Beantwoord

Galaxy S3 valt regelmatig uit


Ik heb sinds enkele dagen een probleem met mijn galaxy S3, het is er een uit de eerste serie van Samsung (Buildnummer: JZO54K.I9300XXEMH1). Wanneer ik hem uit mijn **bleep** haal en wil kijken of ik berichten heb sluit hij ineens af en start gelijk weer op. De ene dag gebeurt dit enkele keren maar soms ook 10 keer op een dag.

Persoonlijk heb ik het idee dat het aan de software ligt, zo heeft hij in het verleden problemen gehad met bellen die opgelost werden na een update. Nu zit ik dan ook te twijfelen om mijn telefoon te laten maken bij Samsung aangezien ik gewoon garantie heb, of te wachten tot er een software update beschikbaar is.

Als ik hem opstuur hoe lang ben ik hem dan kwijt?

En wanneer word de nieuwe Android uitgerold?

Weet je misschien ook de aard van dit probleem?

Alvast bedankt,

Ruben Mulder

icon

Beste antwoord door RubenMulder 22 januari 2014, 15:22

Mijn probleem is door KPN opgelost, alle dank aan Afra voor het oplossen van het probleem.

Teleplan nam totaal geen verantwoordelijkheid voor het probleem, KPN heeft daarom het probleem opzich genomen en verantwoordelijkheid genomen.
@Teleplan, de volgende keer als mijn telefoon kapot gaat zal ik wel 10X nadenken voordat ik hem naar jullie toe stuur! Totaal geen fatsoen komt er vanuit jullie, jullie ontkennen alles en geven de klant de schuld van de kinderziektes aan telefoons, zelf SAMSUNG BENELUX toonde nog meer initiatief! Met zo'n manier van bedrijfsvoering zullen jullie snel jullie grote klanten kwijt raken! want hoogmoed komt voor de val! Denk niet dat je als groot bedrijf onschendbaar bent!
@KPN Webcare, Super bedankt voor het oplossen! zonder jullie had ik het waarschijnlijk allang opgegeven en was ik geen klant meer geweest bij KPN!

In het bijzonder dank aan Afra die me wel telefonisch te woord wou staan en ook contact met mij opzocht + DAN OOK NOG EENS HET PROBLEEM OP LOST!!

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Een toestel wat uit valt kan meerdere redenen hebben. Een software update kan een oplossing gaan bieden, echter komt versie 4.4 waarschijnlijk in April uit voor de S3. Ik zou eerst nog wel adviseren om met Samsung Kies een backup te maken van alle gegevens en het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen voordat u het toestel gaat aanbieden voor een reparatie.

Hou rekening met een termijn van ongeveer 2~3 weken dat u het toestel kwijt bent voor een reparatie.

Kies geef tijdens het Backuppen alleen maar foutmeldingen 😞

Reputatie 4
Badge +2
Beste Ruben,

In dat geval wil ik je adviseren via de de Play-store een geschikte back-up app te zoeken en het op die manier aan te pakken.

Met vriendelijke groet,

Jemy

Ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet.

Na 2 uur was het weer raak, telefoon viel uit en het probleem is niet opgelost.

Nu zit er niets anders op dan de telefoon laten maken waarmee ik hem 3 weken kwijt ben toch?

Verder erger ik me al sinds ik de telefoon heb aan een klein haarscheurtje aan de zijkant van het toestel, ik las op internet dat Samung dit probleem gratis oplost, kunnen ze dan gelijk doen!

Wel heb ik nog een vraag aan de specialisten hier op het forum, ik ben niet verzekerd maar ik kan eigenlijk niet zonder telefoon, is er een mogelijkheid dat ik een telefoon bij KPN kan huren voor de tijd dat mijn telefoon weg is?

Reputatie 4
Badge +2
Hoi Ruben,

Ik wil wel kijken of ik hierin iets voor je kan betekenen. Zou je me je 06-nummer, postcode en huisnummer willen sturen in een privébericht?

