Beantwoord

Defecte Samsung Note 4

• 16 november 2017
  • 2 reacties
  • 122 keer bekeken

September 2015 heb ik in combinatie met een abonnement een nieuwe Samsung galaxy note 4 aangeschaft.
Na meer dan een jaar er met veel plezier gebruik van gemaakt te hebben, kreeg ik in december 2016 kuren met het toestel. Hij bleef herhaaldelijk opstarten en vastlopen.
Ik heb het toestel opgestuurd en kreeg deze in januari 2017 terug met een bon dat het moederbord was vervangen en dat dit binnen de garantie viel. Prima, ik blij!
Helaas zijn we nu 10 maand verder en heb ik weer hetzelfde probleem. Alleen inmiddels is mijn garantie net verlopen op het toestel (1.5 maand) en krijg je maar 3 maand garantie op reparaties.
Het kan toch niet zo zijn dat een duur toestel na 2 jaar 2 nieuwe moederbords nodig heeft en ik nu opdraai voor deze reparatie kosten?
Ik hoor graag een passende oplossing.

Groeten Carin
icon

Beste antwoord door Bart_ 21 november 2017, 09:46

Hallo Carin88. Wat jammer dat je toestel al na een jaar gebruik kuren begon te vertonen. Gelukkig is het goed gemaakt en heb je er weer normaal gebruik van kunnen maken. Het is dan wel extra zuur dat er nu weer problemen zijn ontstaan.

Het is inderdaad zo dat je 3 maanden garantie hebt op je reparatie en zoals je zelf aangeeft, je hebt de reparatie 10 maanden geleden laten uitvoeren. Ik heb zojuist overlegd over wat je het beste kunt doen. Ik wil je toch aanraden om je toestel opnieuw ter reparatie aan te laten bieden, waarbij je ook aangeeft dat dit om hetzelfde defect lijkt te gaan als eerder het geval was. Neem ook de reparatiebon en het originele aankoopbewijs mee.

Ik vermoed wel dat je offerte zult krijgen voor deze reparatie, omdat je toestel ouder dan 2 jaar is en het 10 maanden geleden is sinds de reparatie. Een andere optie is uiteraard je abonnement verlengen, met een nieuw toestel. Heb je dit overwogen?

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo Carin88. Wat jammer dat je toestel al na een jaar gebruik kuren begon te vertonen. Gelukkig is het goed gemaakt en heb je er weer normaal gebruik van kunnen maken. Het is dan wel extra zuur dat er nu weer problemen zijn ontstaan.

Het is inderdaad zo dat je 3 maanden garantie hebt op je reparatie en zoals je zelf aangeeft, je hebt de reparatie 10 maanden geleden laten uitvoeren. Ik heb zojuist overlegd over wat je het beste kunt doen. Ik wil je toch aanraden om je toestel opnieuw ter reparatie aan te laten bieden, waarbij je ook aangeeft dat dit om hetzelfde defect lijkt te gaan als eerder het geval was. Neem ook de reparatiebon en het originele aankoopbewijs mee.

Ik vermoed wel dat je offerte zult krijgen voor deze reparatie, omdat je toestel ouder dan 2 jaar is en het 10 maanden geleden is sinds de reparatie. Een andere optie is uiteraard je abonnement verlengen, met een nieuw toestel. Heb je dit overwogen?

Reputatie 7
Badge +20
Hallo Carin88. Ik heb geen reactie meer van je gelezen. Ik ga er vanuit dat alles duidelijk is en ik hoop dat je toestel snel weer in orde is. Als je toch nog vragen hebt dan hoor ik het natuurlijk graag.

Reageer