Beantwoord

Gebrek aan service Teleplan

• 13 februari 2013
  • 4 reacties
  • 12212 keer bekeken

Niet verwacht op dit forum terecht te komen, maar het is me uiteindelijk helaas gelukt. De reden:

• sinds juli 2012 in het gelukkige bezit van een SGS III van KPN, probleemloze phone;
  • 30 december 2012: na een nacht aan de lader wordt het toestel 's ochtends niet meer wakker, batterij herplaatsen verandert de zaak niet, toestel blijft "dood". Na telefonische navraag toestel afgeleverd bij KPN-winkel, toestel is opgestuurd naar Teleplan;
  • 10 januari 2013 - toestel weer opgehaald in de KPN-winkel, het motherboard is vervangen. De telefoon werkt weer;
  • 10 januari 2013 - na thuiskomst: toestel reset zichzelf elke paar minuten spontaan, zonder enige aanleiding. Deze en de volgende dag getest door alle apps te verwijderen, fabrieksinstellingen terug te zetten, SD-kaart te verwijderen, kortom: helemaal schoon, maar probleem blijft zich voordoen;
  • 11 januari 2013 - telefoon weer ingeleverd bij KPN-winkel, 3 medewerkers constateren daar het probleem ook. Als enige probleemomschrijving wordt "Toestel gaat vanzelf uit en aan. Om de paar minuten gaat de telefoon uit" toegevoegd;
  • 18 januari 2013 - toestel weer gehaald bij de KPN-winkel, reparatiemelding "Geen defect geconstateerd". Ter plekke getest, de telefoon reset zich binnen een kwartier een keer of drie in het bijzijn van tenminste 2 KPN-medewerkers. Teleplan adviseert nog een nieuwe accu als het probleem zich blijft voordoen, daarom wordt direct een nieuwe accu besteld;
  • 22 januari 2013 - nieuwe accu wordt thuisbezorgd, na plaatsing blijft het probleem van het spontane resetten zich voordoen;
  • 23 januari 2013 - met toestel naar de KPN-winkel, de mensen beginnen me te herkennen 😢 Om ook deze mogelijkheid uit te sluiten, wordt een nieuwe SIM-kaart voor me aangemaakt, maar na plaatsing ervan doet het probeem zich nog steeds voor. Er wordt gebeld met Teleplan, waarbij telefonisch alle reeds uitgevoerde opties nog eens worden geadviseerd: een nieuwe accu, een nieuwe SIM-kaart, de SD-kaart verwijderen, alle apps verwijderen, terug naar fabrieksinstellingen, zelfs een andere oplader gebruiken. Nadat naar de zin van de laatste suggestie is gevraagd, wordt die weer ingetrokken. Uiteindelijk zit er niks anders op dan het toestel maar weer richting Teleplan te sturen. De klachtomschrijving: Toestel gaat vanzelf uit en aan Toestel schakelt automatisch weer uit en vervolgens weer aan. Met repair contact gehad voor extra controle. Tevens toestel met een andere accu getest (geleverd aan de klant) en een simkaart wissel uitgevoerd ! De klacht blijft nog steeds hetzelfde. Graag passende oplossing.
  • 13 februari 2013 (had natuurlijk nooit op de 13e mogen gaan 😉 - op de site van Teleplan is, na invoering van het bonnummer nog steeds niets anders te lezen dan wat er al 3 weken staat: In behandeling bij reparateur (doorlooptijd 1-2 weken). Dan maar weer 'ns naar de KPN-winkel, met het verzoek een navraag naar de status te doen. De medewerker is van heel goede wil, en belt met Teleplan. Hij krijgt - voor zover ik het telefoongesprek kan volgen - te horen dat het nog wel een weekje kan duren, en dat ze druk aan het testen zijn.  Omdat testen volgens mij alleen maar zinvol is als er reparaties (hardware) of vervanging (hard- of software) heeft plaatsgevonden, probeer ik de aandacht van de KPN-medewerker te krijgen. Hij geeft aan de Teleplan-medewerker door dat de klant nog een vraag heeft, maar krijgt direct te horen dat hij de telefoon niet aan de klant mag geven. Ik probeer daarna de KPN-medewerker mijn vraag te laten stellen, maar die laat zich verbaal ondersneeuwen door de Teleplan-medewerker, en hij stelt mijn vraag dus niet. Na beëindiging van het gesprek krijg ik te horen dat ze druk aan het testen zijn, een duurtest. Nou, dat kan je wel zeggen, al drie weken bezig en nog steeds niet klaar, het kan nog een week duren. En hij mag NIET aan de klant meedelen dat die "volgende week" zijn toestel terug mag verwachten (dus kan het nog langer duren?). En nee, ze hebben geen vervangingen of reparaties uitgevoerd. ZE ZIJN NU DUS AL 3 WEKEN BEZIG MET TESTEN VAN IETS WAT BINNEN DE KPN-WINKEL AL 2 OF 3 KEER DOOR TENMINSTE 2 KPN-MEDEWERKERS IS GECONSTATEERD. EN VERDER IS ER NOG NIKS GEBEURD. IK ZIT OOK NOG MAAR 6 WEKEN ZONDER M'N TELEFOON, EN ALS HIJ TERUGKOMT ZONDER REPARATIE OF VERVANGING VAN SOFT- OF HARDWARE, ZIE IK DE BUI AL HANGEN: HIJ KAN WEER PER KERENDE POST RICHTING TELEPLAN.
Franz Kafka overleed in 1924, en kan geen weet gehad hebben over smartphones, maar soms heb ik er toch mijn twijfels over.