M.v.g,
Jemy

Jemy,

Ik heb een GS1 van een vriend van me gekregen, nu valt deze ook non stop uit, mijn GS3 is nu bij e-repair (niet alleen voor het uitvallen maar ook voor fabrieksafwijkingen). Dus ik denk dat het uitvallen te maken heeft met de sim kaart! is het mogelijk dat jij een nieuwe sim kaart naar mij laat opsturen of moet ik deze in de KPN winkel laten aanmaken?

Mvg,

Ruben

Reputatie 4
Badge +2
Beste Ruben,

Ik kan je een nieuwe SIM toesturen maar je kunt hiervoor ook langs de winkel. Als je wilt dat ik het voor je doe, ontvang ik graag je 06-nummer, postcode en huisnummer in een privébericht.

M.v.g,

Jemy

Beste Jemy,

het probleem lag niet bij mijn Sim kaart, maar aan de oude GS1.

Momenteel gebruik ik een HTC One en deze werkt naar behoren.

Ik zit wel met het volgende probleem, mijn telefoon is 16 december naar het e-repair centrum gestuurd door uw collega's van filiaal KPN Tilburg. Na ongeveer 2 weken kreeg ik hem weer terug in mijn bezit en het probleem van het uitvallen zou helemaal verholpen zijn omdat er nieuwe software op gezet zou zijn waar geen fouten in zaten (dit doet hij bij het updaten thuis schijnbaar niet). Ik was blij en ging naar huis, doe mijn gsm aan en binnen 10 minuten valt hij weer uit! ik balen en terug gegaan naar de winkel waar mij werd verteld dat ze hem weer terug zouden sturen en dat het probleem deze keer toch echt opgelost zou worden.

Nu kijk ik op de website van e-repair, zie ik tot mijn verbazing het volgende:

Diagnosea2 - Geen defect geconstateerdService activiteitenBij onderzoek in orde: Er is geen defect gevonden aan het mobiele toestel. Het toestel functioneert en voldoet aan de voorwaarden van de fabrikant. Het door u geconstateerde probleem heeft mogelijk een andere oorzaak. Bijvoorbeeld: de lader is defect, de accu is defect, de netwerkinstellingen van de voicemail of sms zijn gewijzigd, de telefooninstellingen staan niet meer goed ingesteld. U kunt in het laatste geval kiezen in het menu voor “terug naar de fabrieksinstellingen”. Geen defect geconstateerd?!?!?! waarom valt hij dan uit????
Wat de beste mensen van e-repair zeggen is niet mogelijk!!! Ik heb duidelijk in de winkel gezegt dat mijn vriendin ook een GS3(die het wel goed doet) en ik haar batterij in het toestel heb gedaan en toen viel hij wederom ook uit. Ik heb 3 opladers thuis liggen, wanneer mijn telefoon aan de oplader ligt valt hij niet uit! En ze hebben zelf mijn fabrieksinstellingen terug gezet op de telefoon!Ik begin nu echt een beetje ziek te worden van deze situatie! Ik heb het gevoel niet echt serieus genomen te worden bij de KPN/E-repair. Hoe gaat dit probleem opgelost worden?Ik heb geen zin om mijn telefoon iedere keer weer terug te sturen naar het reparatiecentrum en zo maanden bezig te blijven! Ik verwacht dat mijn kapotte telefoon gewoon gemaakt zal worden  ik heb toch niet voor niets garantie?
Ik hoop op een spoedige oplossing want dit slaat echt nergens op! MVG, Ruben
Reputatie 7
Badge +12
Ik heb nu zelf vandaag mijn eigen note 2 moeten aanmelden voor een reparatie. Deze had dus ook de klacht van het spontaan uitvallen. Ben er zelf druk mee bezig geweest qua software herstellen op allerlei manieren en was ook gewezen op een app genaamd eMMC Brickbug check.

Deze doet blijkbaar een check om te zien welke chipset er gebruikt wordt en of je toestel gevoelig is voor deze bug wat als gevolg SDS (Sudden Death Syndrome) heeft. Nu hoeft het niet persé te zijn dat dit ook het geval is geweest met uw toestel, maar de kans is wel groot als ik het zo hoor. Jammer dat u het toestel niet in uw bezit momenteel hebt om het met behulp van de app te kunnen controleren.

