Geen mobiel netwerk - simkaartlezer kapot

• 2 juni 2015
  • 4 reacties
  • 7194 keer bekeken

Hi,

Ik weet niet of deze vraag eerder is gesteld, of dat het probleem eerder genoemd is? Wellicht heb ik het dan over het hoofd gezien.

Mijn probleem is als volgt:

Ik heb nu al 2 weken "gezeik" met mijn Samsung Galaxy S4 (daarvan heb ik het toestel 1,5 week ter reparatie opgestuurd gehad). Ik kan er helemaal niets mee omdat ik GEEN mobiel netwerkbereik heb. De nano-simkaart is al vervangen geworden, het toestel is teruggezet geweest naar fabrieksinstellingen. Ik heb zo goed als alles al geprobeerd maar het is dus nóg niet opgelost. Ook niet na de reparatie dus, helaas.

Mocht iemand nog een oplossing hebben die wellicht hopelijk wel werkt, hoor ik dat natuurlijk graag!

Admin: onderwerp gewijzigd i.v.m. vindbaarheid. 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Werkt de simkaart in een ander toestel? Werkt een andere simkaart in jouw toestel?

Robin
Reputatie 7
Badge +24
Hallo @Sandrahpw

Wat een vervelend verhaal zeg! Ik heb dit nog niet eerder voorbij zien komen op het forum. Wat is er naar voren gekomen uit de reparatie, is daar een defect geconstateerd? Heb je geprobeerd wat voorstelt? Het kan namelijk ook nog aan je simkaart liggen en als dat zo is, dan zorg ik dat er een nieuwe je kant opkomt. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Uit reparatie 1 is het volgende naar voren gekomen:
Het product is gerepareerd. Coax kabels, batterij en sub module zijn vervangen. Software heeft een update gehad.

Om even jullie vragen te beantwoorden:
- Mijn huidige sim kaart werkt wel in een andere telefoon. Ik gebruik nu namelijk een "prehistorisch" leentoestel. Beter dan niets, oke. Maar prettig is anders ;)
Een andere simkaart in mijn telefoon doet het ook niet. Zie uitleg verderop.

- Een nieuwe sim kaart zal niet nodig zijn. Ben met dit probleem/deze vraag 2 weken terug ook bij de KPN winkel bij mij in de buurt geweest. Heb toen al meteen 'n nieuwe gekregen. 

Nu het hele verhaal, in chronologische volgorde, mocht het relevant zijn:
2 weken terug (Dinsdag 19 mei) begonnen de problemen. Ik merkte op dat ik ineens helemaal GEEN netwerkbereik meer had. Ipv netwerkbalkjes dus een cirkeltje met streep erdoor. 
In eerste instantie heb ik via twitter hulp gevraagd aan KPN. Dat heeft niet gebaat. Dus de volgende dag (Woensdag 20 mei) ben ik naar de KPN winkel bij mij in de buurt gegaan. Daar meteen al een nieuwe simkaart gekregen, waarvan ik maar even profijt heb gehad. Want bij thuiskomst: weer helemaal niets aan netwerkbereik.
De volgende dag (Donderdag 21 mei) ben ik terug gegaan naar de KPN winkel, probleem opnieuw uitgelegd, conclusie: de simkaart lezer zou kapot kunnen zijn. Mij werd aangeraden om naar de winkel van aankoop (Saturn/MediaMarkt) te gaan en daar reparatieadvies in te winnen.
Dat dus gedaan en m'n telefoon ter reparatie (1e keer) op laten sturen (Vrijdag 22 mei)

Gisteren (Dinsdag 2 juni) bericht gekregen dat ik m'n telefoon weer op kon halen. Dat gedaan, maar bij thuiskomst zie ik dus geen verandering. Gisteravond heb ik dus ook nog hier op het forum hulp gevraagd. Waarop nu mijn antwoord en verhaal.

Vanochtend (Woensdag 3 juni) voordat ik naar het werk ging, nog via twitter bij Samsung geïnformeerd. Voor zover het mogelijk was, ivm tijd, heeft ook die hulp niet gebaat. Dus ben ik uiteindelijk weer terug gegaan naar het servicepunt van de MediaMarkt en heb ik m'n telefoon opnieuw (voor de 2e keer dus) op laten sturen ter reparatie.

Bij de MediaMarkt heeft de medewerker trouwens nog geprobeerd of zijn sim kaart het wel deed; Maar helaas, een andere simkaart werkte ook niet. Nu is het dus maar weer afwachten hoe lang duurt en ben ik benieuwd hoe m'n telefoon nu (over 1,5 week waarschijnlijk) terugkomt.

Reputatie 7
Badge +24
Hi , 

Wat lastig ook dat dit al langere tijd speelt. Wat jammer dat de nieuwe simkaart niet gebaat heeft, maar dat je simkaartlezer kapot is. Doordat je je toestel hebt aangeschaft via de Saturn/Mediamarkt kan ik in het reparatieproces helaas niks bespoedigen, omdat de garantie via hen loopt. Wel hoop ik dat je je toestel dit keer goed werkend retour ontvangt. 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Reageer