Beantwoord

geen geluid op mijn Samsung S4

• 8 mei 2014
  • 35 reacties
  • 19066 keer bekeken

Het geluid op mijn Samsung S4 valt regelmatig uit. Bij alle applicaties is er dan geen geluid aanwezig. Na het uit- en weer aanzetten werkt het geluid weer een tijdje.

Ik heb de telefoon al een keer teruggezet op de fabriekinstellingen en via KIES 3 hersteld, maar ook dit heeft het probleem niet opgelost.

Zijn er meer mensen met dit probleem bij de S4? Ligt dit aan de telefoon of zou een app dit kunnen veroorzaken?

icon

Beste antwoord door rene1bakker 2 juni 2014, 07:53

Beste Cornelis,

Het geluidsprobleem is opgelost. Ik ben in de KPN winkel Haarlemmerstraat Leiden geweest. Daar hebben ze  de telefoon ter reparatie ingenomen. Binnen een week was de telefoon weer retour. 4 onderdelen zijn vervangen. Telefoon werkt nu weer perfect! Prima geholpen dus.

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Zijn er ook applicaties zoals Viber of Tango geïnstalleerd? Mogelijk dat één van de applicaties die u heeft de boosdoener is.

Ik heb deze applicaties niet in gebruik.
Zijn er wellicht andere applicaties waarvan bekend is dat deze een conflict kunnen veroorzaken?
Reputatie 7
Badge +3
Beste rene1bakker,

Is het geluids probleem met je Samsung S4 inmiddels opgelost?
Ben je ook in een KPN winkel geweest om te zien of ze je daar van dienst konden zijn?

We horen het graag van je.

Cornelis

Beste Cornelis,

Het geluidsprobleem is opgelost. Ik ben in de KPN winkel Haarlemmerstraat Leiden geweest. Daar hebben ze  de telefoon ter reparatie ingenomen. Binnen een week was de telefoon weer retour. 4 onderdelen zijn vervangen. Telefoon werkt nu weer perfect! Prima geholpen dus.

Probleem is helaas alweer aanwezig. Reparatie heeft dus niet tot een duurzame oplossing geleid. Wat nu? Maar weer terug naar KPN vrees ik. Wellicht toch een iphone moeten kiezen. Weer een week mijn telefoon kwijt.
Reputatie 5
Badge +1
Beste Rene,

Wat vervelend dat het probleem na een week weer terug is!

De kortste klap is inderdaad dat je wederom de KPN winkel bezoekt en aangeeft dat hetzelfde probleem weer terug is gekomen. 

Daarbij is er een reëele kans dat het toestel wederom opgestuurd moet worden voor de reparatie. 

Begrijp ik goed, dat dit de 2e reparatie gaat worden?

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Beste Bernadette,

Er zitten enkele weken tussen de eerste reparatie en het huidige probleem.

Dit gaat dan inderdaad al de 2e reparatie worden. Ik ben er voor mezelf nog even niet uit of ik het apparaat wel wil laten repareren of dat deze 'gewoon' vervangen moet worden. Binnen een dusdanige korte tijd al 2 maal stuk.

Reputatie 5
Badge +1
Beste Rene,

Ik begrijp je twijfel, echter wanneer een defect voor een tweede keer voorkomt wordt er vanuit KPN (nog) geen nieuw toestel verschaft.

Er zijn situaties geweest dat er bij de 3e reparatie een nieuw toestel geleverd werd. Echter is het afhankelijk van een aantal factoren wanneer dit exact gaat plaats vinden.

Ik kan je op dit moment het beste adviseren dit via de winkel te laten lopen.

Zij kunnen je exact vertellen of en wanneer je recht hebt op een nieuw toestel.

Met vriendelijke groet,

Bernadette
________________________________________________________________________________

Nieuw op het forum? Lees eerst de huisregels.

Op ongevraagde privéberichten kan ik niet reageren.

Beste Bernadette,

Ik heb het toestel uit- en weer aangezet. Het geluid werkt nu weer.

Het uit- en aanzetten had ik bij de eerste keer dat het geluid uitviel ook gedaan.

Wanneer het geluid weer uitvalt zal ik mij weer melden bij de KPN winkel.

Het geluid is wederom uitgevallen. Ik heb mijn telefoon dus maar weer voor reparatie bij de KPN winkel gebracht. De medewerker heeft op de bon aangegeven dat het een herlaade inname is. Hij gaf aan dat men dan in ieder geval verder gaat kijken dan alleen het vervangen van onderdelen. Toch wel verbazend dat dit niet bij de eerste reparatie van het toestel is gebeurd (hier ga ik tenminste maar even van uit).

