De S4 werkt niet meer

• 3 juni 2014
  • 16 reacties
  • 1913 keer bekeken

Beste lezer,

In nov 2013 heb ik trots een S4 gekocht incl. abonnement voor 2 jaar.

In Jan 2014 werkte Wi-Fi niet meer, dat is na weken wachten eindelijk weer verholpen.

In maart 2014 kreeg ik mijn eerste update, maar toen begon de ellende. De update ging niet verder dan 32%, de andere updates kwamen daarna niet verder dan 22%. Met als resultaat van af de dag van de update kan ik helemaal niets meer, niet bellen of gebeld worden. Maar ik moet wel iedere maand 50 euro betalen (nog 16 maanden x 50 euro).

Wat heb ik allemaal gedaan

1) Ben diverse malen terug gegaan met het toestel naar KPN Roermond, diverse malen is het toestel door hun getest geworden en alles werkte de kous was toen voor hun af. Maar zo gauw ik uit de winkel ging was alles bij het oude, deze personen wilde niet eens met mij mee naar buiten om te laten zien dat het toestel niet werkt.

2) Van alle ellende ben ik terecht gekomen bij KPN Nuth. Daar was ook niets aan de hand, na 2 keer daar te zijn geweest hebben ze hem opgestuurd waarheen mij een vraag. Ook daar zeggen ze, niets aan de hand.

3) Heb het toestel ook nog bij een privé persoon gebracht die kwam er ook niet uit, maar hij zei wel update (software) is niet goed.

Nu komt het Samsung zegt de aankoop bon moeten ze hebben, maar de aankoop bon is wel in mijn bezit. Maar helaas ergens in een van de 150 bananen dozen door een verhuizing.

Eind resultaat niemand kan en wil mij helpen. OMDAT IK DIE AANKOOP BON NIET KAN VINDEN.

KPN Roermond wil me de bon niet geven omdat ze zeggen wij gooien die weg na 1 week, we kunnen niet alles bewaren van de klanten.

WIE IS ER BEREID MIJ TE HELPEN, ben nu in bezit van een Samsung S4 maar kan niet gebeld worden, een ding wil ik nog kwijt of u het geloofd of niet. Ben net terug uit China (Peking) daar kan ik gewoon bellen en gebeld worden sms ontvangen chatten foto’s maken etc.

Wie kan mij helpen dat ik mijn dure fototoestel weer een werkende telefoon kan laten maken.

Als er niemand is die me kan helpen dan heb ik wel een duur fototoestel ingebouwde Wi-Fi voor de laatste 16 maanden a 50 euro

HELP ME AUB

16 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo u2rebel,

Allereerst: welkom op het forum! Het lijkt me erg vervelend dat jij je toestel niet optimaal kunt gebruiken. Ik wil daarom graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Wil je mij in een privé bericht voorzien van je 06-nummer, postcode + huisnummer? Dan kom ik z.s.m. met de mogelijkheden bij je terug. 

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Thomas, 

Je hebt nu je bericht openbaar op het forum staan, ik adviseer je om dit weg te halen. Hier zie je hoe je een privé bericht stuurt. Tevens is dit nummer niet van KPN, klopt dat? Wil je me het 06-nummer sturen waar het om gaat alsjeblieft? Dan kan ik het voor je nakijken. 

Wat ik mij even afvraag: is de persoon die het probleem met de Samsung S4 op het forum heeft gezet inmiddels geholpen, in positieve zin?

Bij het aanbieden van je telefoon bij een KPN winkel moeten ze inderdaad perse de bon hebben. Waarom is mij niet geheel duidelijk. Binnen hun systeem kunnen ze alles nakijken, waaronder de persoon die de telefoon gekocht heeft en wanneer, toch? Legitimatie zou dan voldoende moeten zijn.

Nee nog niet en in Nuth konden ze het niet nakijken.

Vandaag stuur ik hem op naar samsung in overleg met Samsung

De kopie bon heb ik maar niet rechtsgeldig voor de verkoper van KNP Winkel.

Dus op goed geluk stuur ik hem op.

Reputatie 6
Badge +2
De bon is idd altijd nodig als er geen verzekering op het toestel zit.

KPN verstuurd het toestel naar teleplan/e-repair. Als het toestel onder garantie wordt gemaakt stuurt teleplan weer een factuur naar bijvoorbeeld Samsung. Samsung wil dan weer het garantiebewijs zien want anders vergoed de fabrikant niks. Daar komt het ongeveer op neer heb ik mij laten vertellen.

