Beantwoord

Galaxy S9+ NFC gaat standaard stuk (productiefout?)

  • 21 November 2019
  • 9 reacties
  • 1105 keer bekeken

Toen ik onlangs mijn NFC reader nodig had om mijn DigId te valideren, bleek deze niet meer te werken.

Na het nodige zoekwerk blijkt dit een bekend defect te zijn van de S9 en de S9+
Toestel is nog geen 2 jaar oud en zit nog in mijn abbonnement, is dit fabrieksgarantie ivm productie fout?

Bronnen:

Tip: controleer af en toe je NFC reader van je toestel met bijv. je bankpas of rijbewijs of paspoort.
NFC om te betalen werkt wel, maar dat is een ander electronisch circuit.

 

Samsung heeft bij de 'bronnen’ vermeldde topics dit probleem opgelost door plaatsen van een nieuwe printplaat. Er is ook niets wat je als gebruiker verkeerd kan doen waardoor je NFC stukgaat.

 

Binnenbrengen bij een KPN servicepoint?

icon

Beste antwoord door Lisa 25 November 2019, 20:47

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @mark657 Dit staat in onze voorwaarden: 

“Na aankoop van een toestel valt een technisch defect 24 maanden mogelijk onder de fabrieksgarantie, te rekenen vanaf de aankoopdatum van het toestel (zie Voorwaarden, punt 2).
Op een reparatie bestaat een garantieperiode van drie maanden.”

Als het toestel dus nog niet eerder is opgestuurd, dan heb je garantie t/m 24 maanden. 
In voorwaarde ‘punt 2’ staat dat het toestel en goede staat moet zijn. Geen barsten, krassen, deuken etc. Dan kan het namelijk met een val o.i.d. te maken hebben. 
Het toestel kan altijd ingeleverd worden bij een KPN winkel. Zij sturen hem dan voor garantie op. 

Top dat je profiel volledig is ingevuld. Ik zou als ik jou was het toestel even langs de winkel brengen. Je hebt de S9 inderdaad nog geen twee jaar.

Heb ik je hiermee voorzien van alle informatie waar je op hoopte? 

Graag hoor ik van je!

Vandaag ingeleverd bij KPN servicepunt, zat nog garantie op.
Afwachten maar, kon wel tot 10 werkdagen duren.
Nou ja, is niet anders, we zullen het maar uitzitten dan.

Reputatie 7
Badge +17

@mark657 Top dat het is gelukt. Ja, verschrikkelijk dat het zo lang kan duren soms. Hopelijk werkt de NFC-functie straks wel weer goed en blijft dit zo. 
Fijne dag nog :D

Vandaag (05-12-2019) de telefoon opgehaald.
Onder garantie is er een nieuw moederbord in geplaatst.
Tevens is de achterkant vervangen; vermoedelijk tijdens reparatie (uiteennemen) gebroken
Daarnaast is er een software-update geweest, mogelijk i.v.m. het nieuwe moederbord, dat weet ik niet.


Tijdens terugplaatsen van beschermcover merkte ik 2 kleine zilverkleurige beschadigingen in het zwarte aluminium van het toestel op, aan weerskanten één waar vermoedelijk de reparateur zijn gereedschap geplaatst heeft om de achterkant er af te wrikken.
Jammer, toestel was geheel krasvrij, ben er zo zuinig op dat mijn naaste omgeving er wel eens ‘ziek’ van wordt en dan toch krasjes.
Gelukkig zie je ze niet als deze cover er om zit. Misschien maar met een zwarte stift wat minder zichtbaar proberen te maken wanneer ik een andere cover gebruik en ze wel zichtbaar worden.

 

  • Tip van de dag:
    controleer de NFC functie af en toe door bijvoorbeeld je OV-kaart of rijbewijs tegen de achterkant van je telefoon aan te houden (met ingeschakelde NFC functie natuurlijk)

 

Reputatie 7
Badge +17

@mark657 Dat meen je niet, je hebt je toestel terug gekregen met beschadiging? Dat is wel écht balen. Heb je de krasjes thuis ontdekt? Je kan altijd Teleplan vragen hoe zij hiermee omgaan (0800-8200008). In de voorwaarden (artikel 4.8)  staat dat een reclamatie kan worden ingediend binnen twee werkdagen. 

Veel succes, ik hoop dat je er wat aan hebt.  

Ja, kleine krasjes, maar misschien moet ik niet zo zeuren.
Om het toestel daar nou weer voor te moeten gaan inleveren, zie ik enorm tegenop.

 

Reputatie 7
Badge +17

@mark657 Tjaa.. Ik kan er niet zoveel van zeggen. Als mijn telefoon het een half jaar uithoudt zonder barsten en waterschade ben ik een blij mens. Dit krijg ik zelfs voor elkaar mét een “val-proof'’ hoesje of met een vouwbakkerstelefoon. Je kan altijd informeren lijkt mij. Ik kan me voorstellen dat 10 dagen wéér zonder telefoon zitten niet bepaald een optie is. Wie weet hebben ze hier een andere regeling voor? 

 

 

Jammer dat (weeral) er geen email contactadres is. Zit momenteel in België dus 0800 nummers bellen gaat hem niet worden

Is zaterdag trouwens een werkdag voor Teleplan?

 

Reclamatie; ontbinding
De Klant dient de gerepareerde Apparatuur bij aflevering onmiddellijk te controleren en zich te overtuigen van de staat waarin de Apparatuur en eventuele meegezonden accessoires verkeren. Reclamaties met betrekking tot de staat van de afgeleverde, gerepareerde Apparatuur en/of eventuele meegezonden accessoires dienen direct en schriftelijk of per e-mail te worden gedaan, doch uiterlijk binnen twee werkdagen na aflevering, bij gebreke waarvan Teleplan niet meer aansprakelijk zal zijn voor eventuele gebreken van de Apparatuur en/of accessoires.

Reputatie 7
Badge +17

@mark657 Oh balen! Ze zijn op werkdagen bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur en op zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur. Het lijkt mij dat zaterdag niet wordt gezien als werkdag. In de volksmond zijn werkdagen maandag t/m vrijdag. Met die informatie zou je maandag nog contact kunnen opnemen met ze.


 

Reageer