Beantwoord

Extra defect ontstaan na reparatie toestel

  • 30 January 2019
  • 6 reacties
  • 2241 keer bekeken

Hallo,

Eind december / begin januari heb ik mijn Sony Xperia XZ ter reparatie opgestuurd, omdat er een issue was met de laadconnector. Het USB-kabeltje van de oplader bleef niet zitten, waardoor opladen behoorlijk lastig was. Dat issue is gerepareerd en werkt, denk ik, OK. Ik zeg "denk ik", omdat ik de telefoon nog geen dag thuisgehad heb.

Ter info, naast het issue met de laadconnector was er een dingetje met trillen; heel soms werkte de trilfunctie niet. Het scherm werkte 100% naar behoren (!!).

Wat was het geval na de reparatie: het scherm functioneerde ten dele niet goed. Er zat een "balk" boven in het scherm wat niet reageerde op aanrakingen.

Zie de foto hieronder. Met een tekenprogrammaatje heb ik lijntjes getekend om zichtbaar te maken waar het scherm niet reageert op aanrakingen:



Diezelfde dag heb ik de telefoon weer aangemeld voor reparatie en voor de tweede keer opgestuurd. Vandaag heb ik de telefoon weer teruggekregen, maar het euvel is nog steeds niet verholpen! Dit is wat ik nu heb:



Weer is goed te zien dat er een "balk" in het scherm zit dat simpelweg niet reageert op aanrakingen.

Ik word er nu toch best wel moedeloos van hoor. Dat het de eerste keer misgegaan is kan ik nog wel vergeven, maar twee keer achter elkaar? Moet de telefoon nu wéér ter reparatie aangeboden worden, voor een euvel wat er in eerste instantie niet eens was??

Ik wil graag zsm weer een functionerende Xperia XZ.

Graag uw reactie.

Mvg,
Mark

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 1 February 2019, 11:43

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Mrk Welkom hier op het Forum en goed dat je dit hier meldt. Het is natuurlijk heel jammer dat je ná reparatie met een ander defect is terugkomen en dat na een tweede reparatie niet is is verholpen. Dat is zeker niet de bedoeling. Ik kijk graag met je mee, uiteraard, maar het zal er wel op neer gaan komen dat je telefoon weer terug moet naar het reparatiecentrum om dit defect te herstellen.

Ik wil graag wat extra informatie van je hebben, te beginnen met je gegevens, zodat ik met je mee kan kijken. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? Ook wil ik graag het IMEI-nummer van je toestel weten. (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Verder. Heb je je toestel bij ons verzekerd of heb je dat niet? En kun je me vertellen wat het reparatierapport zegt over het defect aan het scherm? Ik lees het graag!
Hallo @Bart_, ik heb mijn KPN Forum Profiel aangevuld met mijn persoonlijke gegevens. Het IMEI-nummer heb ik bij "Persoonlijke opmerkingen" geplaatst.

De telefoon is niet verzekerd, maar valt nog wel binnen de garantie.

De volgende opmerkingen worden genoemd op het reparatierapport:

Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: ander probleem met display-functie.
Tijdens onze diagnose hebben we deze fout geconstateerd: andere klacht betreffende software.

Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Onderdeel vervangen
- Software update


Ik weet niet wat bedoeld wordt met "andere klacht betreffende software", want de software was de eerste keer al bijgewerkt. Het euvel met het scherm klinkt iig niet echt als een software issue.

Ik zal de telefoon zsm weer opsturen. Wat kunnen we eraan doen dat het dit keer dan wél gefixt wordt?

Bedankt zover, Bart!
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Mrk Dank voor je bericht terug. Ik heb zojuist even contact gehad met het reparatiecentrum, om die kant van het verhaal ook duidelijk te krijgen. Ik hoorde het volgende.

Je toestel is voor het eerst ontvangen op 7 januari. Er was een defect met de laadconnector en dit is onder fabrieksgarantie door Sony hersteld. Op 22 januari kwam het toestel weer binnen bij ons reparatiecentrum. De melding was dat het scherm defect was. Het toestel is wederom doorgestuurd naar Sony. Er zou een onderdeel vervangen zijn en software-update uitgevoerd, zoals ook in het rapport staat. Het toestel is op de 29ste naar jou verstuurd.

Nu heb ik uiteraard aangeven dat het defect nog steeds aanwezig is. Het verzoek is of je je toestel inderdaad wilt opsturen. Je toestel wordt, zodra het binnen is, uit het reguliere proces gehaald en extra worden onderzocht om het defect te herleiden. Vervolgens zal ook Sony zelf weer worden ingeschakeld voor de reparatie.
Hi @Bart_,

Dat klinkt hoopvol! ☺️
Ik zal de telefoon zsm opsturen, ik ben benieuwd.

Bedankt voor je hulp zover. Ik zal laten weten hoe het gegaan is.

Mvg,
Mark
De telefoon is inmiddels zo'n anderhalve week terug en lijkt het weer helemaal te doen. Het scherm vertoond vooralsnog geen kuren meer.

Bedankt @Bart_!
Mark
Reputatie 7
Badge +20
Hallo! Dat is fijn nieuws! Heel goed om te horen.

Reageer