En op mijn vraag of een vervangend (nieuw) toestel in beeld is, werd aangegeven dat dit eventueel aan de orde is wanneer het toestel voor de 3e maal ter reparatie wordt aangeboden. Alle ergenissen voor de klant ten spijt.........

Ter aanvulling: vanmiddag was er ook een andere klant in de winkel met een Samsung toestel met precies dezelfde klacht. Ik heb haar niet gevraagd welk toestel zei heeft, maar het komt dus blijkbaar wel vaker voor dat het geluid een probleem is bij een Samsung toestel...

Reputatie 7
Badge +27
Beste Rene,

Wat vervelend dat het probleem nu weer aan de orde is. Je hebt in ieder geval duidelijkheid vanuit de KPN winkel als het gaat om de eventuele vervanging van je toestel, al begrijp ik dat dat niet het antwoord is wat je graag zou willen. 

Ik had zelf niet eerder van dit probleem gehoord, maar ik ga ervan uit dat de medewerkers die het toestel ter reparatie hebben liggen, kundig genoeg zijn om het op de juiste manier te verhelpen. 

Wat ik wel heb geconcludeerd uit de opmerkingen van de KPN medewerker is dat e-repair nu verder zal kijken. Bij de eerste reparatie zijn er blijkbaar zonder verder onderzoek 'gewoon' 4 onderdelen vervangen. Ik wacht het af: wanneer inderdaad zou blijken dat het probleem niet lag aan 1 van de 4 vervangen onderdelen dan had ik, wanneer de reparatie de 1e keer serieus opgepakt zou worden door e-repair, nu niet voor de 2e keer mijn telefoon voor tenminste een week kwijt geweest.

Ik heb ook even bij Samsung zelf geinformeerd (ik merk hierbij wel op dat ik heb aangegeven dat de telefoon nu voor de 2e keer ter reparatie is aangeboden).

Geachte heer Bakker,

Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Galaxy S4. U geeft aan uw toestel meerder malen te hebben ingeleverd voor reparatie bij de KPN winkel, echter zonder positief resultaat.

Hierbij wil ik u informeren dat uw klacht met betrekking tot geluidsproblemen met de Galaxy S4 niet bekend is bij ons. Desondanks is er een fabricagefout geconstateerd met de accu's van de Galaxy S4. Indien u in bezit bent van een opgezwollen accu, verzoek ik u om telefonisch contact op te nemen met onze support afdeling. In dat geval kunnen wij u een nieuwe accu toesturen.

Indien KPN uw toestel direct heeft opgestuurd naar ons erkend reparatiecentrum Dynafix, ontvangen wij graag van het RMA- nummer (reparatienummer). Aan de hand van dit RMA- nummer kunnen wij de behandelde reparatie verder onderzoeken en analyseren. Als uw toestel niet bij Dynafix is gerepareerd, verzoek ik u om alsnog uw toestel in te leveren voor reparatie bij Dynafix. Dit kan online via http://web.dynafix.com/

Heeft u nog vragen dan kunt u altijd contact opnemen met ons Contact Center. Dit kan telefonisch, via e-mail of via de live chat op onze website. Vergeet niet uw referentienummer 2811711578 of claimnummer 3101308526te vermelden !

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Samsung waardeert uw mening over onze dienstverlening. Mocht u van mening zijn dat ik u goed te woord heb gestaan, zien wij dit graag terug in ons klanttevredenheidsonderzoek. Dit kunt u onderaan de e-mail invullen. Mocht u verder nog opmerkingen hebben, kunt u deze ook hieronder plaatsen. Dank u wel alvast!

Met vriendelijke groet,

Gabriella Wongsosetro Contact Center Medewerker Samsung Electronics Benelux B.V. T Nederland: 0900 – SAMSUNG (7267864) T België: 02 201 2418 W Nederland: www.samsung.com/nl/info/contactus.html W België: http://www.samsung.com/be/info/contactus.html

Wat ik mij ook afvraag: hoe zit het nu met mijn abonnement van 50 euro in de maand? Ik heb mijn telefooon al een week niet kunnen gebruiken, daar komt nu tenminste nog een week bij. Kan ik de KPN hierop aanspreken om korting op mijn abonnement te geven voor de perioden dat ik mijn telefoon niet kan gebruiken?

Reputatie 7
Badge +12
Vanuit de voorwaarden gesproken is er geen mogelijkheid op een vergoeding, maar mogelijk dat er iets uit coulance gedaan zou kunnen worden als er vaker klachten voorkomen.

