Beantwoord

iPhone 12 kapot na val, simkaart ook door midden gebroken. Nieuw abonnement?

  • 12 October 2021
  • 6 reacties
  • 138 keer bekeken

Badge

Beste KPN,

Ik heb sinds 3 maanden een abonnement bij jullie aangesloten van een Iphone 12. Mijn toestel is nu kapot gegaan doordat ik ben gevallen en mijn simkaart is door midden gebroken.  Ik betaal nog steeds door hiervoor. Ik weet niet of het mogelijk is om deze abonnement stop te zetten en een nieuwe aan te vragen. Of dat jullie ook doen aan reparaties. Ik heb mijn toestel niet laten verzekeren en ik weet ook niet of er garantie op zit. 

 

Met vriendelijke groet,

Sanjana Imamdi

icon

Beste antwoord door PeterG 13 October 2021, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Garantie geld niet voor schade van buitenaf, alleen voor fabrieks fouten waardoor het toestel niet meer werkt.

De reparatie zal dus belast worden.

Maar is het toestel zelf stuk, je zegt sim kaart overmidden, daar kun je een nieuwe voor aanvragen in “MijnKPN”.

Abonnement moet je uitzitten, of afkopen, dan moet je eerst de resterende toestelkosten betalen en kan je daarna je abonnement afkopen, is net zo duur als het door laten lopen.

Badge

Maar is het wel mogelijk om een nieuwe abonnement aan te sluiten?

Reputatie 7
Badge +10

Goedemorgen @Toestel kapot, vul als je dat nog niet gedaan hebt, alvast je forumprofiel in voor de KPN moderators. Hiermee hebben ze jouw gegevens direct bij de hand. Een reactie kan een aantal dagen duren. Wil je sneller geholpen worden, bel dan het gratis nummer van KPN  0800 0402  


Vraag ook na bij je eigen (inboedel) verzekering wat schade aan je toestel betreft. 

Hallo @Toestel kapot je kunt ook in de lokale KPN-winkel meteen je defecte kaart omwisselen voor een nieuwe, wel even ID meenemen.

 

Wat vervelend. Zelf geen letsel opgelopen hoop ik.

Een nieuw abonnement zeker niet doen!

Je huidige loopt gewoon door en kun je weer gebruik van maken door een nieuwe simkaart, wat JanD al aangeeft. Dat kan het makkelijkst in een telefoonwinkel. Hoeft geen kpn-winkel te zijn. Hier gaat dat prima via de lokale Optie één winkel. Dan loop je bellend de winkel uit, mits je daar natuurlijk ook weer een nieuwe telefoon koopt (helaas dan zonder lening, want die loopt nog op je gesneuvelde telefoon. En op een lopend abo kan geen nieuwe lening.)

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Toestel kapot, wat rot dat je gevallen bent en je toestel en sim daarbij ook kapot gegaan zijn. Hopelijk heb je er zelf niets aan over gehouden!

Ik zie dat je hier al een boel goede uitleg en tips gekregen hebt, dat is fijn. De beste optie is inderdaad om een telefoonwinkel of de KPN winkel in je buurt even binnen te lopen. Mijn collega's daar kunnen je direct aan een nieuwe simkaart helpen, en eventueel de opties voor reparatie met je bespreken.

Een nieuw abonnement is vermoedelijk niet verstandig omdat het huidige gewoon doorloopt tot einde van het contract, zoals hier al verteld is, naast dat het mogelijk niet kan omdat je nog een lopend contract hebt. Ook dit kunnen mijn collega's in de winkel meteen even met je doorlopen als je wilt.