Beantwoord

Eigen type toestel niet beschikbaar, geen oplossing

  • 7 May 2020
  • 2 reacties
  • 135 keer bekeken

Hallo,

 

Ik ben All-in verzekerd en ik heb daarom 2 weken op 22 April een claim ingediend omdat mijn toestel (HTC U12+) defect is geraakt. De bedoeling is dat ik de volgende dag een vervangend toestel ontvang van hetzelfde type.

Via de mail heb ik kunnen lezen dat mijn type toestel niet op voorraad is en omdat dit een lange tijd kan duren is er mij een ander type toestel aangeboden: Sony Xperia XZ2. Dit toestel wordt dan jouw eigendom en kan niet worden omgeruild. Hier ligt juist het probleem; ik ben niet geïnteresseerd in dit toestel en waardoor ik word gedwongen dit toestel te nemen OF te wachten tot mijn eigen type toestel weer beschikbaar is. Wachten is geen optie, ik zit nota bene zonder mobiel. Het kiezen voor een Sony Xperia is ook geen optie, dit wordt mijn eigendom en kan niet worden omgeruild. 

Ik heb aangegeven wel geïnteresseerd te zijn in het type iPhone, maar dit is niet mogelijk.

Ik heb gevraagd om een leentoestel totdat mijn eigen type toestel weer op voorraad is, maar dit is niet mogelijk. 

Ik heb enkel de keuze uit dit type toestel en that’s it. Ik heb nu meerdere malen gebeld met klantenservice en er worden geen andere oplossing geboden dan het kiezen voor het aangeboden type of te wachten tot mijn eigen type toestel weer op voorraad is. Ook wordt er niet adequaat gereageerd om mijn replies waarin ik mijn voorkeuren heb aangegeven en zijn er nu al een aantal dagen verloren zijn gegaan waardoor ik tot op heden nog steeds zonder vervangend toestel zit. 

De voorwaarden betreft een schadeclaim geeft aan: ‘In het onwaarschijnlijke geval dat wij u ter vervanging niet hetzelfde model kunnen sturen, bieden wij u een toestel aan van een ander merk, model of kleur dat dezelfde kenmerken en functionaliteit heeft.’ Helaas doet dit ‘onwaarschijnlijke geval’ zich toch voor maar zijn er in de voorwaarden geen duidelijke richtlijnen aan verbonden.

Ik hoop dat ik via dit forum hier iets meer duidelijkheid in kan krijgen en iemand mij hierin kan helpen!  

 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 13 May 2020, 09:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welkom op het forum @Chobsticks, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Als je kiest voor een HTC U12+, doe je dat natuurlijk omdat dit toestel je meer aanspreekt dan welk ander toestel dan ook. Heel erg zuur dat juist dit type toestel niet voorradig is waardoor je nu niet zo'n zelfde toestel terug kunt krijgen van de claimdesk. Dat een toestel niet voorradig is, komt soms voor. Dit is niet iets waar per direct een oplossing voor klaar ligt, als iets er niet is, dan is het er niet :disappointed_relieved:

Uiteraard willen we je wel zo snel mogelijk weer van een toestel voorzien, vandaar dat nu een ander type toestel in de vorm van een Sony Xperia XZ2 aan wordt geboden. Als ik de toestellen vergelijk, zie ik aardig wat overeenkomsten, dus ik kan wel begrijpen dat de claimdesk dit type toestel als alternatief aanbiedt. Ik heb er echter óók alle begrip voor, dat jij helemaal niet staat te popelen om ‘verplicht’ voor een totaal ander type toestel te moeten kiezen. Door drukte op het forum reageer ik nu pas, is er in de afgelopen dagen wellicht iets veranderd in de situatie? Heeft de claimdesk je inmiddels misschien een ander alternatief geboden waar je wel akkoord mee bent gegaan?

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat je inmiddels toch een stap verder bent gekomen! Ik sluit hierbij het topic.