Beantwoord

Geen geluid bij bellen (Samsung Note 2)


Wanneer ik iemand wil bellen is er vaak geen geluid hoorbaar, van zowel de toon van het overgaan van de telefoon, als het geluid aan de andere kant van de lijn. Ik kan op het scherm van de telefoon wel zien dat er wordt opgepakt maar ik hoor dus niets. De persoon aan de andere kant van de lijn hoort mij blijkbaar wel.

Dit probleem doet zich bijna uitsluitend voor bij de eerste poging om te bellen. Dan hang ik op een bel direct nog een keer, waarna ik wel gewoon alles hoor zoals het hoort.

Dit is niet alleen zeer irritant, maar het zorgt mogelijk ook voor onnodige extra kosten.

Ik heb mijn Samsung Galaxy Note 2 (GT-N7100) sinds eind 2012, toen was het probleem er al. De telefoon heeft net een nieuwe firmware update gehad (Android 4.1.2), maar het probleem is er nog steeds.
Onderzoek wijst uit dat het euvel bij meerdere toestellen voorkomt, is er al een oorzaak en oplossing bekend?
Wat kan ik doen om het op te lossen?

Groetjes Thomas
icon

Beste antwoord door Afra 12 februari 2013, 11:30

Beste tderoode84,

vervelend om te lezen dat dit probleem ook na de software-update nog speelt.

Ik heb binnen mijn team wat navraag gedaan en de collega's met een Samsung Galaxy toestel ervaren dezelfde problemen.

Naar aanleiding hiervan heb ik contact gehad met Samsung. Bij hen was dit probleem nog niet kenbaar gemaakt, nu dus wel. Ze geven als advies mee met je toestel naar het dichstbijzijnde Saumsung servicepunt te gaan. Daar zitten specialisten die je wellicht van de probleem af kunnen helpen. Op de volgende link kun je zien waar bij jou in de buurt zo'n servicepunt is.

Ik vertrouw erop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afra

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Beste tderoode84,

vervelend om te lezen dat dit probleem ook na de software-update nog speelt.

Ik heb binnen mijn team wat navraag gedaan en de collega's met een Samsung Galaxy toestel ervaren dezelfde problemen.

Naar aanleiding hiervan heb ik contact gehad met Samsung. Bij hen was dit probleem nog niet kenbaar gemaakt, nu dus wel. Ze geven als advies mee met je toestel naar het dichstbijzijnde Saumsung servicepunt te gaan. Daar zitten specialisten die je wellicht van de probleem af kunnen helpen. Op de volgende link kun je zien waar bij jou in de buurt zo'n servicepunt is.

Ik vertrouw erop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afra

Beste Thomas,

ik heb helaas hetzelfde probleem met mijn Samsung Note 2. Zal deze week eens langs een Samsung service centre rijden.

Jouw probleem staat als "Opgelost", is dit correct en zo ja, hoe heb jij het voor elkaar gekregen?

Gr.

Frank

Beste Afra,

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga ermee aan de slag.

Groetjes Thomas.
Goedenavond Thomas,

Ik ben nieuwsgierig naar de oplossing voor het geluidsprobleem. Mijn Galaxy Note 2 heeft namelijk precies hetzelfde. Bij uitgaande gesprekken hoort de andere partij mij niet.

Alvast bedankt voor je reactie,

Goeiedag sdlnote,

Ook een of andere reden heb ik geen toegang meer tot mijn account, Vandaar dat ik een nieuwe heb aangemaakt.

Om die reden kan ik ook mijn privebericht niet meer openen.

Ik ben nog niet in de gelegenheid geweest om naar het Samsung service punt te gaan.
Zodra ik meer weet kom ik er op terug.

Gr Thomas.
Ik ervaar met mijn Galaxy Note II hetzelfde probleem sinds eergisteren. Ik ben op dit forum gekomen ( via google, ik zit bij Tele2).

Ik ben vandaag in Amsterdam naar één van de samsung service punten geweest (KPN XL aan de spaklerweg).

Daar werd mij door 1 van de medewerkers gevraagt of ik al een back-up had gemaakt van het toestel omdat ze de telefoon wouden resetten naar fabrieksinstellingen.

Omdat ik nog geen Backup had gemaakt zei ik dat ik dit thuis wel zou doen.

Dit geeft ten eerste aan dat de Samsung specialisten nog geen echte oplossing voor het probleem hebben behalve een reset.

Ik ben nu thuis en ga meteen een backup maken en de telefoon resetten, ik laat weten of het is gelukt.

Reset heeft niks opgeleverd, nogsteeds hetzelfde probleem doet zich voor

Beste Frank,

Ik heb niet meer eerder geantwoord omdat ik wéér niet kon inloggen, ditmaal met het nieuwere account.

Dat de website van nota bene je internetprovider zo slecht functioneert, mag gerust een schande worden genoemd.
Nog erger is het feit dat al de klachten niet serieus lijken te worden genomen, daar de ergernis maar blijft voortduren.
Maar goed, terug naar het onderwerp.

Bij het business center, waar dus het Samsung service center zit, hebben ze mijn telefoon voorzien van andere software, waardoor de telefoon vrijwel geheel, op een enkeleuitzondering na, verlost is van de genoemde klacht.

De keerzijde was wel dat de telefoon om de haverklap opnieuw uit zichzelf opstartte.

Nu is dat op de een of andere manier gelukkig bijna verdwenen.
Al met al was het het waard, dus in die zin is het probleem opgelost.

Maak wel een backup van je interne opslag, want die wordt volledig gereset.
Het externe sd kaartje kun je er natuurlijk gewoon uithalen van tevoren.

Succes!
zelfde probleem zelfde oplossing laten uitvoeren, maar helaas.

regelmatig nog hetzelfde probleem en telefoon herstart ook uit zichzelf.

Reageer