Beantwoord

Hoge geen garantie hoste repratie die niet te maken heeft met de klacht.

  • 5 May 2020
  • 3 reacties
  • 140 keer bekeken

Badge

Ik zie veel negatieve posts over teleplan en helaas ondervind ik dit nu ook. Na een update bleek mijn achtercamera van mijn Galaxy note 10 niet meer te herkennen. Opgestuurd naar KPN om vervolgens bij teleplan terecht te komen. Ik heb de telefoon net 5 maanden bij een abonnement. Ik had verwacht dat dit onder de garantie zou vallen aangezien het toestel bij het abonnement zit En het niet na een val is ontstaan. Nu krijg ik een rekening van 507 euro voor reparatie display van teleplan. En als ik dit niet wil betaal ik 37 euro aan onderzoekskosten.

 

Ze geven aan dat het niet onder de garantie valt, maar geven geen reden hiervoor.

 

 

 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 11 May 2020, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Beste @Cvandermeer 

Allereerst wil ik je vragen om je profiel zoveel mogelijk met relevante gegevens aan te vullen zodat KPN medewerkers jou zo goed mogelijk kunnen helpen. Door drukte op het forum, kan het enkele dagen duren voor een medewerker antwoord kan geven op je vraag.

Als wachten geen optie voor je is, kan je ook bellen met 0800-0402 of chatten. Hiervoor stuur ik je vast een link.

https://www.kpn.com/service.htm

Badge

Update
U heeft van ons een prijsopgave ontvangen omdat er schade aan het display aanwezig is. Wanneer er schade aan een toestel wordt geconstateerd, dan vervalt het recht op garantie en valt herstel helaas niet meer onder de garantiebepaling van de fabrikant.

Bij uw toestel moet zowel het display als de camera vervangen worden.
Het is ons door de fabrikant niet toegestaan om een deelreparatie uit te voeren, omdat de garantie en de werking van het toestel daarmee door de fabrikant niet gewaarborgd kan worden.

Reputatie 7
Badge +15

@Cvandermeer Welkom op het forum. Wat vervelend dat de achtercamera van je toestel niet meer werkt. Ik zie dat je ondertussen ook reactie van Teleplan hebt gehad. Wat zij aangeven klopt, op het moment dat er schade wordt geconstateerd dan vervalt de fabrieksgarantie. Op dat moment zou het dus een reguliere reparatie worden en daarvoor heb je de prijsopgave ontvangen. Bij invullen van het formulier ter reparatie krijg je als eerste een pop up melding dat de reparatie kosten met zich mee kan brengen, zelfs als het toestel verzekerd is. Hier zal ik dan ook niets aan kunnen veranderen. Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik dit natuurlijk graag!Â