Beantwoord

Garantie logic defect Nexus 5X met valschade

• 22 december 2017
  • 5 reacties
  • 144 keer bekeken

Beste KPN,

Ik heb in september 2016 bij jullie een abonnement afgesloten voor een Nexus 5X met SIM. Met volle plezier heb ik deze kunnen gebruiken tot 8 december, waarop deze telefoon midden tijdens mijn treinreis crasht, opnieuw opstart en blijft hangen in een bootloop. Na 5 minuten bootlootp was de accu uiteraard leeg van ~55% naar 0%. Aangekomen op locatie direct op de oplader, maar zelfs dan kwam de telefoon niet verder. Uiteindelijk de bootleider herstart en geprobeerd te resetten naar fabrieksinstellingen. Ook dat had helaas geen nut, het resetten was zelfs geen optie, omdat er geen command meer aanwezig was op de telefoon om dit in gang te zetten. Klinkt als een klassiek logic defect wat kan gebeuren met elke smartphone en dit valt dan ook onder garantie. Een probleem, er zit een barst in de glasplaat op de voorkant die over de vezel loopt. Daar heeft hij 7 maanden perfect mee gewerkt, dus dit had geen invloed op het defect van de telefoon.

Nu zijn mijn vragen:
-kan ik alleen het logic laten vervangen onder garantie, waarbij we het scherm negeren?
-hoeveel kost het scherm maken?
-als het eerste niet kan, kan het scherm dan worden betaald tegen betaling en de rest onder garantie?
-hoelang duurt een reparatie?
-valt er iets te doen met mijn abonnement als er niks gebeurd met de telefoon? Aangezien het defect normaal onder garantie valt?
-welke stappen raden jullie mij aan om te nemen?

Alvast bedankt!

-Milan
icon

Beste antwoord door ChrisWissink 23 december 2017, 13:26

Hoi @milanfazzi
Vervelend om te horen. Ik zal proberen je vragen een beetje te beantwoorden :

-kan ik alleen het logic laten vervangen onder garantie, waarbij we het scherm negeren?
Zover ik in reparatievideo's kan zien hoeft het scherm er niet eerst af om bij de rest van de onderdelen te komen, als dat wel zou moeten, dan worden er wel kosten gemaakt.

Let wel op! bij het reparatiecentrum wordt beoordeeld hoe en wat, en hun nemen dan ook de beslissing hoe ze het doen. Mijn visie is dus een schatting.

Ongeveer 80 euro exclusief de kosten voor de arbeid, reken maar op rond de 150 euro.

-als het eerste niet kan, kan het scherm dan worden betaald tegen betaling en de rest onder garantie?
Durf ik niet te zeggen, dit is aan het reparatiecentrum om dit te bepalen denk ik.

gemiddeld 3 weken (15 werkdagen)

-valt er iets te doen met mijn abonnement als er niks gebeurd met de telefoon? Aangezien het defect normaal onder garantie valt?
Voor zover ik weet niet, je hebt een contract voor een termijn afgesloten, het kan niet worden opengebroken in dit soort kwesties. Je kan wel 4 maanden vtv verlengen.

Ik zou hem opsturen ter beoordeling aan het reparatiecentrum, mocht er besloten worden dat dit geen garantie gaat worden, dan kan het toestel of gratis worden vernietigd of tegen betaling van ongeveer 50 euro weer teruggestuurd worden ongerepareerd.

Edit : Zal nog eventjes wachten op een medewerker van KPN die je vraag nog wat aanvullender kan beantwoorden, je kan het ook altijd voor zekerheid nog vragen in de KPN winkel.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi @milanfazzi
Vervelend om te horen. Ik zal proberen je vragen een beetje te beantwoorden :

Zover ik in reparatievideo's kan zien hoeft het scherm er niet eerst af om bij de rest van de onderdelen te komen, als dat wel zou moeten, dan worden er wel kosten gemaakt.

Let wel op! bij het reparatiecentrum wordt beoordeeld hoe en wat, en hun nemen dan ook de beslissing hoe ze het doen. Mijn visie is dus een schatting.

Ongeveer 80 euro exclusief de kosten voor de arbeid, reken maar op rond de 150 euro.

Durf ik niet te zeggen, dit is aan het reparatiecentrum om dit te bepalen denk ik.

gemiddeld 3 weken (15 werkdagen)

Voor zover ik weet niet, je hebt een contract voor een termijn afgesloten, het kan niet worden opengebroken in dit soort kwesties. Je kan wel 4 maanden vtv verlengen.

Ik zou hem opsturen ter beoordeling aan het reparatiecentrum, mocht er besloten worden dat dit geen garantie gaat worden, dan kan het toestel of gratis worden vernietigd of tegen betaling van ongeveer 50 euro weer teruggestuurd worden ongerepareerd.

Edit : Zal nog eventjes wachten op een medewerker van KPN die je vraag nog wat aanvullender kan beantwoorden, je kan het ook altijd voor zekerheid nog vragen in de KPN winkel.
Hoi @ChrisWissink,

Ontzettend bedankt voor je behulpzame reactie! Ik weet uit ervaring dat het scherm wel tijdelijk zal moeten worden verwijderd om bij het logic board te komen, dit is in ieder geval zo bij iPhone's, die ik dagelijks voor mijn werk repareer. Daarbij hoeft het scherm niet te worden vervangen, maar of KPN dat zo behandeld moeten we nog maar afwachten.

In ieder geval heel veel nuttige informatie en ik zal inderdaad nog even afwachten op een reactie van een KPN medewerker!
Reputatie 7
Badge +10
Hoi @milanfazzi
Ik weet van de diverse reparatiepartijen dat als een scherm gebroken is, en die als eerste moet worden verwijderd om bij de rest van de onderdelen te komen, er een prijsopgave wordt opgemaakt omdat ze bang zijn dat bij het verwijderen het scherm nog verder scheurt en hun moeten wettelijk gezien een goede reparatie doen, anders zijn zij aansprakelijk 😉.
Garantie is altijd een ingewikkeld ding, zitten veel haken en ogen aan, daarom laat ik dat even over aan een KPN medewerker maar vermoed dat die dat ook niet kunnen zeggen omdat ze het toestel niet onder zicht hebben en denk ik daarom het reparatiecentrum laten beslissen over het hoe en wat.
Even afwachten, ik verwacht dat ze snel dit topic voor je oppakken, maar kan iets langer duren i.v.m. kerst. ;)

Ik wens je alvast fijne kerstdagen!
Hoi @ChrisWissink,

We gaan het allemaal zien, zou persoonlijk liever hebben dat ze een poging doen en anders de telefoon wegdoen. Of als het mogelijk is mij de telefoon met een nieuw logicboard terugsturen, zodat ik het zelf kan doen.

Nogmaals bedankt voor je info en jij ook fijne feestdagen @ChrisWissink!
Reputatie 7
Badge +18
Dag Milan. Welkom op het forum.

Erg spijtig om te lezen hoe dit allemaal gebeurde. Ik vind dat Chris een érg goed antwoord heeft geschreven en ik kan hier vanuit min positie niks aan toevoegen. Je kunt er mee naar de KPN winkel. De collega's daar hebben over het algemeen de meeste ervaring met dit soort zaken. Ik zou me daar goed laten voorlichten en eventueel laten opsturen.

Ik denk dat het antwoord van Chris hierbij een goede leidraad is. 🙂

Reageer