Beantwoord

geen geluid op mijn Samsung S4

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +25
Hallo Rene,

Hoe is het er nu mee? Ervaar je nog steeds geen problemen? Ik ben erg benieuwd of het probleem te zoeken is bij de cover. Dan is dat zeker goed om te weten!

Beste Marcia,

Ik ervaar op dit moment geen problemen. Ik heb de S-view cover eraf gehaald. Het lijkt er dus sterk op dat de klachten wellicht iets te maken hebben met het niet juist reageren van mijn telefoon op de S-view cover. Aan de cover zelf kan denk ik niet zoveel mis zijn. Deze is voorzien van een magnetisch gedeelte waar de telefoon op reageert.

Ik heb mijn telefoon van een andere cover voorzien en een screenprotector om zodoende in bescherming van de telefoon te kunnen voorzien.

Wat het probleem nu precies is weet ik dus niet, ik ga hiervoor in ieder geval niet meer naar de KPN winkel, telefoon weer kwijt enz. enz....

Reputatie 7
Badge +25
Beste Rene, 

Bedankt voor je terugkoppeling. Erg interessant en zeker iets om in de gaten te houden. Ik had hier in ieder geval nog niet eerder van gehoord. 

Begrijpelijk dat je hiermee niet naar de KPN winkel gaat, dat zou ik in dit geval ook niet willen adviseren. 

Mocht het probleem zich nu wel weer voordoen dan hoor ik het graag. 

Beste Marcia,

Het onderstaande bericht heb ik zojuist naar Samsung gestuurd. Bij de KPN winkel kwam ik namelijk echt niet verder:

Geachte heer Van den Berg,

Ik ben zojuist wederom bij de KPN winkel langs geweest omdat mijn S4 nu voor de derde keer gebreken vertoond als het gaat om het geluid. Na de laatste reparatie is de conclusie getrokken dat er geen defect gevonden is aan het toestel.

In de KPN winkel heeft men aangegeven dat ik het toestel nu voor de derde keer ter reparatie aan zou moeten bieden en wanneer het defect dan nog aanwezig is, dat er dan een interne klacht zou worden verstuurd o.i.d. Dit verhaal begreep ik niet helemaal. Men wist mij ook te vertellen dat de telefoon ter reparatie naar Samsung wordt gestuurd.

Ik zou ook voor kunnen kiezen om naar een nieuw servicecenter van Samsung te gaan in Den Haag.

Inmiddels bekruipt bij mij het 'kastje, muur' gevoel.

Verhaal is duidelijk: ik heb een telefoon met gebreken aangeschaft. Wanneer een ter zake kundig persoon het gebrek niet kan vinden, dan is het toch logisch dat ik dan een nieuw toestel krijg? Nu wordt ik met de gebreken én de nadelige gevolgen ervan opgescheept.

Graag z.s.m. uw reactie op het bovenstaande. Voorts verneem ik ook graag van u waar ik een formele klacht kan deponeren.

Ik ben zelfs serieus aan het overwegen om de telefoon maar in te ruilen. Met het steeds wegvallen van het geluid kan ik niet eens een normaal telefoongesprek voeren. Waar is de service wanneer je deze nog hebt?

Zojuist telefonisch contact opgenomen met KPN en het probleem nogmaals voorgelegd. Nu heeft men mij aangegeven dat, alvorens er sprake kan zijn van een vervangend toestel, het toestel 4x ter reparatie aangeboden moet zijn. Reden? Dit is de standaard procedure. 

Ik heb inmiddels ook mijn licht opgestoken bij ConsuWijzer. Als consument mag ik er niet te veel last van hebben dat mijn telefoon ter reparatie wordt verzonden. Dat is lastig, want bij de KPN krijg ik alleen een vervangend toestel wanneer ik daarvoor verzekerd ben.

Verkopen doet men graag, aftersales is één drama bij de KPN.

Reputatie 7
Badge +25
Beste Rene, 

Wat vervelend dat het verwijderen van de s cover het probleem toch niet definitief opgelost heeft. Wat de klantenservice je verteld heeft, is correct. Op het moment dat jij ná de derde keer voor hetzelfde euvel via dezelfde ingang binnenkomt voor reparatie, dan wordt er gekeken of je recht hebt op een vervangend toestel. 

Je kunt in de winkel overigens altijd vragen naar een leentoestel. Sommige hebben deze op voorraad en bieden die uit coulance aan. In deze kan ik helaas ook weinig voor je betekenen. Je kunt in ieder geval een reactie van Samsung afwachten, maar waarschijnlijk dien je nog een keer met je toestel naar de winkel te gaan. 

Beste Marcia,

Ik heb de telefoon vorige week toch maar weer ter reparatie aangeboden. Nu lees ik op www.e-repair.nl bij gebruikte onderdelen: IC - CODEC. Wat is dit precies?

Mijn Samsung S4 heb ik inmiddels al enige tijd niet meer. Het toestel was weer stuk. Wellicht helemaal de verkeerde keuze, maar ik heb een nieuw toestel aangeschaft (geen S4!).

Het zou er anders op neer gekomen zijn dat ik het toestel voor de 4e keer ter reparatie aan had moeten bieden bij een winkel van de KPN.

Ik was er helemaal klaar mee.

Ik koop in het vervolg geen toestel meer bij een abonnement, dus alleen een simonly. Of het moet een provider waarbij geheel anders wordt gehandeld wanneer het toestel een deffect heeft.

Reputatie 7
Badge +22
Hallo rene1bakker, 

Wat jammer om te lezen dat het wederom niet goed is gegaan met je toestel, ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Wat je zelf al aangeeft, is het natuurlijk ook mogelijk om een los toestel te kopen met een Sim Only abonnement 🙂 Mocht ik je in de toekomst ergens bij kunnen helpen, dan hoor ik dat graag. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer