Beantwoord

Hoe lang heb ik garantie op een reparatie?

  • 6 March 2020
  • 5 reacties
  • 512 keer bekeken

hoe lang heb ik garantie op een reparatie.

Vorig jaar april is mijn moederboord kapot gegaan en is er een nieuw ingezet, dit viel nog net onder de garantie. Nu net is het beeldscherm weer zwart, tel. doet het maar kan dus niks zien.

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 8 March 2020, 17:42

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Beste @marina72 je behoud de bestaande garantie van je aankoop.

Hoe oud is het toestel nu?

 

Beste @marina72 je behoud de bestaande garantie van je aankoop.

Hoe oud is het toestel nu?

 

Het toestel is bijna 3 jaar

was vlak voor de garantie verliep moederboord kapot en toen zeiden ze je hebt er nu weer garantie op maar niet voor hoelang

 

Reputatie 7
Badge +24

Je hebt misschien weer een jaar garantie gekregen op het moederbord. Maar als het nu het scherm is, dan zal het wel op een nieuw toestel uit draaien denk ik...

Reputatie 7
Badge +8

@marina72 meestal krijg je 3 maanden garantie op een reparatie of dus de bestaande garantie.

Hetgeen wat het langst is geld dan eigenlijk.

In jouw geval was dat de 3 maanden en dat zou inhouden dat je nu helaas buiten de garantie zit aangezien het toestel 3 jaar oud is en de 3 maanden ook verlopen zijn.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @marina72 en welkom op het forum! Wat zuur dat je beeldscherm niet meer werkt. :grimacing: Wanneer de reparatie destijds via Teleplan is gedaan heb je drie maanden garantie op de desbetreffende reparatie. Mocht het een ander defect zijn dan het moederbord (in dit geval), dan geldt de fabrieksgarantie van twee jaar nog. Je gaf aan dat je toestel drie jaar oud is, dus de reparatie zal helaas niet meer onder de garantie vallen.

Je kunt hem echter altijd ter reparatie aanbieden via de KPN winkel. Hier worden dan wel kosten voor berekend en je ontvangt hier een prijsopgave van als de reparateurs hebben geconstateerd wat het probleem is en hoe het opgelost moet worden. Alleen wanneer je akkoord gaat met de reparatie worden deze kosten in rekening gebracht. Mocht je hier niet mee akkoord gaan, dan heb je twee opties:

  1.  Het toestel ongerepareerd terug laten sturen naar het adres wat bekend is. Dit kan zijn de winkel waar het toestel is ingeleverd of je huisadres. Hiervoor betaal je dan wel €35,- onderzoekskosten.
  2. Afstand doen van het toestel. Je krijgt het toestel dan niet terug en er worden ook geen kosten in rekening gebracht.

Hopelijk kun je hiermee uit de voeten! Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag. :smile:

Reageer