Reputatie 7
Badge +27
Zoals Shugosha aangeeft, is er in eerste instantie geen sprake van een vergoeding. Wel kunnen we nadat dit probleem opgelost is wel kijken of er enige compensatie mogelijk is. 

Heb je al iets mogen vernemen van ons m.b.t. de reparatie van het toestel?

Zojuist de status op e-repair.nl bekeken. Men heeft dus niets aan het toestel gedaan omdat men heeft gestateerd dat deze normaal zou werken. Men geeft de optie aan om het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Dit heb ik echter al meerdere malen geprobeerd, zonder gewenst resultaat. De opmerking t.a.v. lader en/of accu kan ik al helemaal niet plaatsen, daar mankeert niets aan. Wat ik een kwalijke zaak vind is dat ik mijn telefoon dus in dezelfde staat terug krijg. Het volgend is op e-repair.nl aangegeven:

DiagnoseEr is geen defect gevonden aan het toestel.Service activiteitenBij onderzoek in orde: Er is geen defect gevonden aan het mobiele toestel. Het toestel functioneert en voldoet aan de voorwaarden van de fabrikant. Het door u geconstateerde probleem heeft mogelijk een andere oorzaak. Bijvoorbeeld: de lader is defect, de accu is defect, de netwerkinstellingen van de voicemail of sms zijn gewijzigd, de telefooninstellingen staan niet meer goed ingesteld. U kunt in het laatste geval kiezen in het menu voor “terug naar de fabrieksinstellingen”. 
Reputatie 7
Badge +27
Wat vreemd dat er geen problemen zijn geconstateerd! De overige mogelijkheden lijken mij een standaard bericht en ik ga er inderdaad zelf vanuit dat de accu en de lader geen invloed hebben op het geluid. Zou je het toestel toch weer in willen nemen en willen testen? Het toestel wordt namelijk wel degelijk goed onderzocht en mocht het toestel naar behoren hebben gefunctioneerd, is er natuurlijk geen reden om het toestel open te maken o.i.d. 

Overigens zeer begrijpelijk dat je het niet met de constatering zoals op e-repair weer gegeven wordt, eens bent. Daarom verzoek ik je echt om het toestel weer in gebruik te nemen en je weer bij de winkel te melden als het probleem zich weer voor gaat doen. 

Ik heb mijn toestel zojuist weer opgehaald. In een bij het toestel geleverd begeleidend schrijven is o.a. aangegeven dat men de laatste softwareversie heeft geinstalleerd. Deze stond volgens mij al op het toestel.

Een vraag: nu heb ik, voordat ik het toestel ter reparatie heb aangeboden, een backup gemaakt van het toestel. Is het nu verstandig om deze back-up te installeren of het gehele toestel opnieuw te installeren?

Reputatie 7
Badge +12
Het zou geen probleem moeten zijn om de backup terug te plaatsen om de gegevens terug te krijgen.

Waar ik al bang voor was. Telefoon vanmiddag opgehaald en het geluid is wederom uitgevallen. Telefoon opnieuw opgestart. Geluid werkt nu weer even. Klacht is dus wederom niet verholpen. Kon ook niet anders. Men gaf aan dat er geen defect geconstateerd is. Ik heb de telefoon toch niet voor niets voor de 2e maal ter reparatie aangeboden! Morgen dus maar weer terug. Ben benieuwd wat de KPN nu gaat doen. Ben er wel klaar mee.

Reputatie 7
Badge +27
Ben je al langs de winkel geweest Rene? Wel erg vervelend dat het nu nog niet verholpen is..

Waarschijnlijk nemen ze je toestel voor de 3e keer in, hier kan ik helaas ook niets aan veranderen. Wil je me laten weten wat er in de winkel gezegd is/welke actie ondernomen is?

Ik ben nog niet langs geweest, dat wordt maandag. En inname accepteer ik nu niet meer. Mijn klacht wordt niet serieus genomen. Ik heb geprobeerd om de KPN winkel telefonisch te bereiken, maar men neemt de telefoon niet op. Ik heb een goed werkend toestel nodig, anders ben ik niet bereikbaar.
Zou het wegvallen van het geluid misschien iets te maken kunnen hebben met de Samsung S-view cover? Het lijkt er in ieder geval op dat de klacht m.b.t. het wegvallen van het geluid onstaat nadat de cover wordt geopend, wat overigens niet altijd het geval is. Ik heb de cover nu van de telefoon verwijderd en vooralsnog geen klachten.....

Reageer