Vraag

galaxy s9 duo sim simlock vrij maken.

  • 16 September 2021
  • 4 reacties
  • 83 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Hoe kan ik mijn 3 jaar oude Galaxy s9 duo sim simlock vrij maken?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @GMG 

 

Er zou helemaal geen simlock op moeten zitten, zeker niet als je hem bij KPN gekocht hebt.
Mobiele telefoons worden al jaren niet meer voorzien van een simlock.

 

Komt die telefoon misschien uit het buitenland, wat voor melding krijg je?

Reputatie 6
Badge +8

Volgens mij verkoopt KPN al jaren geen telefoons meer met SIM lock. Heb je al eens geprobeert of er daadwerkelijk een SIM lock op je telefoon zit?

Als ik een 2e simkaart van een andere profider plaats vraagt hij alleen om de pincode voor de eerste sim, accepteerd de telefoon maar vervolgens heb ik op beide sims geen netwerk verbinding. 

Als ik alleen de simkaart van de andere provider plaats geeft deze ook geen netwerk verbinding. 

Reputatie 7
Badge +18

Heb je dat 2de kaartje al eens in een ander toestel geprobeerd, lijkt mij dat het probleem in dat kaartje zit.

 

Aanvulling: Er zit een mogelijkheid op dat toestel om de simkaarten uit/aan te zetten.

In de instellingen kun je onder : Connecties > Sim kaart manager > aan/Uit, beide simkaarten aan of uit zetten.

Misschien staat de 2de uit? Verklaard alleen niet dat hij het als enige kaart ook niet doet, tenzij je hem in hetzelfde slot laat zitten.