Geen bon = geen garantie = goedkoop voor de toestelfabrikant Samsung, Sony enz.

Reputatie 7
Badge +3
Beste u2rebel,

Ik heb geen verdere berichtgeving van je gezien op het Forum aangaande je probleem met de Samsung.

Is het inmiddels opgelost?

Ik hoor het graag van je.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Beste Cornelis

Helaas zit ik nog altijd met een telefoon die niet werkt

Reputatie 7
Badge +3
Heb je wel contact gehad met Marcia?

ja dat heb ik, ze kon niet veel doen zei ze

Reputatie 7
Badge +27
Heb je het toestel nog opgestuurd naar Samsung? Zo ja, wat is daar uitgekomen?

Goede dag

Hier is weer een berichtje over mijn S4

Door diverse bezigheden kon ik u niet berichten, over de voortgang van mijn telefoon.

Vorige week vrijdag kreeg ik mijn telefoon retour, en hij deed het.

Wij helemaal blij, we kunnen weer alles. Maar helaas na een nachtje slapen deed niets het meer.

We hebben de S2 (die we nog hebben) met de S4 gekeken naar de instellingen. Die waren gestopt of anders neer gezet.

Deze hebben de S4 opnieuw gelijk gezet als de S2, toen kon ik de telefoon helemaal gebruiken tot Dinsdag erop.

Helaas voor de zoveelste keer is het nu weer een dode muis. Zo gauw als ik het huis verlaat heb ik geen WIFI en soms geen telefoon verbinding, wel geeft hij aan dat ik in bereik ben van een WIFI spot (KPN FON).

Dus nu weet ik het helemaal niet meer wat te doen. Bij de firma waar ik hem voor het laatst gebracht heb ik op nieuw een mail gestuurd maar helaas niets van hun meer gehoord

Dus ik ben uit geteld met mijn telefoon, weet iemand die mijn kan redden.

Mijn abo is tot 27-11-2015

Hopende op een reactie die me kan helpen

Reputatie 7
Badge +27
Beste u2rebel,

Wat bijzonder vervelend dat je tot op heden geen goed werkend toestel hebt! Normaliter is het zo dat je na de 3e keer via hetzelfde kanaal (dus via een winkel, een xl winkel of per post) voor hetzelfde euvel je toestel hebt laten repareren en het werkt nog niet, dat je dan recht hebt op een nieuwe.

Mocht dit het geval zijn, wil je dit mij in een privé bericht laten weten? Dan mag je een kopie van die bonnen naar mij mailen en zal ik het verder oppakken. 

Mocht dit nu niet het geval zijn, dan is het heel spijtig, maar kan ik op dit moment niet anders adviseren dan om terug te gaan naar de winkel en het toestel op te laten sturen. 

Omdat jouw abonnement nog zo'n behoorlijke looptijd heeft, kan ik op dit moment niet een verlenging of nieuw toestel regelen helaas. Graag hoor ik van je!

Het is helaas een kwestir van veel geduld hebben. Mij telefoon is 3x ter reparatie aangeboden i.v.m. wegvallen geluid. De 3e reparatie lijkt vooralsnog het euvel verholpen te hebben. In de winkel zei men dat pas bij de 4e keer ter reparatie aanbieden een eventueel nieuw toestel pas ter sprake komt.
Update 25-10-2014

Afgelopen Zaterdag heb ik opnieuw voor de 4e keer de telefoon op laten sturen.

In Nuth zeiden ze helaas u telefoon moet weer opgestuurd worden.

Vroeg wat er aan de hand was, hij had ontdekt dat het moedebord kapot was.

Nou ja zeg dat hadden ze ook 10 maanden geleden kunnen zeggen.

Dus nu ben ik op telefoontje aan het wachten tot ik hem weer terug krijg.

Hopelijk doet hij het nu wel

Update 10-10-2014

De telefoon is weer terug, gelukkig doet hij het weer.

5x ter reparatie gebracht is ie eindelijk gemaakt.

De laatste persoon die hem had nagekeken, wist waarom de telefoon het niet deed.

Het moederboard was kapot, nu vraag ik me af waarom niemand anders dit heeft gezien.

Allemaal bedankt voor de info

Nu moet ik nog een regeling treffen om mijn geld terug te krijgen

Thomas

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Thomas,

Wat fijn dat het inmiddels wel gerepareerd is. Ik wil je graag tegemoet komen door je een maand abonnementskosten te vergoeden. Dit wordt dan op jouw volgende factuur in mindering gebracht. Als ik op dit moment nog iets voor je kan doen, hoor ik dit graag. 

Reageer