Beantwoord

garantie iphone zakelijk abonnement

  • 16 July 2020
  • 11 reacties
  • 579 keer bekeken

In Januari 2019 een zakelijk abonnement met toestel ( Iphone XR) aangeschaft.

Nu is de microfoon van het het toestel defect. Volgens een medewerker van de KPN winkel in Oosterhout heb ik 2 jaar garantie en moest ik het toestel aanbieden voor reparatie. Volgens een medewerker die ik aan de lijn kreeg zit er echter maar 1 jaar garantie op het toestel met een zakelijk abonnement, dit schijnt een regel te zijn bij KPN maar geldt alleen voor I phone, op andere merken geldt wel een garantieperiode van 2 jaar. Dit is voor mij onverklaarbaar en ook de medewerker die ik telefonisch sprak kon mij niet uitleggen waarom dit is. Graag duidelijkheid hierover want vind dit echt te belachelijk voor woorden.

Volgens de richtlijnen afschrijvingsmethoden moet een toestel minimaal 2 jaar mee kunnen en waarom zijn bepaalde “regels”niet bij medewerkers bekend?

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 July 2020, 09:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Hallo @sannie37 , als zakelijke klant kun je beter even met de zakelijke helpdesk contact opnemen en/of tevens met Apple inzake de garantievoorwaarden.

 

Beste Jan,

allemaal al geprobeerd maar kom geen steek verder.

mijn vraag is heel simpel, waarom krijg je op een iphone maar 1 jaar garantie en op alle andere merken wel 2 jaar en waarom zijn medewerkers niet van de garantievoorwaarden op de hoogte( de 1 zegt 1 jaar, de andere zegt 2 jaar. 

Hallo @sannie37 , lees onderstaand artikel eens:

Apple garantie

@sannie37  
Wanneer het product zakelijk is aangeschaft, dan geldt er een fabrieksgarantie van 1 jaar
Die regel komt van Apple zelf en dat is bij de meeste providers zo.

Voor niet-consumenten, zoals zakelijke klanten en bedrijven, gelden andere garantievoorwaarden. Door Europese wetgeving komen niet-consumenten niet in aanmerking voor de extra garantie op Apple-producten. 
Groetjes!

Ik citeer “ hebt u een product gekocht en gaat het snel kapot dan heeft u vaak recht op reparatie of vervanging want in de wet staat dat u recht heeft op een goed product. Dit berekent dat een product een bepaalde tijd goed moet functioneren, voor een mobiele telefoon is dit 2 jaar. Wat u mag verwachten hangt af van de prijs van het product en de informatie die u hierover hebt gekregen. Nu schijnt dit ook een veelvoorkomend probleem te zijn bij de iphone maar die informatie is mij niet verstrekt en ik mag toch van een telefoon welke gemiddeld rond de €600 kost verwachten dat deze gemiddeld 2 jaar mee gaat. Gemiddeld €600 is de prijs van nu, toen ik het kocht was de telefoon nog aanzienlijk duurder

@sannie37 Klopt deze uitvoering is erg duur, ik heb hem zelf ook.

Je gaat eraan voorbij dat consumenten en zakelijke regels anders blijken te zijn.

Gelukkig kost zo’n reparatie  erg weinig rond de €50;- incl. BTW wat ook weer aftrekbaar is.

Zelf zou ik hem gewoon laten maken Bij de Amac zijn ze snel en goed met dit soort reparaties.

Groetjes en succes bij je besluit

 

 

Hi Christien, 

 

Het Amac centre verwees mij juist maar de kpn om te checken voor de garantie want het zou rond €300 gaan kosten. Ben al een beetje aan het zoeken en kom veel lagere bedragen tegen voor reparatie. Voel me aan alle kanten zwaar in de maling genomen

@sannie37 Ik snap het helemaal.

Bel anders even met Cardservices Wat het gaat kosten!

Is een betrouwbaar bedrijf (ik kom er ook wel eens)

Ga ik doen, dank voor de tip!

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @sannie37, welkom op het forum! Om het vanuit KPN nog even te verduidelijken: Apple geeft zelf maar 1 jaar fabrieksgarantie. Echter, vanuit de Europese regelgeving is dat niet voldoende voor consumenten. Waardoor bij onze particuliere abonnementen wel een 2e jaar garantie geldt, maar bij zakelijk niet. 

Nou Erik,

 

dit maakt een hoop duidelijk 😂 zover was ik zelf ook al maar blijft een belachelijk feit. Zodra het kan heeel snel weg bij KPN