Diefstal - toestel blokkeren

• 10 maart 2016
  • 6 reacties
  • 379 keer bekeken

Beste KPN,

Het schijnt dat als je GSM gestolen is je middel van je imeinummer je telefoon helemaal onbruikbaar kunt laten maken zodat de dief ook niets meer aan je telefoon heeft. klopt dit , en zo ja, welk nummer zou ik dan moeten bellen ??

En  kan dat ook als je prepaid hebt ??

Vriendelijke groet Marja

Admin: onderwerp aangepast i.v.m. vindbaarheid. 

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24
; ben je je huawei verloren? Wat naar! Ik kan je toestel niet op imeinummer blokkeren. Wat ik wel kan, is je simkaart blokkeren. Bij een abonnement is dat belangrijk. Zo krijg je geen hoge factuur, doordat de dieven je simkaart gebruiken om te bellen en internetten. Maak je nog steeds gebruik van prepaid? Je kunt een vervangende simkaart aanvragen via deze pagina. Hiervoor heb je het simkaartnummer of de pukcode nodig. heb je zo voldoende informatie? 

Als je een abonnement hebt, laat me dat dan weten. Dan blokkeer ik je simkaart zodat er geen kosten gemaakt kunnen worden. 

Nee nee, ik heb mijn GSM niet verloren maar kreeg van de week een mail dat je, je telefoon kunt laten blokkeren met je imeinummer zodat je GSM niet meer te gebruiken is door iemand anders.
Ook niet met een nieuwe simkaart.
Groetjes Marja
Reputatie 7
Badge +24
; gelukkig heb je je Huawei nog 😃. Van wie  heb je die mail ontvangen en wat is het mailadres van de afzender? 

Reputatie 7
Badge +24
; wil je me nog laten weten wat de afzender van de e-mail is? Ik ben namelijk ook benieuwd! 

Hallo Cindy, ik heb gekeken en de mail is denk ik van kennis naar kennis gegaan.

Er staat geen provider of zo bij, het zijn dan van die mail die telkens weer doorgestuurd worden.

Ik stuur niet graag door als ik niet weet of dit klopt.

Ik heb hieronder wel een kopie van de tekst uit de mail.

Groetjes Marja

Wisten  jullie dit al? Informatie  die nuttig is en waarbij men zich kan afvragen  waarom de gsm  verkopers  dat niet  zeggen!

Toets op uw GSM:   * # 06  #   en na het  laatste hekje verschijnt het serienummer van uw  GSM op het scherm.

Dit nummer is uniek  voor uw GSM. Noteer deze code ergens bij uw  thuis. Als  iemand uw GSM steelt, telefoneer dan naar uw  operator en geeft deze code door. Uw  telefoon kan dan geblokkeerd worden, zelfs als  de dief van  simkaart verandert. Je zult er  waarschijnlijk uw GSM niet mee terugkrijgen, maar je  bent er dan wel zeker van dat de dief met jouw  GSM ook niets meer kan aanvangen.

Als  dit door iedereen zou toegepast worden, zou een  diefstal van een GSM nutteloos  worden.

Zend dit berichtje door aan  zoveel mogelijk mensen.

Reputatie 7
Badge +24
; bedankt! Het verbaasde me namelijk als de mail van ons was geweest, maar de twijfel sloeg toch toe 😉. Wij blokkeren niet op imeinummer. Ik weet niet of er andere providers zijn die dat wel doen. 

Reageer