GroteGoedheid

icon

Beste antwoord door grotegoedheid 15 februari 2013, 17:23

Dag Afra,

bedankt voor je bemoeienis, intussen is het probleem opgelost, ik ben vanmiddag langsgeweest bij de KPN-winkel. Bedankt voor de bemoeienis, en de snelle actie.

Groet, 

grotegoedheid

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Beste grotegoedheid,

vervelend om te lezen dat je vast loopt.

Ik zou graag de volgende gegevens in een privébericht van je willen ontvangen zodat ik e.e.a. kan uitzoeken.

Je mobiele nummer, postcode/huisnummer, reparatienummer en je volledige naam.

Met vriendelijke groet,

Afra

Dag Afra,

bedankt voor je bemoeienis, intussen is het probleem opgelost, ik ben vanmiddag langsgeweest bij de KPN-winkel. Bedankt voor de bemoeienis, en de snelle actie.

Groet, 

grotegoedheid

Eind september mijn HTC One X afgeleverd bij KPN winkel te Harderwijk, met de klacht dat mijn WiFi ontvangst slecht is en simkaarthouder af en toe spontaan naar buiten komt.(en dan ben je ook niet bereikbaar)

Verhaal mbt WiFi is bekent bij HTC, zou een productiefout zijn, en men zou met een oplossing komen.

Toestel netjes werkend en onbeschadigd af gegeven in de winkel!

Binnen een week een bericht dat er "val schade" zou zijn en dat het dus niet onder garantie valt...
mooi fotootje erbij van een beschadiging, maar weet pertinent zeker dat dat niet door mij is gebeurt.

Aangegeven dat ik niet akkoord ga met de reparatiekosten van € 270,- en een oplossing wil. Na 4 weken maar weer eens gaan bellen, maar toestel kwijt. Zou bij HTC Belgie zijn, toen weer niet, toen weer wel.

Na meerdere telefoontjes met Teleplan, eindelijk na ongeveer 8 weken bericht dat ik mijn toestel op kon halen.

Aangekomen in de KPN winkel, krijg ik mijn toestel terug, en wat zien ik.
De aan/uit schakelaar is kompleet naar binnen gedrukt, met resultaat dat het toestel niet meer aan kan, en dus nu geheel onbruikbaar is.

KPN medewerker belt netjes met Teleplan, maar zeggen ijskoud: jammer dan en doen verder niets.
De KPN medewerker neemt daarna kontakt op met zijn leidinggevende, en na weer een week wordt er niks concreets gedaan. Sterker nog ik moet mijn toestel maar weer inleveren voor reparatie..

Ik ben dus weer een aantale weken waarschijnlijk mijn toestel kwijt.

Ronduit belachelijke gang van zaken.

wordt vervolgd....

Ik heb 8 maanden geleden een abbonement afgesloten bij KPN, vanaf het begin heb ik al problemen met het telefoonsignaal, dit gaat van geen bereik tot een vollebak.

Hier heb ik al meerdere keren over geklaagd, maar er is niks mee gedaan, nu lijkt er eindelijk wat actie word ondernomen maar KPN laat je alleen maar wachten, ook lees ik overal op het internet dat KPN een klant meer of minder niet uit maakt.

Ook heb ik problemen met mijn telefoontoestel, na 5 maanden gaf het toestel al problemen, de melding plaats simkaart/ en het toestel gaat spontaan uit/en loopt vast en gaat dan vanzelf uit.

Uiteindelijk was ik het zo zat, ik terug naar de KPN winkel, en toen wou ik hem op laten sturen word ik afgescheept met we laten eerst een nieuwe accu opsturen, dit hielp niet.

Ik weer naar de KPN winkel, de klachten werden erger en hij is ter reparatie opgestuurd, ik kon het volgen via e-rapair waar ik zag dat ze alleen een nieuwe update hebben gedaan, dus na 1,5 week mijn toestel weer opgehaald en jahoor, kreeg hem terug met een beschadiging, en niemand weet er wat van,

Het Toestel toch een avond geprobeerd en jahoor, hij liep weer vast en viel weer uit, dus het toestel weer naar de KPN winkel gebracht en moest weer ter reparatie worden opgestuurd, ik had hem net een paar uur terug.

Een aantal dagen later lees ik op e-repair dat ze van alles hebben vervangen en nieuwe onderdelen hebben gesoldeerd, na 1,5 week weer komt het toestel terug maar aan de beschadiging hebben ze niks gedaan, het is belachelijk voor woorden.

Ze hebben ook gewoon preventief onderdelen vervangen omdat ze gewoon er een zooitje van maken, en niet eens kunnen lezen wat er op de klachtenbon staat.

Het toestel moest weer opgestuurd worden en zou hem weer 1 a 2 weken kwijt zijn, kpn gebled, klanten service maar daar heb je helemaal niks aan.

Omdat ik het nu helemaal zat ben hoop ik dat KPN me een nieuw toestel leverd en me tegemoet komt, het liefst wil ik mijn contract vervroegd beeinigen.

Omdat de klantenservice als je ze belt je alleen maar afpoeierd en op de facebook KPN web je teminste wel probeerd te helpen kan ik helemaal niks.

Het word tijd dat KPN zich is achter hun oren gaat krabben en begrijpt wat voor zooitje ze er van maken.

Ik krijg alleen maar te horen, word in behandeling genomen kan 5 werk dagen duren, inmiddels zit ik op een oude tragen telefoon terwijl ik een uitgebreide abbonement heb waar ik dik geld voor betaal.

Ik hoop dat ik snel wat hoor van een hoger iemand van KPN die wel begrijpt dat dit niet hoort en er ook snel een goede oplossing voor heeft.

Reageer