Shugosha,

Thnx voor de tip, ik denk persoonlijk ook dat mijn moederbord een zwakke is (1ste generatie).

Samsung kent het probleem met deze generatie, alleen heel raar dat e-repair doet alsof er niets aan de hand is.

Wat raad jij mij aan als ik de telefoon terug heb en weet of het een zwakke chip is?

Beste Mensen van de "service"desk,

Mijn telefoon is voor de 3e keer opgestuurd naar E-REPAIR!!!

Ik heb ervoor gekozen om de GS3 naar het service center in son te brengen, hier heb ik laten zien dat het toestel echt kapot is, en niet zoals ze bij de E-REPAIR zeggen (Er is geen defect gevonden aan het mobiele toestel.). De jonge aan de balie daar zei dat het moederbord kapot is en dat hij weer opgestuurd moet worden, deze keer zou hij dan toch echt gemaakt worden!

Nu kijk ik online bij E-REPAIR staat er tot mijn verbazing WEDEROM (Er is geen defect gevonden aan het mobiele toestel.). IK BEN HIER NU OOK ECHT HELEMAAL KLAAR MEE! ZO BEHANDEL JE GEEN KLANTEN EN VOORAL GEEN KLANTEN DIE 7 JAAR JE DIENSTEN AFNEMEN EN ALTIJD NETJES BETALEN!

Ik verwacht dan ook een goede oplossen want ik ben niet vanplan om die telefoon nog 10X op te sturen, wanneer er niets word gedaan kan KPN mijn telefoon houden en mijn contract ontbinden en ga ik naar een andere provider!

Dit is bespottelijk, ik heb hem 3X laten opsturen, 3X doen jullie helemaal niets, ik moet naar Eindhoven rijden vanuit Tilburg (op mijn vrije dag) waar mensen mij beloven dat het deze keer echt gemaakt zal worden!

Reputatie 5
Badge +2
Beste RubenMulder,

uiteraard is dit uiterst vervelend, dat het toestel wederom niet gerepareerd is.

Ik wil graag voor je kijken wat ik hierin voor je betekenen kan.

Om dit te kunnen doen, ontvang ik graag je mobiele nummer, postcode, huisnummer, reparatie-bonnummer en het imeinummer van het toestel in een privébericht

Na ontvangst van je gegevens, zal ik contact opnemen met het reparatiecentrum om hier navraag over te doen. En tot een passende oplossing te komen.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,

Afra

Afra,

Ik heb gisteren aan de telefoon gehangen met een medewerker van uw KPN XL Winkel in Son.

Deze zou het voor me gaan oplossen dat de telefoon gemaakt zou worden. Hij gaf al aan dat dit probleen zou gaan zitten in wie nou opdraaid voor dit probleem (KPN OF SAMSUNG). Nu krijg ik een mailtje van E-REPAIR met daarin Schade door onjuist gebruik
Wij repareren uw mobiele telefoon. De kosten hiervoor bedragen € 216,59 (inclusief BTW).
U ontvangt bericht wanneer uw toestel in de winkel voor u klaarligt. U rekent dan pas af.

Ik had al het gevoel dat ik genaaid zou gaan worden! Nu komt dat vermoeden dan ook eindelijk echt uit! Zelf ben ik namelijk ook niet helemaal stom, toen mijn telefoon voor de 2e keer teruggestuurd moest worden ben ik zelf langs de GSMShop(onafhankelijk) in Tilburg gegaan, heb het probleem ook aan hun laten zien ze kenden het probleem, kwam door het zwakke moederbord. softwarematig is er niets te zien zeer bekend probleem, ze hebben toen ook een app geinstaleerd waarmee ze konden zien dat hetecht dit moederbord was. Ze gaven aan dat ik het beste kon terug sturen naar de fabrikant of KPN.

