, dan is het inderdaad misschien goed om met de geschillencommissie contact op te nemen. Wij blijven nu een beetje in cirkeltjes praten en dat is een beetje zonde.


Eens. Vervangend toestel zou geen onderdeel zijn van een mogelijk of beoogd abonnement, plus het dingetje over welke (aanvullende)algemene voorwaarden op mij van toepassing zijn.

Marcia_ schreef:

De Algemene Voorwaarden stonden al online, maar niet daar waar ik ze verwacht had. Eerder stonden deze als aparte voorwaarden op de website, sinds we de verzekeringen niet meer aanbieden, zijn ze samengevoegd met de Algemene en aanvullende voorwaarden van mobiel.


Ik ben blij dat je me de algemene voorwaarden hebt toegezonden. Ik ga me beraden en bezinnen.

Marcia_ schreef:

Het is me niet helemaal duidelijk op welke vragen je verder nog antwoord wil. Volgens mij hebben we op dit moment op alle vragen een zo goed mogelijk antwoord geprobeerd te geven. Kan je me dit ook nog laten weten?


Yes! Heb ik wel een tweede post voor nodig! (sorry)
Reputatie 7
Badge +27
Het privébericht waarnaar je refereert, heb ik niet teruggevonden. Dat wat ik je gemaild heb, was hetgeen opgeslagen stond onder jouw forumnaam. Hoe kom jij aan deze datum/tijdstip?

Je hebt overigens voor deze verzekering niet een aparte polis ontvangen, maar op het contract heeft gestaan dat je deze verzekering hebt afgesloten. Dit met een verwijzing naar de Algemene Voorwaarden, die je inmiddels gelukkig wel hebt. Een kopie van het contract heb ik opgevraagd bij de winkel waar je het destijds hebt aangevraagd. Die moet je binnen een kalenderweek per post ontvangen. Laat je het me even weten als je die binnen hebt?

Zoals aangegeven heb je met de waardebon de mogelijkheid gehad om een vervangend toestel aan te schaffen. Dat zien we als reëel aanbod en ik kan dan ook geen alternatief bieden. Als je je hierin nog steeds niet kunt vinden, dan is het inderdaad misschien goed om met de geschillencommissie contact op te nemen. Wij blijven nu een beetje in cirkeltjes praten en dat is een beetje zonde.

De Algemene Voorwaarden stonden al online, maar niet daar waar ik ze verwacht had. Eerder stonden deze als aparte voorwaarden op de website, sinds we de verzekeringen niet meer aanbieden, zijn ze samengevoegd met de Algemene en aanvullende voorwaarden van mobiel.


Het is me niet helemaal duidelijk op welke vragen je verder nog antwoord wil. Volgens mij hebben we op dit moment op alle vragen een zo goed mogelijk antwoord geprobeerd te geven. Kan je me dit ook nog laten weten?
Oei; ik kan mijn reactie niet aanpassen;
Ik blijk, in mijn kopie van de PB's eentje te missen van 20/5/2015 om 14:07.
Waarom ontbreekt deze en wanneer zijn de prive berichten verloren gegaan?
Marcia_ schreef:

Hoi Jacques, je geeft aan in jouw bericht van 10 mei dat de toevoeging van het adres mist op de brief. Dat betekent dat ik aan mag nemen dat je de brief hebt en daarmee ook de waardebon. Dat deze naar een verkeerd adres is gegaan, is spijtig. Dit had niet mogen gebeuren, echter je hebt hem ontvangen, dat lijkt me het belangrijkste.


Ik bevestig even niks en ontken ook niks. Excuses dat ik me daar even wat paranoia over opstel, maar het contact tussen mij en mijn buren lijkt me niet een KPN aangelegenheid.
Misschien een juridische kwestie, maar daar ga ik je niet mee vervelen.

Marcia_ schreef:

Jou is op 4 augustus verteld dat de waardebon tot 6 augustus liep. Ook hebben we toen laten weten dat we deze niet nog een derde keer gaan verlengen. We verwachten dat 3 maanden een meer dan redelijke termijn is om je waardebon te verzilveren. Omdat de waardebon nu niet meer geldig is, mag je deze naar ons terugsturen. Je krijgt dan het eigen risico à €65 terug.


Ik vind dit een aardig aanbod dat ik ter overweging neem.
Ik zou graag kans en gelegenheid genieten de Algemene voorwaarden, die -misschien- inmiddels op de website staan, te bestuderen (voor&na screenshot zijn inmiddels onderdeel van voorbereidend dossier).
Heb je een directe link voor me? Ik ben mentaal echt wel een blondje.

Ik ben nog even in afwachting op de financiele onderbouwing (ik ga graag even voorbij aan de gelijkenis met een auto, aangezien ik meen mijn auto afbetaalt te hebben en dat nog even een dingetje is).
Graag geniet ik bedragen; het liefst in de vorm van harde euri.

Marcia_ schreef:

Stuur je me via een privébericht het e-mailadres waarop je de eerdere privéconversatie wilt hebben? Dan stuur ik je die door.


Yes! Komt er aan!

Marcia_ schreef:

De kosten vervangend toestel à €65 zijn dus de eigen risico kosten die in rekening gebracht worden als je gebruik maakt van de verzekering. Ik ben het met je eens dat dit raar op de factuur staat. In de algemene voorwaarden staat dat je de verzekering doorbetaalt als je een nieuw toestel krijgt na verlies/diefstal. Met de waardebon die je hebt gekregen kon je een nieuw toestel halen en daarom factureren we de verzekering ook door.

In tegenstelling tot wat ik eerder zei, staan de algemene voorwaarden toch op onze website. Ga hiervoor naar kpn.com, alle voorwaarden (helemaal onderaan de pagina), privé, mobiel bellen en download de 'KPN Algemene en aanvullende voorwaarden'. Vanaf pagina 42 vind je alle informatie over de verzekering.


Thanks voor de bevestiging; het staat echt erg vreemd. Mij is geen vervangend toestel aangeboden, noch heb ik er naar gevraagd. Als ik toch eens eerder die algemene voorwaarden had gehad. *zucht*

! Rest nog even:
- Kopie contract incl ingangsdatum, looptijd, toestel & gegevens.
- polis gegevens
- Reeel alternatief zonder toestel en toestel verzekering mijn mijn abo te wijzigen naar iets zonder voorgenoemds (want ik ga me niet 1 a 2 jaar binden voor dit geschil is beslecht is, dank u wel*).
- Definitie van een redelijkheidstermijn mijn probleem op te lossen.

Als ik zo brutaal mag zijn (en dat ben ik) duid wjb vrij goed; Ik ben niet op jou persoonlijk uit, maar je bent woordvoerder van KPN. En inmiddels (term geleerd in de shop) van een NPS ala 9 vanwege de techniek, naar 1 gegaan door de service.
Ik kies er ook niet voor dat het zo moet. Maar kennelijk kan het alleen zo.... :(

*Als KPN stelt een waardebon die van origine 1 maand geldig is, te verlengen, ookal zegt V&D iets anders... daarmee lijken drie maanden voor de leek die niet juridisch op de hoogte is, mij ook reeel. Immers; ik heb een geschil en de algemene voorwaarden van mijn verzekering zijn tussen nu en een week geleden online geplaatst?

Ps. Mag ik ook Ja/Nee antwoorden genieten op mijn eerdere post?
Cindy praatte daar (in mijn subjectieve opinie) vrij elegant omheen, dus ik ben d'r even alert op; ik weet niet of dat een tactiek is of je d'r over heen hebt gelezen.

Reageer