Zowel de medewerkers in de winkel als via de telefoon wist niemand mij te helpen, dus bij dezen aan u de vraag.
Ik heb half juli mijn telefoon (Samsung Galaxy S7 Edge) in een van jullie winkels aangeboden ter reparatie. Mijn scherm had een aantal barsten en deze wilde ik laten repareren. Aangezien ik geen verzekering rechtstreeks bij KPN heb zal ik deze kosten helaas zelf moeten vergoeden (eigen schuld dikke bult). Na enige tijd wachten op updates in e-repair bleek de order halverwege het proces te blijven hangen, omdat e-repair/teleplan de kostenopgave nooit had doorgezet. Ze waren not amused dat ik ze belde (contractpartner is immers KPN), maar medewerkers van uw helpdesk hebben mij zelf dit nummer gegeven. Ik heb uiteindelijk de kostenopgave ad € 351,61 geaccordeerd en kon mijn telefoon begin augustus ophalen in de winkel.
In de winkel bleek echter dat het folie nog op de camera aan de voorzijde (achter het glas) zat, waardoor de camera het niet doet en dat het glas aan de achterkant nu was beschadigd door het 'omhoog wippen' ervan tijdens de reparatie (schade aan binnenkant glas). Daarnaast was de achterkant ook niet goed vastgemaakt. Ik weet niet precies hoe dit door de kwaliteitscontrole kwam, maar so be it, shit happens. Telefoon weer terug naar reparatiecentrum dus.
Deze keer is de reparatie (gelukkig) snel gedaan en kon ik de telefoon zaterdag ophalen. Wat bleek nu... krassen op het scherm aan de voorkant (waar ik in eerste instantie dus voor betaald heb om te repareren) en mijn multitoets doet het niet meer (die linker toets aan voorzijde). Ik heb de telefoon weer terug laten sturen met de vraag of nu de garantie afgegeven kan worden voor een goede reparatie voor het betaalde geld en niet elke keer iets kapot gemaakt wordt. De medewerker wist me te vertellen dat de telefoon net zo vaak opgestuurd wordt als nodig is om hem goed gerepareerd te krijgen of om gedane schade te herstellen (inmiddels is dus elk onderdeel in de telefoon vervangen). Ik kan me dit niet voorstellen, KPN kennende, dus bij dezen hier de vraag, voordat mijn telefoon oneindig vaak door de reparateur wordt vernaggeld en weer gerepareerd (en ik ervoor betaal).
Hoe vaak sturen jullie een telefoon op ter reparatie en kunnen jullie wat doen met de kwaliteit van de reparatie en garanderen dat mijn telefoon spik en span terug komt? Ik heb namelijk geen zin om een telefoon terug te krijgen die dit keer doorbrandt door een foute reparatie (niet geheel ondenkbaar gezien de voornoemde 'basis' foutjes).
Ik hoor graag van jullie.
Beste antwoord door tzummm
Update: Teleplan had toch stiekem nog geprobeerd de telefoon te repareren en terug te sturen. Alleen waren ze vergeten de telefoon te repareren en deed hij het nog steeds niet. In ieder geval heeft het winkelpersoneel er nu voor gezorgd dat ik naar huis ben gegaan met een nieuwe telefoon en is het hoofdstuk gesloten gelukkig. Al met al kunnen we het gelukkig opdelen in kwaliteit (slecht) en klantvriendelijkheid (goed, niet uitstekend wegens Teleplan servicelijn die ronduit slecht is).
Bekijk origineel