Zoals je in mijn voorgaande berichten al kan lezen heb ik dit nu al 3 keer gedaan. Niemand bij OF SAMSUNG OF KPN durft alleen de schuld op zich te nemen en laat mij als consument maar betalen voor de slechte kwaliteit die jullie leveren, het mooiste is dat jullie 3X geen probleem aantreffen en dan ineens zien dat er onzorgvuldig met de telefoon zou om zijn gegaan. Mijn telefoon heeft altijd een bescherm hoesje gehad, heeft geen vocht schade, geen kapot scherm of wat dan ook!

DIT IS GEEN OPLOSSING KPN DIT IS JE KLANTEN BEDRIEGEN!

Reputatie 7
Badge +12
Dat is wel een zeer onzinnige opmerking vanuit Teleplan. De klacht met het moederbord zou een bekende moeten zijn van Samsung die daardoor ook sowieso valt onder de fabrieksgarantie. Ik blijf me nog soms verbazen met de acties vanuit reparatiecentra.

Ik ben er ook echt klaar mee, dit is gewoon het probleem op mij afschuiven. Ik vind het zo oneerlijk!!!

in de factuur staat ook dat het scherm gemaakt moet worden, deze doet het gewoon hij blijft alleen hangen op het opstarten nadat hij is uitgevallen.

Ik had mijn telefoon ook naar een lokale telefoon maker gebracht, deze had jou app ook geinstaleerd, kwam idd uit dat het de chip was waar de problemen mee zijn.

Ik vraag me af of ze bij KPN dit gaan oplossen, heb totaal niet het gevoel serieus genomen te worden bij e-repair. 2 keer zeggen dat er niets aan het toestel is. ik moet zelf naar die gasten van e-repair in son gaan (XL KPN). Die zeggen zelf ook dat ze het probleem kennen en dat ik er niets aan kan doen.

Onbegrijpelijk dit!! Diepe teleurstelling!!

Reputatie 5
Badge +2
Beste RubenMulder,

ik heb n.a.v. je berichten en gegevens, contact gehad met Teleplan.
Daar heb ik aangegeven, twijfels te hebben over het schaderapport.

De medewerker die ik sprak, gaat het toestel opnieuw laten controleren en stuurt mij hier terugkoppeling over, via de mail. Deze terugkoppeling ontvang ik volgens hem, maandag of dinsdag. Hij gaf aan ook te willen kijken naar wat hij kan doen m.b.t. de eerste 2 reparaties, waar geen schade gevonden kon worden, of hij je hierin nog tegemoet kan komen.

Ik wacht daarom graag dinsdag af en zal je dan woensdag een terugkoppeling sturen hierover.

Mocht Teleplan hierin naar ons gevoel, geen juiste oplossing bieden, dan kijk ik graag wat ik verder nog voor je kan doen.

Met vriendelijke groet,

Afra
Beste Alfa,

Bedankt voor je snelle reactie, ik heb inmiddels ook contact gehad gehad met Samsung Benelux.

Heb gesproken met een monteur, die de reactie van E-repair ook heel vreemd vond (hij kon de geschiedenis bij e-repair ook inzien). Hij zei dat ik recht heb op een uitgebreid onderzoeksrapport waarin de oorzaak voor het probleem overlegt moet worden met goede argumenten. Als het probleem daarin niet kan worden verklaard wil Samsung dat het toestel naar hun service centrum zal worden gestuurd.

mvg,

Ruben Mulder

Reputatie 5
Badge +2
Beste Ruben,

goed om te lezen dat je zelf ook al actie ondernomen hebt.

Ik ben het dan ook geheel eens met de uitspraak van Samsung.

Laten we het nog even afwachten tot volgende week.

Zoals gezegd zal ik je uiterlijk woensdag een terugkoppeling geven.

Met vriendelijke groet,

Afra

Beste Afra,

Ik heb weer een mooi bericht gehad met mooie foto's van E-repair.

Mijn telefoon heeft zogenaamd val schade! en mijn scherm moet gerepareerd worden!

Ben er zelf nu ook wel een beetje klaar mee, mijn scherm deed het gewoon. DE TELEFOON VALT UIT EN BLIJFT HANGEN TIJDENS OPSTARTEN! dat was het probleem en niet dat de lak van de zijkant af was, mijn scherm is helemaal heel en heeft ook geen scheuren etc!!

