Hoe komt het dat alles zo lang duurt bij smartcare

• 13 december 2012
  • 5 reacties
  • 10022 keer bekeken

Vorige week ging mijn htc sensation stuk. 

Gebeld met KPN en ik werd doorverbonden met smartcare, want die zou alles met mij regelen. 

Met smartcare een afspraak gemaakt voor het ophalen van mijn telefoon. 

Die is afgelopen zaterdag (8-12-2012) opgehaald. 

Ik kreeg een samsung leentoestel. (ik ben persoonlijk geen fan van samsung maar goed)

Dinsdag staat er op e-repair.nl dat mijn toestel nog niet is ontvangen door de reparateur. 

Gebeld en ik kreeg te horen dat mijn toestel bij smartcare in de werkplaats lag en ik zou voor eind van de week meer horen. 

Vandaag kijk ik op e-repair.nl en ik zie staan dat mijn toestel is doorgestuurd naar de fabriek. 

Gaat 2 tot 3 weken duren. Toch maar even gebeld. 

Door KPN werd ik wederom doorverbonden naar smartcare. 

Hier kreeg ik te horen dat de medewerker dacht dat mijn telefoon niet meer te repareren was, want er staat nu een ander imei nummer. 

Dus er is een verzoek naar de fabriek gestuurd voor een ander toestel. 

Nou vind ik dit allemaal al een beetje vaag. 

Maar goed hoe lang gaat dit dan duren? Want ik krijg om me heen van mensen die mij bellen te horen dat ik zo slecht te verstaan ben aan de telefoon. En persoonlijk vind ik die samsung ook niet erg prettig werken. 

Nou mevrouw er moet een ander toestel naar ons worden opgestuurd en dit kan nog wel eens 2 tot 3 weken duren. Op z'n vroegst 10 werkdagen. 

Dus als je aan HTC vraagt om een ander toestel op te sturen duurt het minimaal 10 werkdagen voor dat die order binnen is? Ja dat klopt. 

Dat vind ik wel erg lang duren. Ik kan er nu dus eigenlijk van uit gaan dat ik mijn toestel niet voor het nieuwe jaar terug heb. 

Nee mevrouw ga daar maar niet van uit. 

En als jullie dat toestel binnen hebben wat dan? Dan nemen wij contact met u op. We bellen u of sturen een e-mail dat u contact met ons kunt opnemen. 

Ik vind alles bij smartcare erg vaag. Er word niets duidelijk vermeld of aangegeven. 

En waarom moet het leveren van een nieuw toestel in vredesnaam minimaal 2 tot 3 weken duren? 

Echt heel prettig vind ik dit allemaal niet. Moet er ook nog maar eens goed over na denken of ik wel bij kpn wil blijven als mijn contract is afgelopen. Als dit de service is die word geboden. Dan ga ik wel eens rond kijken naar andere opties. 

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Beste chel86,

vervelend dat je toestel defect is geraakt. Er wordt inderdaad contact met je opgenomen op het moment dat het toestel is gerepareerd, of in dit geval, een ander toestel is aangekomen. Een exacte datum hiervoor kan ik je niet geven maar ik kan je verzekeren dat we ons best doen om ervoor te zorgen dat je het toestel zo snel mogelijk weer in je bezit hebt.

Groeten,

Menno

Reputatie 5
Badge +6
Kun je in een privé-bericht je gegevens sturen? (reparatiebon, mobiele nummer, je naam, postcode en huisnummer).

Ik zal voor je contact opnemen met SmartCare.

Groeten,

Menno 

Beste Menno, 

In ieder geval is er nu al iets meer duidelijkheid. 

Dat is iets prettiger. 

Maar dan blijft bij mij de vraag: waarom duurt het zo lang. 

Is mijn toestel inderdaad niet meer te redden? 

En als dit het geval is en er word een nieuw toestel besteld waarom moet dit dan 2 tot 3 weken duren?

Chel 

In een prive bericht me gegevens gestuurd. 

Er zijn dingen nagevraagd en idd ik moet nog even wachten. 

Zaterdag zit ik achter me laptop en zie ik op e-repair dat mijn toestel is afgekeurd. 

Verder staat er:  

Uw toestel reparatie is gereed. Customer Support maakt met u of heeft met u een afspraak gemaakt, dat het toestel afgeleverd zal worden op een met u afgesproken tijdstip en locatie.

Ik weer gebeld. Nee mevrouw deze afdeling is er nu niet wilt u maandag even terug bellen? 

Ik gister weer gebeld. Ja mevrouw dat klopt u word vandaag teruggebeld om een afspraak te maken, want we hebben telefoons op voorraad. 

Gister niet gebeld. 

Vandaag smartcare weer gebeld. Ja maar mevrouw uw telefoon ligt bij de fabriek van htc te wachten op reparatie. Waarom staat er dan op internet dat er een afspraak komt en werd mij gsiter gezegd dat ik gebeld zou worden. 

Heeft u 1 moment mevrouw dan ga ik het even navragen. Is goed. 

Ja mevrouw daar ben ik weer. Ik kan in het systeem niet zien dat u gister heeft gebeld. En u moet echt wachten want het toestel moet besteld worden en dat duurt nog even. 

Ondertussen ben ik er toch wel meer dan klaar mee. Ik heb een leensamsung gekregen waar ik vreselijk slecht op te bereiken ben. Het ontvangst is vreselijk slecht. 

Me telefoon is afgekeurd en op de ene dag hebben ze er genoeg op voorraad kan nu niet lang meer duren en de andere dag moet ik weer 2 tot 3 weken wachten terwijl op op e-repair staat dat ze een afspraak met me gaan maken. 

Wat moet ik nu geloven? Waarom krijg ik de hele tijd steeds weer andere informatie. 

En wanneer kan iemand mij nu eens vertellen wat voor telefoon ik nou eigenlijk terug krijg. En vooral ook wanneer?????

Ik ben het zat. Kpn zou goed zijn in service. Ze besteden de reparaties enzo uit en daarmee is ook de service zwaar beroerd geworden. En dan kan iedereen zeggen Ja maar daar kan KPN niets aan doen. Denk het wel want ik heb met KPN een contract en niet met Smartcare. De service van KPN is niet veel beter geworden de laatste paar jaar. 

En nu?????? Wachten mevrouw en bedankt voor uw geduld. 

Net gebeld door smartcare. 

Eindelijk duidelijkheid 

Volgende week maandag komen ze me nieuwe telefoon brengen 

Reageer