Beantwoord

Garantie refurbished Sony Xperia Z5 Compact

• 7 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 259 keer bekeken

Tijdens de duur van het abonnement is de telefoon niet gloed meer gaan werken. Naar KPN gegaan en het viel onder de garantie en wou worden opgestuurd ter reparatie. Ne heel veen gedoe wordt er een telefoon terug gestuurd (gerefurbushed) dat ook direct bij het aanzetten niet naar behoren werkt. Alweer in conclaaf met KPN en alweer de telefoon opgestuurd en alweer een refurbished telefoon toegestuurd gekregen. Deze telefoon werkte al meer naar behoren en accepteerde de refurbished telefoon. Dit was op 10-10-2017 en nog binnen het originele termijn van het abonnement.

Nu is 2 dagen geleden het scherm ermee opgehouden en blijft zwart. De telefoon reageert op de knoppen maar het scherm blijft dood.
Al eerder gelezen hoort er 1 jaar garantie op de refurbished telefoon uit de KPN garantie te zitten. Nu zijn we langs de KPN store gegaan en daar wordt direct aangegeven dat er maar 3 maanden garantie op zit. Als een telefoon met normaal gebruik een levensduur heeft van 2 jaar, waarom dan maar 3 maanden garantie al is het een refurbished (hoort toch als nieuw te zijn).

Natuurlijk willen we de telefoon gerepareerd hebben maar KPN is stijfkoppig (werkt teveel volgens protocol, excuus maar het lijkt allemaal te ingestudeerd) en geeft niet toe aan het door meerdere gezegd en gegegen garantieduur van 1 jaar. Het is dus en discussie die 1 klant niets aan kan veranderen tegenover een gigantisch bedrijf. Hoe haal ik mijn recht of krijg ik in ieder geval de telefoon gerepareerd.

Ik denk wel dat er iemand op deze forum is die hier ervaring mee heeft of iemand van KPN die een menselijk antwoord durft te geven.
Alle hulp, kritiek, feedback, tips zijn welkom!

Chris
icon

Beste antwoord door Erwin_ 15 augustus 2018, 10:06

Hoi Chris. Ik heb die gegevens verwijderd. Ik heb tevens je gegevens opgezocht en geprobeerd het puzzeltje in elkaar te leggen. Dat lukt nog niet heel goed. Ik zie 2 logs. Beide gemaakt in een KPN winkel.
Hierin wordt aangegeven dat er geen garantie op het toestel zit. Het log is van 07-08-2018 11:14
Ik heb wél oude correspondentie over een klacht van jou terug gevonden Die is eind vorig jaar afgerond en er is toen inderdaad 25 euro toegezegd. Ik zie in je facturen dat dit bedrag nooit is gecrediteerd en wil voorstellen dat ik dat in ieder geval in orde maak. Lijkt je dit een goed plan?
Wat je huidige issue betreft kan ik niet veel doen, ben ik bang. Zoiets gaat per definitie via de winkel/claimdesk. Zij beoordelen deze zaken.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Oei. Dat klinkt allemaal niet heel vrolijk, Chris. Waar loopt de correspondentie over deze zaak? Gaat dat via de zogenaamde claimdesk? Ik wil je niet met een kluitje het riet insturen maar de expertise hierover zit bij de winkel en de claimdesk. Als daar een conflict of meningsverschil uit rolt dan denk ik dat een klacht het meest effectieve middel is. Daar kan ik je wel bij helpen.
Zou je je profiel kunnen aanvullen met je privégegevens? Alle info is verder welkom maar inhoudelijk kan ik er, zoals je leest niet zo veel over zeggen.
Hallo Erwin,
Je merkt de frustratie al en dat is mooi.
Profiel gegevens zijn:

xxx

wat voor informatie is er nog meer nodig.
daarnaast zou er een tegemoetkoming van 25,- komen vanuit KPN omdat het eerder al niet vlekkeloos maar vlekkenvol gehandeld werd. die tegemoetkoming tot op vandaag nog steeds niet voldaan. kan je daar ook iets aan doen?
Hallo Erwin,
Je merkt de frustratie al en dat is mooi.
Profiel gegevens zijn:

xxxx

Wat voor informatie is er nog meer nodig.
Daarnaast zou er een tegemoetkoming van 25,- komen vanuit KPN omdat het eerder al niet vlekkeloos maar vlekkenvol gehandeld werd. die tegemoetkoming tot op vandaag nog steeds niet voldaan. Kan je daar ook iets aan doen?

admin: privégegevens verwijderd
Correspondentie loopt bij Vlamingstraat Den Haag.
Profiel is geupdate, zou je misschien bovenstaande persoonlijke informatie kunnen wissen.
Alvast bedankt Erwin
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Chris. Ik heb die gegevens verwijderd. Ik heb tevens je gegevens opgezocht en geprobeerd het puzzeltje in elkaar te leggen. Dat lukt nog niet heel goed. Ik zie 2 logs. Beide gemaakt in een KPN winkel.
Hierin wordt aangegeven dat er geen garantie op het toestel zit. Het log is van 07-08-2018 11:14
Ik heb wél oude correspondentie over een klacht van jou terug gevonden Die is eind vorig jaar afgerond en er is toen inderdaad 25 euro toegezegd. Ik zie in je facturen dat dit bedrag nooit is gecrediteerd en wil voorstellen dat ik dat in ieder geval in orde maak. Lijkt je dit een goed plan?
Wat je huidige issue betreft kan ik niet veel doen, ben ik bang. Zoiets gaat per definitie via de winkel/claimdesk. Zij beoordelen deze zaken.
Hallo Erwin,

Als je in ieder geval dan het nog niet gecrediteerde bedrag zou willen regelen, wordt daar iig iets mee gedaan. Verder is je advies nu om contact te zoeken met de winkel of claimdesk?
Reputatie 7
Badge +18
Als er een winkel in je buurt zit zou ik daar langsgaan. Het personeel heeft dagelijks te maken met defecte toestellen en het wel of niet onder garantie vallen. Ze kunnen je ongetwijfeld van eerlijk een duidelijk advies voorzien. Ik zal die creditering direct voor je in het systeem zetten!

Reageer