Bijzonder tragische dit, en nu laat ik mijn scherm maken en dan heb ik nog steeds het probleem dat mijn telefoon uitvalt en blijft hangen bij het opstarten. Ik zou graag gebruik maken van de service die Samsung mij telefonisch heeft aangeboden en de telefoon laten opsturen naar Sumsung zelf!

Het bijzondere is dat de mensen bij teleplan in het mailtje het volgende zeggen:

U heeft een prijsopgave ontvangen voor het herstellen van het display als gevolg van val-/druk-/stoot-/klemschade (dit is in de prijsopgave genoemd als valschade of schade door onjuist gebruik)De fabrikant stelt dan ook dat eerst deze schade hersteld dient te worden, voordat er overgegaan word tot herstel van eventuele andere klachten/onderdelen. Bijzonder dat teleplan de telefoon niet wil sturen naar Samsung voordat mijn scherm (DAT HET DOET) gemaakt is. NOGMAALS MIJN PROBLEEM WAS NIET MIJN SCHERM, MAAR DAT HIJ BLIJFT HANGEN TIJDENS HET OPSTARTEN EN UITVALT!!! Dit is alles komt toch niet meer geloofwaardig over. Vind je zelf wel.
Ik heb het gevoel dat ik echt word genaaid van alle kanten en dat ik niet serieus word genomen door Teleplan.
 Ik doe dan ook een verzoek aan jou om mijn telefoon naar Samsung te laten zenden en dat ze bij Samsung dan echt kijken wat het probleem is en niet naar de lak die van de zijkant af is!
 Ik ben hier nu anderhalve maand mee bezig, zit anderhalve maand zonder mij telefoon!
Ben er helemaal klaar mee, dit is de laatste keer dat ik vanuit mij ga proberen dit probleem op te lossen. Als dit niet opgelost kan worden ga ik mijn rechtsbijstand inschakelen.
  
UPDATE VAN TELEPLAN!

Mail van mij uit:

Beste ***,

Mijn Display is NIET kapot!!!!
Waarom moet ik het scherm laten maken als die het gewoon doet!!!
De telefoon blijft hangen bij opstarten, en niet het display.
Deze is helemaal in orde!!!

 

REACTIE:

Geachte heer Mulder,
 
Het toestel is nogmaals nagekeken en het klopt inderdaad dat er geen sprake is van een gebroken display,
De order zal afgehandeld worden volgens u keuze.
 
Wij zien u keuze graag tegemoet.

 
 
 
 
Met vriendelijke groet / Best regards,

**********

 
 
 
 
 
ALS IK BIJ DE GARAGE KOM OM MIJN KOPLAMP TE LATEN VERVANGEN DAN ZEGGEN ZE TOCH OOK NIET, EERST MOET UW MOTOR VERVANGEN WORDEN OMDAT ER ROEST OP ZIT VOORDAT WE DE KOPLAMP GAAN VERVANGEN?!?!?!

 




 


 
Mijn probleem is door KPN opgelost, alle dank aan Afra voor het oplossen van het probleem.

Teleplan nam totaal geen verantwoordelijkheid voor het probleem, KPN heeft daarom het probleem opzich genomen en verantwoordelijkheid genomen.
@Teleplan, de volgende keer als mijn telefoon kapot gaat zal ik wel 10X nadenken voordat ik hem naar jullie toe stuur! Totaal geen fatsoen komt er vanuit jullie, jullie ontkennen alles en geven de klant de schuld van de kinderziektes aan telefoons, zelf SAMSUNG BENELUX toonde nog meer initiatief! Met zo'n manier van bedrijfsvoering zullen jullie snel jullie grote klanten kwijt raken! want hoogmoed komt voor de val! Denk niet dat je als groot bedrijf onschendbaar bent!
@KPN Webcare, Super bedankt voor het oplossen! zonder jullie had ik het waarschijnlijk allang opgegeven en was ik geen klant meer geweest bij KPN!

In het bijzonder dank aan Afra die me wel telefonisch te woord wou staan en ook contact met mij opzocht + DAN OOK NOG EENS HET PROBLEEM OP LOST!!

Reageer