Beantwoord

Dock Connector iPhone 6 Plus kapot

• 18 augustus 2016
  • 8 reacties
  • 557 keer bekeken

Goedenmiddag,

De dockconnector van mijn iPhone 6 Plus 16GB space grey is kapot en mijn telefoon laadt niet meer op. Ik heb de telefoon nog geen 2 jaar.

Ik ben langs geweest in de KPN winkel en zij vertelden mij dat ik de pakbon nodig heb om de telefoon op te laten sturen, helaas ben ik die kwijt. Ik begrijp dat hierop het IMEI nummer staat wat nodig is. Echter heb ik nog 1 ander probleem:

in januari 2015 is mijn telefoon, door toedoen van iemand anders, gevallen en heb ik hem bij de Apple Store opgestuurd en een nieuw toestel ontvangen, de kosten hiervan waren een verzekeringskwestie uiteraard. Ik heb dus niet meer dezelfde telefoon als aan het begin van mijn overeenkomst met KPN.

Nu las ik online dat het ontbreken van een pakbon in beginsel geen reden is om mij het recht op garantie te weigeren en dat via mijn rechtsbijstand dit wel te regelen moet zijn. Echter heb ik nu dus een ander toestel (wel een iPhone 6 plus 16 GB space grey).

Helaas is mijn telefoon dus volledig onbruikbaar geworden. Wat is mijn beste vervolgstap?

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden + topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Marcia_ 25 augustus 2016, 15:52

Bedankt voor je privébericht! Ik heb het voor je uitgezocht en het zit als volgt: met het aankoopbewijs en een officieel swap document van Apple (waaruit dus blijkt dat jouw oude iPhone ingeruild is voor jouw nieuwe) kan je 2 jaar gebruik maken van de garantie bij KPN

Je liet weten dat je je pakbon van het oude toestel niet meer hebt. Reageer je op het nieuwe privébericht wat ik je heb gestuurd? Ik stuur je dan een kopie toe. Die kan je dan gebruiken.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Een webcare medewerker zal je moeten helpen met het beantwoorden van de vragen over de pakbon en het IMEI nummer.

Echter heb ik nog een andere opmerking. Ik heb zelf namelijk ook een iPhone 6 en had precies hetzelfde probleem. Bij mij heeft het schoonmaken van de lightning poort dit probleem heel makkelijk opgelost. Heb je dit al geprobeerd? Er hoopt daar namelijk erg veel stof op. Echt bizar hoe veel stof ik daar uit heb weten te krijgen.

Gebruik voor het schoonmaken een houten tandenstoker of een verbogen paperclip. Ga dan een beetje wroeten in de poort. Zolang je geen metaal gebruikt zal dit geen schade toebrengen aan de poort. Als je dit in de tijd dat je de iPhone hebt nog nooit gedaan hebt, gaat er gegarandeerd veel stof uitkomen.

Ik hoop dat dit je probleem oplost. En anders zal iemand van webcare je ongetwijfeld verder helpen.
Reputatie 7
Badge +30
Misschien even langs de Apple Store? Daar zijn ze meestal iets makkelijker en mocht ie gerepareerd worden dan is het daar stukken makkelijker dan dat je via KPN naar Dynafix gaat
@hrh Dankjewel. Heb ik inmiddels allemaal geprobeerd. Perslucht, tandenstoker en alles. Dat was uiteraard het eerste wat ik heb gedaan.
Reputatie 7
Badge +12
Ah, jammer dat het niet gewerkt heeft! Bij dit soort topic noem ik het toch altijd eventjes. Er zijn nog steeds teveel mensen die hun toestel klakkeloos opsturen terwijl dit niet nodig is. In jouw geval gaat dit dus helaas niet op.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Freek, goed dat je je vraag op ons forum stelt!

Begrijp ik goed dat je je oude iPhone naar een Apple Store gebracht hebt, deze daar vervangen is door jouw huidige telefoon, maar die nu ook kapot is? Dan weet ik niet meteen of je nu nog via KPN de reparatie kunt laten lopen of dat dit via Apple moet. Reageer je op mijn privébericht? Als ik je gegevens heb, dan zoek ik voor je uit wat in jouw geval de beste optie is.

Vermoedelijk zal dit pas na het weekend zijn. Als je geen toestel hebt wat je in de tussentijd kunt gebruiken, kan je het beste toch naar de Apple Store. Daar kan je als het goed is meteen geholpen worden. Dat duurt het minst lang.
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je privébericht! Ik heb het voor je uitgezocht en het zit als volgt: met het aankoopbewijs en een officieel swap document van Apple (waaruit dus blijkt dat jouw oude iPhone ingeruild is voor jouw nieuwe) kan je 2 jaar gebruik maken van de garantie bij KPN

Je liet weten dat je je pakbon van het oude toestel niet meer hebt. Reageer je op het nieuwe privébericht wat ik je heb gestuurd? Ik stuur je dan een kopie toe. Die kan je dan gebruiken.
Reputatie 7
Badge +27
Ik zie dat je me nog geen privébericht hebt gestuurd. Heb je inmiddels via een andere weg een kopie gekregen? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het vooral weten.
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor je privébericht! Ik heb je een vervangend aankoopbewijs gemaild. Succes en laat het me vooral weten als ik nog iets voor je kan doen.

Reageer