Defect toestel ontvangen en na terugzenden abonnement geannuleerd.

• 4 februari 2018
  • 1 reactie
  • 134 keer bekeken

Afgelopen dinsdag mijn mobiele abonnement verlengd en daarbij een refurbished iPhone 6s besteld. Werd keurig woensdagmiddag afgeleverd en heel voortvarend begonnen met instellen, bleek de touch-ID Niet te werken. Dan maar even naar KPN bellen wat nu te doen. Een heel vriendelijke dame verteld me vervolgens dat ik het beste de volgende dag even naar de KPN winkel kan gaan, dan kan hij daar evt. meteen omgeruild worden. Zou dit niet lukken dan was de andere optie om het toestel retour te sturen naar KPN Retouren in den Haag. Volgende morgen direct naar de KPN XL in Goes waar ik te horen kreeg dat deze toestellen niet via de winkels geleverd worden, maar enkel on-line. (Had de dame aan de telefoon natuurlijk ook in haar computer kunnen zien) Dus dan maar opsturen. Direct terug naar huis, alles in de originele verpakking (toestel eerst gereset naar factory default), adres op de doos en naar Post NL. Afgegeven ( was aangemeld via Post NL -app) en verzonden. Donderdag bericht van Post NL dat zending was afgeleverd, dus toen ik vanmiddag (vrijdag) mail van KPN zag werd ik al blij. Ze hebben het ontvangen en sturen me een ander toestel. NEE DUS, een mail met terugstuurinformatie en een bevestiging van mijn annulering. Wat is dit nu? Ik wil helemaal niet annuleren, ik wil gewoon een ander toestel!!
Maar weer eens gebeld met KPN.
Ja meneer dat een toestel stuk is kan gebeuren, had u maar geen refurbished moeten bestellen. ?
En dat er geannuleerd wordt is onze standaard procedure bij retourzenden, maar u had wel moeten wachten tot u de mail had ontvangen. (Had me dat dan bij het eerste telefoontje verteld!!!!)
Maar kan ik dan nu meteen even een nieuwe bestelling doen? Nee meneer wel even 5 werkdagen wachten tot de annulering in ons systeem is verwerkt. Dan belt u donderdag of zo nog maar eens om e.e.a. opnieuw te regelen.
Maar ik krijg toch zeker wel een bevestiging als de annulering helemaal verwerkt is? Nee meneer, daar doen we niet aan, gewoon donderdag nog maar eens proberen.
Dus:
KPN stuurt een defect toestel (kan voorkomen, helaas), ik ben vervolgens de dupe omdat KPN niet klantvriendelijk zorgt dat deze fout zsm. naar tevredenheid van de klant wordt opgelost.
ZEER TELEURSTELLEND!!!!! ? ?

1 reactie

Reputatie 4
Badge +6
Hallo Charlie_58,

Wat een tegenvaller hoe het is gegaan met de iPhone die je hebt besteld! Wanneer je toestel niet goed werkt, moet dat opgelost worden. Refurbished of niet. Je hebt hier met ons over gebeld en ik schrik van de reactie die je hebt gekregen. Je mag echt een betere service van ons verwachten dan je nu hebt ervaren! Je had duidelijkere informatie moeten krijgen zodat je een heldere verwachting zou hebben hoe het nu verder moet.
Ik heb het in ieder geval direct voor je nagekeken en ik zie dat de annulering inmiddels is verwerkt. Je kunt dus een nieuwe bestelling plaatsen! Ik kan me echter voorstellen dat je nu een beetje huiverig bent geworden met hoe dit is gegaan wanneer je een nieuwe bestelling zou doen. Mijn excuses voor deze gang van zaken. Ik hoop dat je ons nog een kans wil geven met een nieuwe bestelling! 🙂

Reageer