Geen beeld op startscherm

• 29 mei 2013
  • 6 reacties
  • 17530 keer bekeken

Mijn scherm van mijn Sony Xperia blijft zwart, heb geen beeld meer. Ik heb het toestel nog maar sinds begin dit jaar en heb het niet laten vallen, zit altijd netjes in een hoes... Valt dit onder garantie?

6 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het klinkt wel als garantie. Via een KPN winkel kan je het toestel op laten sturen. Valt het onder garantie maken ze je toestel gratis. Valt het niet onder garantie krijg je een prijsopgave. Die kan je accepteren of weigeren.

Als het een Xperia Z is, wil het wel eens helpen om een reset te doen door je Power button, samen met de Volume UP knop een paar seconden ingedrukt te houden.. het toestel reset zich dan (maar houdt al je instellingen en apps).

Mocht dat helpen, moet je daarna even je firmware upgraden aangezien er een sudden death bug in de Xperia Z zat, die bij de laatste updates zijn verholpen

Reputatie 5
Badge +2
Beste Liesbeth1971,

ik wil je vragen om, zoals Decypher al aangeeft, je toestel eens een harde reset te geven.

Mocht dit geen oplossing bieden, dan adviseer ik je om, zoals jeroen470 al aangeeft, je toestel ter reparatie aan te bieden. Valt het onder de garantie dan wordt deze inderdaad kosteloos gerepareerd. Valt dit niet onder de garantie, dan krijg je inderdaad een prijsopgave toegestuurd die je kan accepteren of weigeren.

Ik hoor graag of 1 van deze 2 opties, je een oplossing biedt.

Met vriendelijke groet,

Afra

Harde reset heeft gewerkt gelukkig! Dank jullie wel! Hoop dat het hier bij blijft, want tjongejonge... Een mens kan echt niet meer zonder mobiel... Ben blij dat hij het weer doet!

Hoe doe je dat? Je firmware upgraden? Geen idee wat een sudden death bug is hoor.... Wat dat betreft ben ik hoog blont...

Ik ben ook hartstikke blond... dus...tja :-)

In ieder geval...

Firmware upgraden kan je als volgt doen..

installeer de PC Companion van Sony

http://www.sonymobile.com/nl/tools/pc-companion/

Sluit daarna je Xperia aan met een USB kabel op je PC of Laptop, en laat het programma het werk doen.. Als het goed is komt er een boodschap dat er nieuwe firmware beschikbaar is voor je toestel.. en dan is het alleen maar (een paar keer) klikken op OK.. en dan gaat alles vanzelf..

Succes!!

Reageer